Game PC - 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcbobo

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2008
Berichten
74
Het word naar mijn gevoel weer hoog tijd om een nieuwe game PC te samenstellen. Ik had een jaar of 6 geleden ook al gedaan (met het geweldige hulp van dit forum)
Ik hoop daarom dus vooral of daar weer bij geholpen kan worden.


Budget: Het liefst geef ik niet meer dan 1000 euro uit, mocht het toch relevant zijn, is het geen ramp om er net boven te zitten.
Doel: Ik ben een hele actieve gamer. Ik denk dat dat het meest relevante doel is. Verder doe ik (natuurlijk) ook tekstverwerken, browsen maar ook wat photoshop/illustrator als bijbaan.
Omgeving: het liefst is het een vrij stille PC. Ik zit met het gamen eigenlijk altijd op skype/Mumble e.d. dus ruis is niet echt handig.
Assemblage: helaas ben ik hier niet zo handig in. Dit zou ik het liefst dus door het bedrijf zelf laten doen.

Besturingssysteem - Ik heb al een kopie van Windows 7. dat is ook graag wat ik wil gebruiken.
Opties / randapparatuur - Een SSD zou fijn zijn. Verder zou ik een nieuwe Muis en toetsenbord kunnen gebruiken; maar mocht dat veel weg nemen, kan ik dit later nog zelf aanschaffen.


In ieder geval alvast heel erg bedankt.

Hamza

PS: Mijn oude Pc had nog wat hardware dat misschien nog gebruikt kan worden:

Mijn HDD
Type HDD: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ (1 TB)
LG DVD drive
RAM: 2x Kingston 2048 DDR3-SDRAM
 
Laatst bewerkt:
Hallo!

het werkgeheugen kun je er bij plaatsen hoewel ik dit persoonlijk niet zou doen
dat kingston geheugen draait op een tragere snelheid dan het nieuwe waardoor het nieuwe geheugen naar beneden word geclocked

HDD/DVD speler kun je wel zonder problemen hergebruiken

ik heb hier wat samen gesteld voor je
klikerdeklik

als je niet gaat overclocken kun je een goedkopere cpu nemen bijvoorbeeld de non K editie i5 4670 dan hou je wat geld over voor een nog krachtigere game videokaart
de pc voldoet aan je eisen een stille geluids dempende kast en een goede game kaart waarbij je de huidige en toekomstige games van dit jaar zonder probleem mee gaat spelen
 
Laatst bewerkt:
hartelijk bedankt voor je advies. zeer gewaardeerd.

ik zag dat je ''Azerty Montage + windows installatie 1 jaar garantie'' had genomen.
Aangezien ik zelf windows kan en zal installeren, zou ''Azerty PC Montage 1 jaar garantie'' niet verstandiger zijn. of zie ik iets over het hoofd.

Ik ben hem niet van plan te overklokken. Ik heb daarom dus besloten om toch voor de non-K versie te gaan, en iets betere GPU te gaan.
Omdat ik dan ook 35 euro vrij heb gemaakt met de assemblage kan ik voor een toch best wat betere GPU gaan.

Ik weet alleen niet goed wat ik moet kiezen. ik weet niet of je daar nog bij zou kunnen helpen.

Ik kom voorlopig in ieder geval uit op dit met nog de door jou eerst uitgekozen GPU: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B558955%5D=1&product%5B624137%5D=1&product%5B406577%5D=1&product%5B576423%5D=1&product%5B448681%5D=1&product%5B386138%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B620115%5D=1&product%5B7517%5D=1
 
O lol excuses daarvoor :p

klikerdeklik
Heb het moederbord dan maar een stapje terug gedaan ook H87 chipset is vrijwel het zelfde alleen ondersteund deze geen overclocking features die je toch niet gaat gebruiken
verder heb ik er ook een iets zwakkere voeding in gedaan omdat je niet gaat overklokken dus die extra 100watts heb je niet nodig

daar voor in de plaats heb ik er een GTX770 in gedaan die is een heel stuk krachtiger dan die HD7870 joker kaart zelfs een stukje krachtiger dan een GTX680

cpu koeler ook een stapje terug gedaan van wegen geen OC.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er wat mij betreft echt heel goed uit.

Nog wat laatste (interesse) vraagjes:
Ik ben nu wel heel erg benieuwd hoeveel invloed mijn voorkeur voor stilte de prestaties van het systeem heeft beinvloed? neemt dat heel veel weg?

Ik ga hem voor het einde van de week in ieder geval bestellen. Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp.
 
beste,

Zou je hier misschien nog naar willen kijken.

Bedankt voor het plaatsen van onderstaande order!
Wij hebben uw order nagekeken op eventuele verbeterpunten of onduidelijkheden.
De volgende opmerking / vraag hebben wij betreffende uw order:

In de order staat een voeding van 550W, echter is dit niet voldoende om uw systeem probleemloos te laten draaien.
Volgens onze database en power calculator heeft uw systeem een voeding van minimaal 650W nodig.
Daarom adviseer ik één van onderstaande alternatieven:

http://azerty.nl/8-1073-434465/corsair-enthusiast-series-modu.html
http://azerty.nl/8-1073-582391/corsair-cx750m.html
http://azerty.nl/8-1073-577281/corsair-gaming-series-gs700.html
http://azerty.nl/8-1073-386138/corsair-enthusiast-series-tx65.html
 
stuur ze maar een mail terug dat hun calculator niet klopt de GTX680 werkt prima op die XFX 550watts voeding en de GTX770 is niks anders dan een rebranded GTX680 die net iets meer stroom trekt maar niet 100watts meer

zie ook het volgende klikerdeklik
GeForce GTX 770 - On your average system the card requires you to have a 550 Watt power supply unit.
GeForce GTX 770 2x SLI - On your average system the cards require you to have a 700~800 Watt power supply unit as minimum.
GeForce GTX 770 3x SLI - On your average system the cards require you to have a 1000~1200 Watt power supply unit as minimum.
je zou op een goede 650watts psu bijna 2 GTX770 kunnen laten draaien
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan