Game PC €800-1000

Status
Niet open voor verdere reacties.

caspar1410

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Hallo!

Ik probeer al een tijdje een geschikte PC samen te stellen waarmee ik kan gamen met redelijke fps en graphics, en die me ook voor een paar jaar niet in de steek zal laten. Helaas is er zo veel keus dat ik het erg moeilijk vindt om een goede PC samen te stellen, en vroeg me af of jullie hierbij konden helpen.
Ik geef het liefst rond de 800 euro uit maar als het efficienter zou zijn, wil ik misschien nog een extra 200 neerleggen.

Ik ga de PC voornamelijk gebruiken voor games, maar zal waarschijnlijk ook wat video editing doen maar daar ligt de nadruk zeker niet op.
Ik heb al een scherm en muis/muismat, toetsenbord kan ik wel ergens krijgen.

Super bedankt als je besluit te reageren!

Caspar

Goedemorgen,

Zal alvast een voorzet geven misschien lijkt het je wat je kan er in ieder geval me gamen dus zie hier neem aan dat je hem zelf in elkaar zet.

das een mooi systeempje!! Kan TS wel effe mee vooruit!

Goedemorgen,

Zal alvast een voorzet geven misschien lijkt het je wat je kan er in ieder geval me gamen dus zie hier neem aan dat je hem zelf in elkaar zet.

Bedankt voor je reactie!
Aangezien ik niet zo bekend ben met PC hardware toch wat vraagjes.

Is een SSD echt nodig? Uit de wiki haal ik dat het een soort alternatief is voor de harde schijf, maar bij de lijst zie ik zowel een harde schijf en een SSD.
Hoe staat een i5 processor tegenover een i7? is het verschil in snelheid de prijs waard?
Zijn er ook kleinere kasten geschikt? Ik heb het liefst een zo klein mogelijk kast omdat ik af en toe de PC moet verplaatsen, als dit echter grote nadelen heeft dan is een grote kast geen probleem.

Nogmaals bedankt voor je reactie!

E: Ja ik zet hem zelf in elkaar, heb dit nog nooit gedaan maar er is veel op internet over te zien en te lezen en heb ook wat vrienden die dit al eerder gedaan hebben.

E2: Als scherm heb ik een Samsung Syncmaster B2230HD. Deze kan blijkbaar ook op de PC aangesloten worden. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb een HDMI kabel.

Laatst bewerkt:
Je zal dit moeten aansluiten op de videokaart.
Dit is met een betere videokaart, wel met een 64 GB SSD (voor je besturingssysteem en enkele programma's, je pc gaat er veeeel sneller door) en met een 1 TB HDD.
Om te gamen is de videokaart belangrijker.
Een i7 voegt niets toe aan gamen, soms is hij zelfs slechter.

je zal dit moeten aansluiten op de videokaart."
wat bedoel je met "dit"?
bedankt voor de informatie over de processor en SSD.
Zal een 64gb veel uitmaken vergeleken met een 128gb?
en een 1 TB is prima, heb nooit heel erg veel nodig gehad.
Ik zie wel dat een 2TB schijf veel goedkoper is qua prijs per gb, dus misschien dat ik dat nog verander.

Laatst bewerkt door een moderator:
"je zal dit moeten aansluiten op de videokaart."
wat bedoel je met "dit"?
De HDMI kabel van je scherm :).
Die 64 GB zal wat uitmaken, je zal gewoon voorzichtiger moeten zijn met wat je waar installeert. Ik raad aan om er bijvoorbeeld Windows, Microsoft Office en Firefox op te zetten en misschien een spel dat er echt voordeel bij heeft (snelle laadtijden dus) zoals Skyrim. Op de HDD zet je dan de andere dingen. 128 GB of 256 GB hebben is natuurlijk wel een luxe...

zit er een hdmi poort in die kast? die kon ik niet vinden namelijk.
Ik begin een beter beeld te krijgen van wat die SSD inhoudt. Ik denk dat 64GB meer dan genoeg moet zijn.
Bedankt voor je reactie!

Neen, je moet de HDMI kabel van je scherm, met je videokaart verbinden, je zal van die balkjes moeten verwijderen voor je je videokaart in de kast kan steken en dan steekt die wat uit en dan kan je je HDMI kabel daar in steken.
Ik zou toch maar veel vrienden bijeenroepen voor je het in je eentje begint ineen te zetten ;p.

dat lijkt me inderdaad een goed plan haha.
Dus met de onderdelen die jij me hebt gegeven, heb ik alles?
En hoe zal m'n PCtje het dan doen de komende paar jaar?

Zeker niet slecht! Je zal nog verschillende jaren kunnen gamen, misschien niet op hoogste settings, maar toch.
Maar neem dit als je niet gaat overclocken. Het overige geld kan je dan misschien in een 256 GB SSD steken.

ben niet van plan om te overclocken, denk ook niet dat het nodig zal zijn. Waarom een andere processor als ik dat niet wil doen?
van het geld dat ik dan nog te besteden heb, zo'n 80 euro, wat zou dan nog de beste upgrade zijn?

De i5 3570k heeft een unlocked multiplier, dus in feite is het een processor dat speciaal gemaakt is om te overclocken. Hij is bijna dezelfde als een i5 3450, echt waar, er is bijna geen verschil. Wanneer de 3450 te zwak wordt zal de 3570k ook falen. Het is het extra geld absoluut niet waard.
Steek anders je geld in een GTX 670, een absolute topkaart!

Laatst bewerkt:
Dan zou dit hem dus worden, mee eens?
En die aparte cooler heb ik nodig? er zit geen fan bij de processor?

Je hebt wel een processorkoeler, maar ik zou dan wel gaan voor een Hyper 212 evo.

Wat is het verschil tussen die twee dan? lees op internet hele verschillende meningen.

Hyper 212 Evo is een zeer goede processorkoeler, niks mis mee, die andere ken ik eigenlijk niet... Modag waarschijnlijk wel, hij had die aangeraden.

Nu heb ik zelf wat opzoekingswerk gedaan en hij lijkt zeer moeilijk te installeren, de Hyper 212 Evo wordt wereldwijd aangeraden, ik zie niet in waarom je die niet zou nemen. Het is nochtans een excellente cpu cooler.

Dan ga ik voor de hyper 212 evo denk ik!
Nog even een nachtje over slapen en dan denk ik toch dat ik het ga bestellen!
Modag, Subplayer52, bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan