Game Pc €1000,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

HDGamer

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Hallo luitjes,

Budget - Ik wil Maximaal 1000,- uitgeven

Doel - Ik wil met mijn PC alleen maar gamen. Echt alleen maar gamen!:D (EEN SSD HOEFT ER NIET IN!! DIE HEB IK AL)

Omgeving - Ik wil een krachte PC ! Maar wel met een goede airflow. En ik wil ook weet niet dat hij veel lawaai maakt!

Assemblage - Ik zet de Pc natuurlijk zelf in elkaar. Dat is iets wat een echte gamer eigenlijk wel zou moeten proberen en kunnen.

Besturingssysteem - Heb ik al (Ik heb een technet account bij Microsoft)

Opties / randapparatuur - N.V.T.

Laatst bewerkt:
Het is altijd leerrijk en handig om zelf je pc te maken.
Maar als dit (?) je eerste keer is dan zou ik het niet gelijk met een dure pc doen.
Ook moet je goed kijken of je onderdelen compatibel zijn
Enkele voorbeelden:
- Moederbord niet te groot voor case
- CPU socket op Moederbord compatibel voor de processor die je koopt
- Max ram op je moederbord overeen met je Ram die je koopt
en nog veel meer dingen

op Azerty.nl kan je je eigen onderdelen samenstellen

Dingen die je voor die prijs zeker kan
- Intel i7 Of Als je Overclocker bent - AMD AM3+ processor (Zeker niet Buldozer pakken)
- 8 GB Ram (Of hoger)
- Nvidea 2gb (Ati kan ook)
- Mooie case en moederbord (Mijn favoriet Thermaltake)
- Eventueel wat game dingen (licht :P, gamers muis,..)

Dingen die je kan voor die prijs zonder assembleren
Je moet ook is bij Dell of Alienware kijken, deze zijn vaak goedkoper dan dat je ze zelf maakt
Voor 1000 eur heb je al snel een goede Game pc die wel paar jaar mee kan, en je hebt garantie <--

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Als je dit bij 3 winkels bestelt moet je 1001 euro betalen, en je kan er elke game mee op ultra.
Zeer stille kast, zeer snel. Het enigste nadeel is dat er geen plaats is voor SLI, maar dat zal toch niet nodig zijn. Je kan er later gewoon een nieuwe in steken.

Het ineensteken is niet zo moeilijk, ik raad je aan om veel tutorials te bekijken op voorhand. Zo veel mogelijk, lees de handleidingen en wees ordelijk, dan zou dat wel niet moeilijk mogen zijn.

Edit: Je kan natuurlijk je DVD-speler uit je oude systeem meenemen, dat scheelt dan ook nog wat geld.

Laatst bewerkt:
1001 Eur met korreltje zout
1) Geen schroefjes (paar euro)
2) HDD (SSD) heeft ie al (Maar zou toch wel 1TB extra aanraden voor wat films/muziek)
3) Wat cable organizers is altijd handig
4) No need om 550W te hebben 400W is al ruim voldoende

voor de rest ziet het er wel goed uit

Gr,
Maxim

@Maxim
Ik heb er al een HDD bijgestoken. Zelfs één van 2 TB, als hij dat te veel vindt kan hij ook één van 1TB nemen.
Schroefjes zitten er allemaal al bij.
Cable organising is al bij de kast inbegrepen.
400w is echt te weinig, ik zou het risico absoluut niet nemen.
Je hebt ook een HDD, SSD en DVD, dat verbruikt ook hoor.

Laatst bewerkt:
@Maximvdw, Subplayer52 heeft gelijk. De schroefjes die je nodig hebt zitten er allemaal al bij, en met de Fractal Design R4 is cable management ook geen probleem. Bij de meeste Moederborden worden zelfs tie-wraps meegeleverd om je cable management te vergemakkelijken. Ook heb je zeker wel een 550W psu nodig want die videokaart trekt zonder problemen 100W en de cpu ook al 95W onder load. Dan heb je nog geen moederbord, hdd, dvd drive, fans, en mis LED's. Vergeet ook niet dat een PSU die 400W kan leveren, dat niet altijd levert. Een 80+ gecertificeerde PSU levert onder load mogelijk maar 80% van het aangegeven wattage. In dit geval 400x0,8= 320W, en dan moet je nog wel een 80+ gecertificeerde PSU zien te vinden voor niet meer als 55 euro.

Ikzelf zou, met het oog op feature upgrades, de OCZ Fatal1ty 750W psu nemen. Deze is deels modulair (aantal kabels zijn los aansluitbaar, zodat je ze niet hoeft te gebruiken als je ze niet nodig hebt), en deze psu heeft ook 4 6+2 pin pci kabels, zodat crossfire/sli ook geen probleem is.

Laatst bewerkt:
@stratoer
Je zal dan ook een ander moederbord moeten nemen, zoals bijvoorbeeld MSI Z77A G45.
Maar die voeding die je voorstelt is wel wat verouderd, maar natuurlijk ook goed.
Persoonlijk zou ik de XFX Pro 750w of Corsair Enthusiast 750M aanraden.

@Subplayer, waarom een ander mobo? Dat heeft in principe niks met de psu te maken, tenzij je op de cpu header doelt, maar op mijn fatal1ty zit een 4-pin én een 8-pin.

@stratoer
Voor SLI zal je wel 2 3.0 x16 sloten nodig hebben. Voor een enkele kaart is dat misschien niet nodig, maar voor SLI of Crossfire wel.

EDIT: Vergeten, die 2 moederborden ondersteunen geen SLI, dus je zal voor zo'n moederbord moeten gaan. Maar als je het nu niet doet, zal SLI of CF er waarschijnlijk nooit, van komen dus ik zou de kleinere voeding nemen en het overige geld in je zak steken.

EDIT2: Ik ben meer een AMD-kerel voor videokaarten ;D, daarmee ben ik het gewoon MSI Z77A G43/45 moederborden aan te raden.

Laatst bewerkt:
Helemaal vergeten, dacht dat je op de aansluitingen duidde, maar je bedoelde de sli/crossfire mogelijkheden. Nu klopt het dat hij geen sli ondersteund, maar toch zeker wel crossfire, ondanks dat je het dan met een pci-e 3.0 4x slot moet doet, welke vergelijkbaar is met een pci-e 2.0 8x slot. Crossfire is dus wel degelijk mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan