Game/multimedia PC - 750 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

m@ikel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Berichten
176
Hallo allemaal!

vanmiddag heeft mijn huidige desktop het begeven, en ik zat al langer met het idee om een nieuwe te kopen.

Budget - 750 euro

Doel - Gamen/multimedia gebruik, ik wil spellen als MW2 en de nieuwste games voluit kunnen spelen, verder gebruik ik de pc ook voor multimedia gebruik, ik heb zelf een HD beamer die aangesloten staat op me PC, en kijk vaak films/series in HD.

Randapparatuur - ik heb nog een 22" scherm, toetsenbord en muis dus die heb ik niet nodig het gaat puur om de pc zelf.

Assemblage - ik wil de pc laten samenstellen bij bijvoorbeeld een alternate o.i.d.

Besturingssysteem - ik heb zelf windows 7 die wil ik gaan draaien op me nieuwe systeem.

Ik wil een videokaart met hdmi aansluiting zodat ik me beamer kan aansluiten van hdmi naar hdmi wat toch altijd beter is als van DVI naar HDMI


Ik heb zelf al iets samengesteld en vroeg me af wat jullie ervan vinden:

i5-750
XFX HD5830
OCZ 4 Gb DD3 - 1066 Mhz
OCZ StealthXstream 700W
MS-TECH LC-402 (behuizing)
Asus P7H55-M PRO
Samsung HD103SJ 1000GB

dvd brander, netwerkkaart en geluidskaart plaats ik over van me oude pc.

753, 39 totaal bij alternate.

alvast bedankt!

M@ikel
 
Laatst bewerkt:
Mooi systeempje! :thumb:

De i5 750 is goed voor gamen en doet het aardig tijdens videobewerking/renderen.
Echt een alround cpu-tje.

De graka en de rest is gewoon goed
 
bedankt voor jullie reacties,

waarom zou jij voor de gtx460 kiezen ipv de 5830?


hebben jullie verder nog aanpassingen o.i.d.?

alvast weer bedankt!
 
Daar tegen over staat dat de GTX460 .
Aardig meer stroom verbruikt, stuk warmer wordt en meer geluid produceert.

Maar inderdaad hij is iets sneller :) Beetje kosten / baten.
Ik had laatst ook ergens gelezen dat de 5830 in prijs verlaagd zou worden.
Of dat al gebeurd is of nog gaat komen...dat weet ik eigenlijk niet meer.
 
Ja als het goed is de 5830 nu iets in prijs verlaagd maar als je een paar euro extra wil uitgeven, dan zou ik voor de GTX460 gaan. Die is toch een stukkie sneller. Je hebt er al een voor € 187,- (klik).

edit:
de HD5830 is zelfs duurder!
 
Laatst bewerkt:
Als je echt voor de prestaties gaat moet je kiezen voor de GTX460. De extra hitte en het hogere stroomverbruik en lawaai neem je dan wel voor lief. Zelfs voor het HTPC gebruik zal ik nog steeds voor de 460 gaan. Het geluid van de luidsprekers en de beamer gaan dan vast wel heen over het geluid van de computer.
 
zodan de GTX460 is wel scherp geprijst.
Die zaten eerst toch ook rond de 250,-?

Dan inderdaad de 460
 
Ja rond de introductie wel, maar ja dat zijn intro prijzen hè. Maar vooral omdat ATI zijn HD5830 een stuk goedkoper had gemaakt, moest Nvidia ook wel wat doen. Want eerlijk is eerlijk, op dit moment zijn ze in dat prijs segment favoriet. Maar de vraag is wie gaat winnen want de HD5850 had een adviesprijs van rond de € 220,- en die is toch wel een stuk sneller (maar nu niet te betalen ivm de grote vraag). Deze kan je eventueel ook nog nemen. Niet heel veel duurder, sneller maar vooral veel stiller (klik) en koeler. Helaas is de verkrijgbaarheid om te huilen.
 
Laatst bewerkt:
Ja kan raar lopen als er veel vraag naar is.
Mijn 5870 heb ik bijna een jaar geleden aangeschaft voor 369,- (icl dirt2 bon)
En dat was toen aardig duur, de rest zat er ruim onder met 345,-, maar die waren niet leverbaar...
ALs je nu naar de prijzen kijkt zit het gros van alle 5870 rond de 400.

ps je linkt naar een gtx460


Off topic
Zelf ben ik niet zo'n fan van de GTX serie van nvidia.
Heb destijds een GTX260 gehad, man o man wat een herrie bak.
Heeft 3 maanden in m'n pc gezeten en daarna trok ik het niet meer.
Zelfs de 4870x2 die ik daarna had was stiller. Alleen dat was echt een stroomslurper en heethoofd
Vandaar dat ik toen de 5870 heb gepakt => iets betere performance, maar een stuk zuiniger / stiller.
Deze kaart is voor mij een blijvertje.

De 5850 kan een zeer aantrekkelijke optie zijn
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan