Game PC €900

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mooi, was meer de vraag of 600W een mooi wattage is voor deze setup.
Dan kom ik nu bij het resultaat aan:

http://tweakers.net/gallery/218425?wish_id=118642#tab:wenslijst

Verder nog een vraagje: moet er een PCI-e kaart gekocht worden voor de internetverbinding of is dit al verzorgd als ik de PC geassembleerd thuis krijg?
Andere standaardcomponenten die er nog missen?

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.
Zou nog wel 1 casefan (120mm) nemen omdat de Xigmatek Asgard er maar één heeft. Komt de airflow zeer ten goede..

Maar voor de rest kan je hem bestellen hoor, ziet er goed uit.

er zit al een ethernet poort mee gebakken op het moederbord
daar hoef je dus geen zorgen om te maken

Ik zal toch gewoon voor de i5 760 gaan. Deze presteert veel beter dan de AMD Phenom II 965.
Daarom heb ik deze in de samenstelling verwerkt, samen met een HD6870.

Winkelmandje

@jantju hij gaat voor de phenom x4 970 niet de 965...

en die is iets langzamer dan de 760

Jep, de i5 760 blijft beter presteren. Het aantal GHz en kernen zegt niet altijd even veel.
In de meeste gevallen blijft de i5-760 de Phenom II X4 970 de baas, ook al is de kloksnelheid lager.

edit: zie benchmarks van Tweakers.
http://tweakers.net/reviews/1833/4/...nthetische-benchmarks-en-energieverbruik.html
De i5-750 blijft de Phenom II X4 970 in de meeste gevallen ruimschoots voor. De i5-760 is nog een tandje sneller.

Laatst bewerkt:
Mod edit

Jullie zullen het niet geloven maar ik wilde net mijn complimenten brengen aan firestorm en ronald89 ivm met het feit dat dit sinds lange tijd weer een heerlijk topic was om te lezen.Goede samenstellingen,goede onderbouwing,netjes gehandeld etc etc.Zonder de (on)nodige winkelmandjes,200postings,mekaar tegensprekend etc etc.Klaar in een posting of 25.Heeeerlijk:d

Totdat.....

Hahahaha nou dan in ieder geval bedankt voor het halve compliment :P
Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat de i5-760 beter presteert dan de Phenom II X4 970, maar uiteraard niets ten nadele van TS.

Ik ben stiekem ook een beetje gecharmeerd van de Phenom II X4 reeks, maar qua rauwe prestaties blijft Intel gewoon de baas ;)

Die i5 760 presteert inderdaad beter, maar wat als de processor geupgrade moet worden over een paar jaar? Dan moet er meteen een nieuw moederbord aangeschaft worden?
AMD werkt toch alleen met AM3 dus dat is allemaal compatible, of zie ik het fout?

Verder stel ik je winkelmandje zeer op prijs Jantju, maar de setup is totaal veranderd, andere monitor etc. Daar ben ik inmiddels uit.
Het gaat nu nog om de processor. :)

Laatst bewerkt:
tjah het leven zit vol discussies:D

ik vind dat we eerst even naar de gamebenchmarks moeten kijken

en dat heeft tweakers niet gedaan
het doel is gamen als ik het goed lees

Hier ook nog wat benchmarks van de i5 760 tegen de Phenom II x4 970.
Je ziet dat de i5 in gaming zo'n 30% beter is.
Daarom lijkt deze samenstelling me veel beter.

@ Firestorm

Even offtopic, maar we hebben deze discussies al zo vaak gehad, dringt het nou nog niet tot je door dat de i5 760 veel beter is in gaming? Ik heb deze benchmarks al vaak genoeg laten zien.

Laatst bewerkt:
Hier ook nog wat benchmarks van de i5 760 tegen de Phenom II x4 970.
Je ziet dat de i5 in gaming zo'n 30% beter is.
Daarom lijkt deze samenstelling me veel beter.

Mijn vraagt blijft echter:
Hoe gaan we dit upgraden?
Verandert AMD vaak van socket? Dat vraag ik mij namelijk af.
Ik wil heel graag het geval ontwijken dat als ik 1 component wil upgraden ik meteen een heel hoop extra's mee kan upgraden anders past het niet?

En bedankt frankwannet :D

30% lijkt mij erg sterk

resident evil
zie 15 fps verschil
hawx
vrijwel geen verschil

de cpu is meschien "beter" maar je kan ook overdrijven altans dat vind ik
de AMD phenom x4 970 heel erg goed en is iets goedkoper en neem aan dat het moederbord ook net iets goedkoper is
voor iemand met een budget is het kwa prijs/prestatie zeker geen slechte koop

ik zeg trouwens niet dat de Core I5 760 slechter is!
daarom her haal ik ook dat de cpu's gelijkwaardig zijn

Laatst bewerkt:
ik zou ook gewoon voor de amd gaan,
zit bijna geen verschil in gamen en is toch een stuk goedkoper...

Daar heb je wel gelijk in ja, de AMD is ook gewoon goed.
Beetje kijkend naar het budget dacht ik aan de i5, want deze is toch wel een stukje beter. Natuurlijk zijn de AMD's ook goed, en die hebben een veel betere upgrade mogelijkheid want de nieuwe AMD's worden weer Socket AM3.
Mooie upgrade voor later; een tweede HD6870, en een nieuwe AMD processor. Kan je er weer mooi tegenaan! Zal ik trouwens wel een 700w voeding nemen. :thumb:

Even een gek idee: uit de benchmarks blijkt dat gamen op zowel de i5-760 als op de X4 970 allebei goed gaat. De processors zijn allebei krachtig genoeg en je kan echt wel wat jaartjes vooruit. Cijfertjes zijn leuk, maar niet alles.

Socket AM3 (amd) blijft nog wel een tijdje bestaan, socket 1156 (intel) niet, die wordt volgend jaar vervangen door socket 1155. En je raad het al, dat ene pinnetje verschil gaat er 95% zeker voor zorgen dat het niet backwards compatible is. AMD kennende, zullen ze bij een toekomstige nieuwe socket er alles voor doen om zoveel mogelijk compatible te houden.

Zullen we de keuze maar gewoon aan winterklokje overlaten? Uiteindelijk moet hij er mee aan de slag, niet wij.

Edit: misschien voortaan eens een keer de pagina refreshen, hij stond nog open.. Zeg weer eens hetzelfde als jantju :p

Laatst bewerkt:
Had ik net ook ;) Waren opeens 6 posts over me vorige post heen gegaan... Toen zag ik opeens een heel andere samenstelling dan tevoren. :p

Mooi dat we het eens zijn! :thumb:

Heb even serieus nagedacht en vele benchmarks bekeken en de i5 presteert beter op gaming niveau en de mogelijkheid tot overklokken is ruimschoots aanwezig.

Ik ga nu even een PC setup in elkaar knutselen en dan post ik hem zometeen.
Misschien kan iemand me alvast een moederbord voor de juiste socket van i5 adviseren?

Laatst bewerkt:
Dit is gewoon een mooie i5 760 samenstelling. Kan niet veel aan veranderd worden, in positieve zin. Je zou er nog 700w in kunnen stoppen, en misschien is 4launch.nl nog een optie, omdat dit meestal iets goedkoper is. :thumb:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[225309]=1&product[242662]=1&product[7517]=1&product[259717]=1&product[205650]=1&product[301852]=1&product[285244]=1&product[80156]=1&product[355773]=1&product[331203]=1

Edit: Met 4launch is het veel goedkoper. Zo'n 35 euro goedkoper, alleen heb ik er bij deze samenstelling een veel betere behuizing bij gedaan. Je kan er ook nog een andere bij doen, dan wordt het dit. Dan heb je nog wat ruimte in geld, zodat je er nog wat mee kan doen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan