game pc 1000 eu

Status
Niet open voor verdere reacties.

b3atyou

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

1000

Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.

gamen/ online gamen / internetten

Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk

enigszins belangrijk

Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

zelf

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?

win 7
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

n.v.t

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

er moet toetsenbord een muis bij!

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

deze muis :http://www.azerty.nl/0-1071-70197/logitech-mx-518-optical-gaming.html

dit toetsenbord: http://www.azerty.nl/0-870-14179/logitech-media-keyboard-toet.html

graag alles via azerty.nl

dit systeem had ik in gedachten :http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[70197]=1&product[80156]=1&product[237741]=1&product[226358]=1&product[242774]=1&product[225915]=1&product[235982]=1&product[35626]=1&product[219782]=1&product[219321]=1&product[84030]=1&product[57600]=1

ik dacht er ook nog aan om 2 hdd's van 500gb te kopen en in raid 0 te zetten zou dit kunnen en hoe?

geef commentaar of een zelf samengesteld systeem.
mvg. b3atyou

Hoezo een Samsung SpinPoint F1 als je een F3 kan kopen? Die is nieuwer en sneller :thumb:
Weet je zeker dat je een ATI Radeon HD 5850 wilt? De prestaties voor die prijs is inderdaad baas, maar de levertijd van deze videokaart is nog steeds bagger. Een maand geleden werd mij bij elke leverancier verteld dat ik daar nog tot 15 december op moest wachten. Ik ben toen overgestapt op een HD 5870. Qua budget zou dit voor jou wel kunnen, maar dan moet ik even een keer kijken waar we makkelijk op kunnen besparen. Ik heb nu geen tijd namelijk :D
Ga je overclocken? Ik zou qua processorkoeler voor een Scythe Mugen 2 gaan. Die is weliswaar duurder, maar is veel stiller en koelt een stuk beter dan die jij nu hebt. De Cooler Master Hyper TX3 maakt 54.3 dB(A) op hoge toeren... Dat zou ik niet graag in mijn systeem willen hebben.

Tot zover, nu moet ik echt weg. Iemand anders kan je wel verder helpen :)

ja ok f3 kan maar ik zit er nu nog over te denken om 2 x 500 gb te doen in raid 0 (als dit kan) en ik weet dat de wachtijd bagger is ja maargoed ik heb het er voorover en het heeft geen haast dus;) en de koeler had ik ook al me twijfels over maar ga maar voor de scythe

maar zoiets dan : http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[237741]=1&product[80156]=1&product[70197]=1

en ben op het moment nog niet van plan om te gaan overclocken maar misschien in de toekomst wel. en mss valt er nog wat op de voeding te bezuinigen? of zou ik deeze houden zodat ik er later nog vid kaart bij kan steken?

Raid 0 raad ik niet aan. Een van de redenen daarvoor is: Stel dat je harde schijf 5% kans heeft om dood te gaan. Als je dan 2 schijven in raid 0 hebt staan, heb je dus 10% kans dat je alle data kwijt bent. Hier een irritant lang artikel waarom het niet zo'n goed idee is: http://www.bestpricecomputers.co.uk/reviews/home-pc-raid/

Je zou in plaats van de huidige voeding de Silentmaxx EcoSilent 650W kunnen overwegen. Hiermee kan je ook twee videokaarten draaien. Het heeft een efficiëntie van 83,1%, en produceert maar een geluid van 35,6 dB(A). Ook is deze zelfs nog goedkoper dan die jij nu hebt. De optie voor een tweede videokaart openhouden is wel een slim idee, want de ATI Radeon HD5850 in CrossfireX presteert ontzettend goed.

Als je toch niet in raid0 gaat draaien: link

Goedkoper dan je losse setup van 2x 500 GB ;)

ik wil wel in raid 0 draaien ;)

maar heb alleen de vraag hoe dit moet ^__^

en ik weet dat de harde schijf meer kans heeft om dood te gaan maar 1 van de redenenen dat ik het wil is dat alles sneller geladen wordt.

RAID 0 STRIPING

Hierbij worden minimum twee harde schijven van (bij voorkeur) identieke grootte en merk aan elkaar gekoppeld op de RAID controller. Onze data wordt gelijkmatig over de twee schijven verspreid: het OS wordt niet op één harde schijf geïnstalleerd, maar de installatie wordt verdeeld over twee harde schijven. Idem dito voor onze programma's. (Bij striping ziet de computer maar één harde schijf en niet de twee die op de RAID controller zijn aangesloten). Elk programma wordt verdeelt in blocks en op de harde schijven geschreven. Stel dat je een programma hebt dat bestaat uit 10 blocks (A, B, C, D, tot J): die blocks worden bij het schrijven gelijk verdeelt over elke harde schijf. Twee schematische voorbeeldjes:

RAID 0 met 2 harde schijven:

Disks/Blocks
Harde schijf 1 / A C E G I
Harde schijf 2 / B D F H J

RAID 0 met 3 harde schijven:

Disks/Blocks
Harde schijf 1 / A D G J
Harde schijf 2 / B E H
Harde schijf 3 / C F I

Bij een normale harde schijf worden de bestanden achter elkaar geladen (A, B, C, D, enz.), maar in dit geval wordt de data van de harde schijven parallel geladen, wat maakt dat de data doorvoersnelheid verdubbeld of verdriedubbeld wordt (naargelang het aantal harde schijven dat je gebruikt voor deze RAID configuratie).

PLUSPUNTEN

[] Snel lezen: minstens verdubbeling van de data doorvoersnelheid.
[] De opslagcapaciteit van de harde schijven blijft behouden. (2 schijven van 40 GB geeft 80 GB aan ruimte).

MINPUNTEN

[] Je gegevens zijn niet bepaald veilig: gaat er een schijf stuk ben je alle gegevens kwijt.

Laatst bewerkt:
Ehm je hoeft mij niet uit te leggen wat raid-0 is hoor :p
Lees dat artikel nou maar even door, dan verander je waarschijnlijk wel van mening. Raid 0 is sneller voor grotere bestanden; voor kleinere bestanden is de snelheid vrijwel hetzelfde als een enkele HDD. Een home PC werkt vooral met kleinere bestanden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een server. De voordelen wegen totaal niet op tegen de nadelen... Het is een leuk idee dat je met Raid 0 een snellere computer hebt, maar zo werkt het helaas niet.

wat zou het eigenlijk nog voor profijt hebben als ik 6gb ram doe??

enne klopt het systeem nu of ?? (zie vorgie reactie)

Het verschil tussen 6 GB en 4 GB is erg klein, en dat is helemaal niet slim in dit geval. Het moederbord die je nu hebt (en alle andere moederborden die de Intel i5-750, i7-860 en i7-870 ondersteunen) hebben socket 1156. Dit ondersteunt dual channel memory, wat betekent dat het het snelste werkt als je twee (of vier) RAM sticks in je computer zet (2x 2 GB, of 4x 2 GB dus). Als je dus 6 GB RAM neemt gebruikt je een oneven aantal RAM sticks, waardoor je die dual channel feature niet kan benutten. 8 GB is dus wel een optie, maar echt geldverspilling als je kijkt naar de prestatieverschillen, dus met deze processors gebruikt men eigenlijk altijd 4 GB RAM.
Een Intel i7-920 gebruikt moederborden met socket 1366. Deze ondersteunt triple channel memory, waardoor je dus 3x 2 GB gebruikt. Toch is een Intel i7-860 setup sneller, omdat de processor wat sneller is dan de 920, en omdat het verschil tussen 4 en 6 GB minimaal is. Wat wel een reden is om toch voor een i7-920 te kiezen, heeft met meerdere videokaarten in de toekomst te maken. Dit wil ik wel uitleggen maar dan moet ik zoveel typen, haha. Je kiest daar toch niet voor, dus daarom ga ik dat maar even niet uitleggen.

Het systeem dat we nu hebben ziet er goed uit. Het is wel even slim om nog op een reactie van marsmannetje te wachten, want hij komt altijd wel met nog iets betere ideeën.

What made striping even more attractive was the scalability of the technology. In theory throughput keeps getting faster and faster just by adding more drives to an array.
But very little of that is true. RAID 0 does not always make for more speed. In fact striping may not make the blindest bit of difference to the speed of the average home PC!

Reputed technical websites like StorageReview have often commented that gains on RAID 0 vs single hard disk are minimal at best. Test after test by some of the most reputed technical websites have proved that RAID 0 does not significantly improve desktop performance. Not even with the far higher risk of a four disk RAID 0 array. Seriously! Very few home users tend to be aware of all these technical studies and those that do very often pooh-pooh the idea that the RAID configuration they spent a lot of money on is not actually running faster.

Dus waarom zou je het in vredesnaam doen? Zodat je erover kan pochen?
Onzin dus.
Ga liever sparen en koop over een tijdje een snelle SSD. Dat is echt sneller.

ik doe nu tog ook gewoon een hdd 1tb zie configuratie (maar ik wou alleen weten hoe ik dit zou kunnen instellen en dat is alleen uit intresse en niet om over lopen te pochen ;) )

en kan ik daar btw later ook nog een ssd kaart in stoppen?

en marsmannetje kunje nog iets ontdekken in de configuratie of is het zo goed?

mvg pieter willemse

Ja hoor, die kan je later toevoegen. Het is dan wel slim om je Windows op je SSD te installeren en die dan als eerste schijf te gebruiken. Verder nog wat games op je SSD, maar alle andere dingen, zoals films, muziek en andere programma's op je HDD zetten. Een SSD heeft namelijk een lage opslagcapaciteit. Zo loopt je computer dus toch een stuk sneller, maar heb je toch veel opslagruimte.

ik moet nog wel de mogelijkheid hebben om 2x hd 5850 te draaien wat ik in de toekomst wil gaan doen

en die koeling werd me geadviseerd door iemand aan het begin van dit topic maargoed.

maar is 650 wat genoeg voor crosfire opstelling?

mvg b3at

Raid 0 raad ik niet aan. Een van de redenen daarvoor is: Stel dat je harde schijf 5% kans heeft om dood te gaan. Als je dan 2 schijven in raid 0 hebt staan, heb je dus 10% kans dat je alle data kwijt bent. Hier een irritant lang artikel waarom het niet zo'n goed idee is: http://www.bestpricecomputers.co.uk/reviews/home-pc-raid/

Je zou in plaats van de huidige voeding de Silentmaxx EcoSilent 650W kunnen overwegen. Hiermee kan je ook twee videokaarten draaien. Het heeft een efficiëntie van 83,1%, en produceert maar een geluid van 35,6 dB(A). Ook is deze zelfs nog goedkoper dan die jij nu hebt. De optie voor een tweede videokaart openhouden is wel een slim idee, want de ATI Radeon HD5850 in CrossfireX presteert ontzettend goed.

^hier dus

Bedankt voor de link, tythor. Ik vind het alleen geen goede test om mijn oordeel op te baseren.
Ik ben laten we zeggen betere tests gewend. Dat zijn dus tests waarin ze een voeding echt binnenste buiten keren. Laat ik voorop stellen dat ik het gevoel heb dat de voeding niet slecht is.

Ik denk aan tests zoals:
http://www.bit-tech.net/hardware/psus/2008/09/26/silver-power-sp-s850-psu/7
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1352&pageID=5461
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story4&reid=88

Een zwaardere voeding:
http://www.azerty.nl/producten/prod...12v-2-2-230-volt-wisselstroom-v-850-watt.html
Ongeveer even duur.
Voordeel: Zwaarder en 4 pcie-stekkers.

Let even op dat je ook een ander moederbord nodig heeft. Eentje die CF op x8 aankan. Dat kan deze volgens mij niet.
Goedkoopste is een Asrock Extreme.

Bedankt voor de link, tythor. Ik vind het alleen geen goede test om mijn oordeel op te baseren.
Ik ben laten we zeggen betere tests gewend. Dat zijn dus tests waarin ze een voeding echt binnenste buiten keren. Laat ik voorop stellen dat ik het gevoel heb dat de voeding niet slecht is.
Ik had al zo'n vermoeden. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan