Game pc +- €1500

Status
Niet open voor verdere reacties.
1155 krijgt nosteeds nieuwe cpu's
er moeten nog Ivy bridge cpu's uitkomen voor socket 1155 die komen volgens mij later dit jaar uit

let op!
een game pc heeft geen I7 processor nodig een I5 processor kan dit ook prima!
het verschil tussen een I7 cpu en I5 cpu is Hyperthreading support en daar maken games geen gebruik van.
dus bespaar jezelf 100 euro en koop bijvoorbeeld een i5 2500K (kan ook overklocken)
je zou dan die 100 euro in een HD7970 videokaart kunnen stoppen daar hebben games VEEL meer aan!

ik vind je voeding erg duur voor wat hij kan leveren
klikerdeklik of klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 4 maanden geleden een pc samengesteld van ongeveer 500 euro. Dat ding draait alles prima. Ik kan bijvoorbeeld Assassin's Creed: Revelations in 3d op max settings draaien met een 50 frames per second. Waarom die 1000 euro extra....
 
@nestles, die cpu is erg slecht voor gaming vergelijkbaar met een core i3
 
Voor spelletjes maakt een 4-core i5 gehakt van die 6-core nestles. Dat vind je terug op elke benchmark-site dus daar hoeven we geen discussie over te hebben. En de i5 is slechts 20 euro duurder.

@Asus, De voeding is nog steeds enorm over-gedimentioneerd, maar het bespaard niet heel veel om kleiner te gaan, dus kan ook wel. Ook moet je goed kijken naar het moederbord. Een simpelere en goedkopere Z68 voldoet en bespaard onnodig veel geld.

De opvolger van de huidige core-i5 wordt begin april verwacht. Als je nog even kan wachten kan dat het waard zijn, maar dat maakt de huidige i5 niet slechter. Ook weet je nooit wanneer je de opvolger dan ook echt kan krijgen.
 
de ts wilt games spelen op de Allerhoogste resolutie en neemt geen genoegen met medium denk ik en met een 6 core amd fx Zambezi chip gaat hij dat niet redden
 
En wat voor spel moet ik dan in gedachten nemen sinds Revelations al behoorlijk hoog staat met zijn hoge resolutie en prachtige details?
 
Denk aan games zoals Battlefield 3 Metro2033 Shogun 2 total war
er zijn meer games dan revelations....
verder zal een leek altijd snel zeggen dat hij prachtige details heeft
de vraag is echter heb jij Anti Aliasing op x 4 of hoger staan
en heb jij Image-Space Horizon-Based Ambient Occlusion (HBAO) hoog staan

het klopt dat een videokaart een grote boosdoener is maar zodra een game ook maar een beetje cpu gebaseerd is
dan laat jou Bulldozer het mooi afweten

Bulldozer word niet voor niks Faildozer genoemd onder de gamers
 
Laatst bewerkt:
@Firest0rm kan niets anders zeggen dan dat je van mij gelijk hebt :p

@TS ik heb het systeem aangepast (iets goedkoper mobo) Totaal prijs is nu: +/- 1333 euro als je echt je volledig budget wilt gebruiken kan je er nog een mooie Full HD monitor erbij doen

Edit: nu staat er helemaal geen mobo. ff nieuwe link maken denk ik :confused:

---> :) Klik :) <---
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is wel een nuttige reactie :)
dan gaat het meeste geld naar de videokaart duidelijk.
en tsja die voeding, dit is ook nou eenmaal een beetje de prijs van een voeding op dit moment heb ik het gevoel. je kan maximaal spelen met ? 2 tientjes..

1155 krijgt nosteeds nieuwe cpu's
er moeten nog Ivy bridge cpu's uitkomen voor socket 1155 die komen volgens mij later dit jaar uit

let op!
een game pc heeft geen I7 processor nodig een I5 processor kan dit ook prima!
het verschil tussen een I7 cpu en I5 cpu is Hyperthreading support en daar maken games geen gebruik van.
dus bespaar jezelf 100 euro en koop bijvoorbeeld een i5 2500K (kan ook overklocken)
je zou dan die 100 euro in een HD7970 videokaart kunnen stoppen daar hebben games VEEL meer aan!

ik vind je voeding erg duur voor wat hij kan leveren
klikerdeklik of klikerdeklik

dat is inderdaad een leuke samenstelling alleen vind ik dat windows 7 wel belangrijk is en eigenlijk moet ie ook nog in elkaar gezet en je hebt een hele snelle harde schijf, alleen dan heb ik in totaal maar 128gb.. en dan kan ik er net mijn muziek op kwijt en een paar spelletjes. maar die videokaart en processor lijken me wel een goed duo :)
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...394041]=1&product[363903]=1&product[477512]=1

Deze samenstelling misschien wat voor je ?

Edit: kleine aanpassing gemaakt na de reactie van Firest0rm (Intel core i7 2700K vervangen voor een Intel core i5 2500K, en een AMD radeon hd 7950 vervangen voor een AMD radeon hd 7970


waarom 1000 euro meer? omdat ik niet alleen de spellen van nu wil kunnen spelen, maar ook in de toekomst en ik wil alles op maximaal kunnen spelen.
Ik heb 4 maanden geleden een pc samengesteld van ongeveer 500 euro. Dat ding draait alles prima. Ik kan bijvoorbeeld Assassin's Creed: Revelations in 3d op max settings draaien met een 50 frames per second. Waarom die 1000 euro extra....
 
duur moederbord kan ook veel goedkoper
je koopt alleen zon moederbord als je 3 videokaarten of meer wilt gebruiken

klikerdeklik
ik schrijf alleen ff de aanpassingen op
Asus sabretooth P67 moederbord
1TB HDD
64GB SSD voor je windows
HD7970 videokaart
Coolermaster Enforcer behuizing
Scythe mugen 3 cpu koeler
650watts A-merk voeding
Kingston 16GB werkgeheugen (veels te veel als je het mij vraagt :p)
 
Laatst bewerkt:
zeer trage harde schijf voor je systeem dat ga je gelijkmerken
die kast kijk je 1 keer naar en dan vergeet je hem je levert nu enorm wat laad snelheid in voor een dure kast....
en je bent een aftermarket koeler vergeten overklokken kan dus niet met dat systeem
en ik snap niet waarom je nu tog weer voor een i7 gaat terwijl er geen verschil tussen een i5 en i7 zit als het gaat om gaming...
 
Laatst bewerkt:
daar heb je helemaal gelijk in, Ik was iets te snel.

dan verander ik het hierin: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[394013]=1&product[7517]=1&product[90396]=1

zeer trage harde schijf voor je systeem dat ga je gelijkmerken
die kast kijk je 1 keer naar en dan vergeet je hem je levert nu enorm wat laad snelheid in voor een dure kast....
en je bent een aftermarket koeler vergeten overklokken kan dus niet met dat systeem
en ik snap niet waarom je nu tog weer voor een i7 gaat terwijl er geen verschil tussen een i5 en i7 zit als het gaat om gaming...
 
aparte vent ben jij :p
veloci schijven zijn eigenlijk voor servers bedoeld
de SSD die ik je gaf is veel sneller dan die veloci schijf en je had dan ook nog een 1TB HDD als opslag schijf die ook aardig snel is...
 
Laatst bewerkt:
whahaha *** ! :$ :$ lekker slim van mij..

nee die samenstelling van jou is inderdaad best goed
 
Ik zou wel voor de Gelid Tranquillo Rev. 2 gaan ipv de Scythe Mugen 3
Gelid Tranquillo Rev. 2

Edit: hij "Koelt" het zelfde of zelfs beter, hij is stiller, hij kost minder
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan