Game PC €900

Status
Niet open voor verdere reacties.

winterklokje

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Hallo,

Ik wil een nieuwe Game PC aanschaffen, dit is mijn info:

Budget - €900
Doel - Gamen
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk (zolang ie maar geen kabaal maakt)
Assemblage - De winkel moet hem in elkaar zetten
Opties: Puur gamen
Besturingssysteem - Heb al Windows 7 maar sta open voor verdere suggesties wat het beste bij het systeem past
Andere software? - Verder niets nodig
Randapparatuur - Ik zoek nog een beeldscherm. Mijn huidig beeldscherm is nl. nog VGA op 1280x1024 en weet niet of die compatible is met een nieuwere videokaart?

Specifieke wensen: Gamen!
Ik wil graag een goede kwalitatieve game PC hebben waarmee ik de laatste (en toekomstige) games lekker full kan draaien.
Het liefst niet over de €950 gaan qua budget.
Verder hoop ik dat het systeem een goede tijd mee kan, ben namelijk een student en hoop nu even goed in een PC te investeren dat ik er verder niet aan hoef te upgraden voor een tijd.
Mijn voorkeur voor processor gaat uit naar een Intel.

Bedankt :D

Laatst bewerkt:
Monitor hoeft in feite niet als deze compatible is met de videokaart?
De monitor heeft alleen een VGA aansluiting namelijk?

1012 is helaas te veel, eigenlijk rond de 900 met echt een max van 950 incl assemblage.

Laatst bewerkt:
Ah mooi.
Verder vraag ik me alleen af die i5? Bv waarom geen i7 in dit systeem?
Ook vroeg ik me af of triple channel 6gb beter presteert dan dual channel 4gb?

Ik ben bereid max 950 te betalen dus ik wil ook graag het beste :)

Omdat een i7 (op socket 1366, bijvoorbeeld de i7-950) niet in je budget ligt. De processor is al snel € 250, daar komt een moederbord van ongeveer € 180,- en geheugen van ongeveer € 80,- nog bij. Dan moet je zo erg gaan bezuinigen op je videokaart dat je alsnog achteruit gaat qua prestaties.

En qua gamen komt een i5-760 ook uitstekend mee, dan biedt een i7-950 alleen nog meerwaarde als je budget mee kan groeien naar 1100 euro.

En het verschil tussen dual en triple channel geheugen merk je niet. Voor een huidige pc is 4 GB werkgeheugen genoeg, of dit dan 6 GB wordt merk je niet in prestaties.

Laatst bewerkt:
voeding is duur voor wat hij kan de OCZ stealthXstream 700 watt kost ook 78 euro
verder is de 970 gelijkwaardig aan een Core i5 760 kwa prijs performance is de 970 ook erg aantrekkelijk

wij hebben het hier over AMD phenom cpu's (die hebben ook een 970)
niet de Core I7 1366 variant :P

voeding is duur voor wat hij kan de OCZ stealthXstream 700 watt kost ook 78 euro
verder is de 970 gelijkwaardig aan een Core i5 760 kwa prijs performance is de 970 ook erg aantrekkelijk

De vraag is alleen of dat nodig is, 700 watt?
Kun je me misschien een goedkopere voeding adviseren die wel past bij dit systeem?

Verder ben ik benieuwd naar jullie reacties op het systeem wat ik op tweakers heb gezet (staat hierboven). Kan dit systeem de nieuwste games op 'full' aan?

is 650 watt nodig?
nee met 550 heb je al genoeg

maar wil je in de toekomst nog een tweede graka erbij steken dan heb je wel 700 watt nodig

Ik ben niet zo thuis in 2x grafische kaarten.
Heb je met 2x grafische kaarten van bijv. de 6850 meer power dan de nieuwere series van de HD Radeon? Aan wat voor een verbetering moet ik dan denken?

ik ben zelf ook niet zo'n fan van 2 kaarten in een systeem het vreet stroom en je kaartjes worden ook nog eens lekker heet

bij sommigen modellen is het zo dat als je er 2 koopt je betere prestaties en goedkoper uitkomt dan dat je 1 hele snelle kaart koopt

dit zal ook in de toekomst zo zijn met de HD6850 ik heb gehoort dat deze erg goed werken in crossfire prestatie winst kan verschillen
ik denk 60% prestatie winst zal krijgen

Voorlopig zal een enkele HD6870 de komende jaren wel voldoen. Mocht je in de toekomst een nieuwe kaart kopen zonder de rest te vervangen, hoef je je geen zorgen te maken over de voeding. Beter nu een tientje meer uitgeven voor 100 watt extra dan over 2 jaar 70 euro extra uitgeven omdat je voeding het niet aankan.

Zit nu dus beetje te twijfelen wat te doen: nu 1 6850 en later een tweede bijplaatsen; of nu alleen een 6870.

Laatst bewerkt:
Als je geen Crossfire fanaat ben moet je het ook niet doen. Het vreet 2 x zoveel stroom, maar je prestaties worden niet 2 x beter.

Ik ben er persoonlijk ook geen fan van. Ik koop liever 1 goede kaart, dan 2 mindere voor een Crossfire / SLI opstelling.

Dus het is je eigen keuze: een HD6850, 2 x HD6850 in Crossfire of 1 x HD6870 ?
Ik zou persoonlijk voor de HD6870 gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan