Game pc, €600

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmatteman

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Hallo,

Een vriend van me wil een nieuwe pc, en ik heb aangeboden die voor hem te gaan samenstellen bij Azerty.nl (dat gaan jullie natuurlijk doen :P) en in elkaar te zetten.
Zijn budget is €600, en daarvan moet de pc en het besturingssysteem worden betaald, evenals de assemblagekosten van de CPU aansluiten (een risico dat ik voor andere mensen nog niet durf te nemen). Verdere assemblage doe ik zelf. Randapparatuur is dus niet nodig.
De pc moet in ieder geval Diablo 3 kunnen spelen. Gezien mijn laptop dat zelfs kan, zal daar een niet al te zwaar systeem voor nodig zijn.
Hardeschijf grootte hoeft niet al te groot te zijn. Hij is met 500gb wel tevreden.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is!

Alvast bedankt.

Tsst, schooiertje zelf met de eer opstrijken? :p. Zolang je bij het bestellen bij azerty maar code "helpmij" gebruikt, is het goed ;). Maar ik zal zo even voor je gaan zoeken. Setje zal hier wel verschijnen als ik klaar ben. Maar weet je zeker dat je het niet goedkoper wilt? Anders weet ik nog een goed(kop)e webshop.

Haha, ik kan het zelf ook wel doen, maar ik heb de neiging om dan veel te dure merken te kiezen. Jullie zijn hier veel kundiger in.
Welke webshop doel je op?

Ik doel op Afuture.nl. Daar heb ik onderhand voor iets van 1000 euro besteld, extreem goede RMA service (pokke NAS :() en ze zijn zeer goedkoop!

Zolang ze maar de CPU kunnen monteren! Aan de andere kant, als ik bij azerty bestel levert hij mij weer azerties op. Niet dat die heel veel waard zijn ofzo. :p

Muhahaha. Ik zal eerst eens kijken wat ik voor je kan doen bij Afuture, en dan zal ik dat ook bij Azerty opzoeken. Je ziet dan maar wat je doet.

Oh ja: ik ben vergeten om te vragen of je nog een kast + dvd speler nodig hebt en ik ben ook nog Windows vergeten :o.
Maar Dennis: 1. Die i5 is niet heel veel beter voor een 2x zo hoge prijs, een harde schijf heeft niets aan meer dan 16mb buffer (dat staat alleen leuk en het is er makkelijk in te zetten), die videokaart is een fractie beter, maar ook gelijk 2x zo duur. En als je een kit van Kingston besteld, scheelt dat weer 5 euro :).
Zal nog ff windows erbij zetten.

Standaard is prima, als het maar past en een beetje degelijk koelt.
EDIT: Dat is een upgrade licentie, moet je niet een OEM hebben?

Laatst bewerkt:
Done. Maar misschien moet er nog een koelertje bij.
edit: misschien is 64-bit wel zo handig :). En de installatie van een CPU is heel eenvoudig, hoor. De sleutelwoorden zijn NIET DUWEN. Je moet 'm gewoon met het gele pijltje daar het driehoekje leggen, hendel overhalen, en hij zit vast. That's it!

Laatst bewerkt:
Thanks! En ja, ik heb het één keer gedaan, heel voorzichtig, en toen hoorde ik echt een eng geluid toen ik het hendeltje naar beneden drukte (de CPU was wonder boven wonder niet kapot). Het aanbrengen van koelpasta vind ik vooral lastig

Over het algemeen kan je niets fout doen, en dat rare geluidje is gewoon het kraken van het framepje (wat meestal een beetje crappy is). Koelpasta zit altijd al onder de koeler, dus die hoef je alleen maar aan te drukken (en de hendeltjes vast te maken).

Maar waarom neem je die Corsair voeding? Het maakt weinig uit, hoor.

Persoonlijke voorkeur? Ik weet het niet, ik heb geen ervaring met Be Quiet! Daarnaast scheelt het bijna niets.

Nee :p (geen negatieve ervaringen), maar die ik gekozen had, had een of ander 85% efficiëntie keurmerk, dus dat leek mij wel wat. Maar die Corsair (dacht ik?) heeft iets van 82%, dus eigenlijk maakt het niet veel uit + dat die modulair is (d.w.z. dat je alleen de kabels aansluit die je nodig hebt op de voeding).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan