Game pc 1000 euro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Playcastor

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo mensen,
onlangs kreeg ik een telefoontje van de computerzaak dat mijn moederbord en processor bezig zijn met hun laatste maanden/dagen ivm met het verkeerd aanbrengen of te weinig koelvloeistof. Dom, maar hij was na 5 jaar ook wel aan vervanging toe.

Budget - Ik heb geen vast budget. 1000 euro ongeveer. Grote verbeteringen mogen erboven uit komen. Wat raden jullie aan? Zelf hoorde ik 1600 euro, dat leek me een beetje extreem? Ik hou van graphics maar hoef bijvoorbeeld niet persee de shadows op ultra.
Doel - Mijn pc is om te gamen en huiswerk te maken. Video editen vind ik leuk maar daar hoeft hij niet op afgestemd te worden. Ik ben geen graphics freak maar hij moet geen moeite hebben met de aankomende spellen op een acceptabel niveau.
Omgeving- Ik heb het liefst een stille pc vanwege het huis dat erg gehorig is, maar het mag niet ten koste van prestaties gaan. ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is...
Assemblage - kant en klaar.
Besturingssysteem - In principe heb ik al een windows 7 ultimate, zou dat veel kosten, ik heb er nog 1 nodig...
Opties / randapparatuur - Mijn vorige pc is aardig verouderd en ik denk dat ik op een hardeschijf niet veel meekan nemen.
Ik zou graag genoeg USB openingen willen hebben.

Bij voorbaat dank,
Playcastor

Wat een raar telefoontje was dat ....te weinig koelvloeistof ?
En van dit persoon kreeg je zeker ook te horen dat een nieuw systeem je ongeveer 1600 euro gaat kosten ?
Volgens mij willen ze jouw alleen een extreem dure computer slijten met een ***verhaal ...kijk uit met die ratten ...

Dit lijkt mij al een heel goed systeem met een goede processor en een hele goede grafische kaart ..net boven de 1000 euro , maar het kan waarschijnlijk nog goedkoper hoor na een tijdje zoeken . En heb je dit wel nodig is de vraag .. anyway die 1600 euro lijkt mij een beetje overdreven .

http://www.dynabyte.nl/computer/gaming-syteem/mp-ultimate-gaming-i7-2601.html

groetjes

Hoi leen,

Ik ga hem bekijken! Desbetreffende persoon vertelde dat hij in zijn eigen pc 1600 euro had gestoken en had niet de bedoeling mij iets te verkopen hoor ;).

Groetjes

Hoi!

Is het niet goedkoper om er 1 te laten samenstellen en dan te laten assembleren?

groet,
Playcastor

kijk eens op gamepc.nl ;) goede kwaliteit! mn vriend heeft de intel (700 eur) en kan bf3 maxed out

@laurensnerd
een HD6770 kan BF3 niet maxed aan, ja je kan de detail op ultra zetten
nee je kan niet Anti-Aliasing op x16 zetten en nee je kan dan niet op een resolutie van 1920x1080 spelen en je moet dan ook nog HBAO uit zetten(is een wereld van verschil zonder die settings)
dus a.u.b dat verhaal niet meer gebruiken als argument want als we dat gaan doen dan zou zelfs een HD6570/GTS450 BF3 maxed aan
@TS
deze computer is er een die aan je eisen voldoed
inclusief assemblage en windows 7
klikerdeklik

Laatst bewerkt:
@Firestorm misschien is deze koeler beter voor de CPU hij is goedkoper maar koelt hetzelfde of zelfs beter dan de scythe mugen 3

Edit: En hij is stiller dan de Scythe Mugen 3

Gelid Tranquillo Rev. 2

Laatst bewerkt:
Een HD heb ik nog, 2 zelfs. Kan ik die er achteraf zelf inzetten? Bespaard hoop geld, geen HD en windows zit er al op!

Je zult eerst je hardeschijfen moeten formateren voordat je ze in de pc kunt gebruiken,de windows die nu op je schijf staat heeft alle drivers voor je videokaart moederbord enz....Als je de schijf met windows en al in je computer zet heeft hij de verkeerde drivers bij het moederbord en de videokaart omdat dit anders is.
Beetje een vaag verhaal maar hopelijk kun je er wat mee!

Maar wat bedoel je met "en windows zit er al op" op je oude harde schijf of op de schijf in firest0rms configuratie

Laatst bewerkt:
formateren hoeft niet persee als er nog ruimte op de HDD is voor een windows installatie dan kan je die er gewoon naast installeren
een nieuwe installatie van windows is echter wel een must dit komt omdat je moederbord anders is

Oke, ik heb dus en hardeschijf waar al windows 7 op staat. Maar ik zal hem moeten formateren begrijp ik? Dank!

Ik vraag me wel af of je Windows 7 editie een standaard licentie is
als dit een OEM licentie is dan kan je hem niet met je nieuwe hardware installeren

het is windows 7 ultimate, die van een dvd komt. Of begrijp ik de vraag verkeerd?
Ik heb een schijf van 300gb, daar staat windows op en een 1TB schijf daar staan voornamelijk games op.

dus dan moet ik de schijf van 300gb formatteren en de 1TB schijf kan ik laten zoals hij is?

nog een aanvul punt, ik neem mijn pc wel is mee naar vrienden. Een compacte kast zou dus wel handig zijn, niet persé nodig overigens. Veranderd dit de case die ik nu heb?

Laatst bewerkt door een moderator:
dan heb je een laptop nodig een game pc is gewoon groot dit komt vooral door de videokaart...
en nee je hoeft niet persee te formateren je moet wel windows 7 opnieuw installeren dit kan je gewoon over je bestaande heen installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan