Game-PC €600

• Onderwerp starter Onderwerp starter SCHe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SCHe

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2014
Budget - €600,- alleen aan de computer
Doel - Gamen (gam / Recorden van filmpjes
Omgeving - Het geluid maakt mij niks uit, ik wil best een krachtige pc die wat lawaaierig is.
Assemblage - Ik wil het zelf in elkaar zetten.

Besturingssysteem - Windows, maar die heb ik al.
Opties / randapparatuur - Ik heb al een beeldscherm, Windows, toetsenbord en muis.

Ik ben dus opzoek naar een game-pc voor €600,-. Ik heb al bepaalde dingen klaar, alleen de computer ontbreekt nog. Ik ben niet zo goed in het samenstellen van pc's, dus daarom vraag ik jullie hulp! Ik wil het graag bestellen bij azerty.

Dank je wel!

azerty ligt er voor mij er tijdelijk uit maar wat ik in het lijstje zou doen:
I5
GTX 760/770/ AMD R9 280/280X
550 watt

Meer kan ik nog niet zeggen totdat azerty het bij me doet. :rolleyes:

Ik vind de 280x wat aan de dure kant, is het niet beter om bijv. te kiezen voor de 270x? (300€ is al de helft van mijn budget)

@jay448 Het is niet echt specifiek voor het renderen, vind de CPU wel wat aan de dure kant, omdat ik liever niet over de €600,- heen wil.

Laatst bewerkt:
Is er veel verschil tussen de 280x en de 270x?

@jay448 Het is niet echt specifiek voor het renderen, vind de CPU wel wat aan de dure kant, omdat ik liever niet over de €600,- heen wil.

Om je eerste vraag te beantwoorden:
Het verschil tussen een R9 270x en R9 280x is opzich nog redelijk groot.
Maar aangezien je budget niet groot is kan je het beste voor een R9 270x gaan. Een 280x is al gouw rond de 300 euro

En ten tweede:
Als je wilt gamen heb je eigenlijk minimaal een Intel Core i5 nodig of bijvoorbeeld de AMD 8350(http://tweakers.net/pricewatch/330321/intel-core-i5-4670-boxed.html),
en zoals je ziet valt deze nog hoger in je budget.

Laatst bewerkt:
Doe je dan die dvd-brander er ook bij? Anders zou je er een gtx 760 of R9 280x in kunnen zetten. Die presteren beter, ik heb zelf de gtx 760, en die heeft soms ook al moeite met opnemen.

Wat is een dvd-brander eigenlijk precies? Is dat alleen voor het branden van dvd's?

Hmm, is niet echt noodzakelijk voor mij. Speel voornamelijk mijn games via Steam..

Kan ik zonder diskstation nog wel windows er op zetten? En heb nog een vraag; Ik wil later mijn pc nog gaan verbeteren etc, heb ik dan ook een betere voeding nodig?

Oei, niet aan gedacht. Je hebt wel een diskstation nodig om Windows normaal te installeren. Je hebt voorlopig geen nieuwe voeding nodig. Ook als je nog gaat uitbreiden.

Je kan natuurlijk wel gewoon windows via een USB installeren.
Heb je anders niet nog ergens een oude DVD-drive liggen (deze moet ofc dan wel gebruik maken van SATA)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan