Game-Pc 1200 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0164

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2012
Berichten
80
Hallo iedereen,

Ik zou graag een nieuwe game-pc willen, maar ik weet niet zo goed wat voor onderdelen ik zou moeten halen als ik zelf een pc in elkaar zou willen zetten, vandaar deze post. Ik heb laatst al een nieuw toetsenbord en muis gekocht, dus ik wil alleen de pc zelf + de kast en een nieuw beeldscherm.

Budget - Maximaal 1200 euro
Doel - Games spelen zoals Battlefield 3, League of Legends, World of Warcraft en Borderlands. Ik wil deze games op de hoogste kwaliteit spelen met een fatsoenlijke fps. Ik heb wil hem vooral voor de games kopen, al maak ik er ook verslagen etc. op voor school, maar ik ga er toch vanuit dat een fatsoenlijke game-pc ook word + firefox aan kan, toch? :p
Omgeving - Het maakt me niet uit als mijn computer lawaaiig is, dus het liefst zo krachtig mogelijk.
Assemblage - Ik wil hem kant-en-klaar afgeleverd hebben.

Besturingssysteem - Ik heb al een besturingssysteem.
Opties / randapparatuur - Ik wil gewoon een goede game-pc, waarop ik alle huidige games op de hoogste kwaliteit kan spelen. Ik zou er ook graag een scherm, liefst groter dan 20", bij willen, dat is dus binnen mijn budget van maximaal 1200 euro.

Ik hoop dat iemand me wil helpen! :)
 
Dit kan leuk zijn :http://azerty.nl/winkelmandje/winke...380302]=1&product[441437]=1&product[487560]=1
Een paar belangrijke onderdelen:

Processor: Intel Core i5 3570K
Een uitstekende processor van de recent uitgebracht Ivy Bridge-reeks. Deze processor biedt veel ruimte om over te clocken en kan eenvoudig de nieuwste games aan. Uiteraard een Quad-Core processor, dit is tegenwoordig toch wel de standaard als men een game pc heeft. Veel games gebruiken al meerdere cores en daar sluit deze processor prima op aan.

Het is de opvolger van de zeer populaire I5 2500K, het verschil zit hem in de shrink van 32nm naar 22nm, die voor een betere prestatie en een lager energieverbruik zorgt. De keuze voor de 3570 is gemaakt omdat deze iets beter is en daarnaast ondertussen ook al wat goedkoper te vinden is.

Processorkoeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
Ik kies hier voor een mooie betrouwbare koeler. De Scythe Mugen 2 Rev. B koelt goed en is zeer goed geschikt om lekker over te clocken. Hij heeft ondertussen al een opvolger, alleen er is geen enkele reden om voor deze te gaan. Houdt wel rekening met het aanschaffen van koelpasta om tussen de koeler en CPU te plaatsen. Artic Silver 5 is een aanrader indien je geen koelpasta hebt liggen.

Moederbord: ASRock Z77 Extreme4
ASRock is niet het eerste merk wat in de gemiddelde PC-bezitter opkomt als je het over moederborden hebt. Echter, het blijkt kwalitatief gezin een zeer goed product voor een zeer scherpe prijs. Ondersteuning van de nieuwste hardware is dan ook geen enkel probleem.

De Z77 beschikt over 4 Sata600- en 6 USB 3.0-aansluitingen. Daarnaast is er ondersteuning voor SLI en Crossfire. Er kunnen 4 reepjes geheugen (Dual Channel DDR3) ingeprikt worden en beschikt over 2 x PCIe 3.0 x16 aansluitingen. Voor dit geld vind je eigenlijk geen beter socket 1155-moederbord.

Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 8GB
Werkgeheugen kost tegenwoordig vrij weinig en je kunt daarom voor een heel mooi bedrag al gauw rond de 8GB op de kop tikken. Je komt tegenwoordig niet snel slechte modules meer tegen en deze Corsair Vengeance biedt een hele mooie snelheid van 1600MHz voor een acceptabel bedrag.

Indien je graag een ander model hebt, let dan op de snelheid; goedkopere reepjes zijn over het algemeen iets langzamer. Als je zelf nog even gaat kijken: Kingston en Corsair zijn twee aanraders.

Videokaaart: Sapphire HD 7850 2GB GDDDR5
AMD heeft op dit moment het middensegment compleet in handen, ze zijn goedkoper en beter dan de alternatieven die Nvidia op dit moment biedt. Deze 7850 biedt voor een heel erg mooi bedrag een zeer nette prestatie.

Hij is uitgerust met DX11.1 en 2GB aan geheugen met een snelheid van 5GHz. Tevens beschikt deze over de nieuwste 3.X 16x-interface die het eerder genoemde moederbord heel mooi ondersteunt. Deze Sapphire heeft als aansluitingen DVI en HDMI. Nvidia heeft op dit moment niet echt een alternatief, maar binnenkort komt er wel een kaart uit die deze AMD zou moeten verslaan: de GTX660. Het is echter nog de vraag of dit überhaupt wel gaat lukken.

Ook zit er een Full HD monitor bij van 24" en het systeem wordt helemaal in elkaar gezet!

Succes met de aankoop!

Als je verder nog vragen hebt dan horen we ze graag!
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Het geheugen gaat niet samen met de processor koeler de scythe mugen 2 hangt over de geheugen sloten heen en deze sticks zijn nou net wat groter dan normaal

een GTX570 lijkt me dan geen juiste keuzen je zou dan beter voor een HD7870 kunnen kiezen heeft ook PCI-e 3.0 ondersteuning
 
Wat voor processor koeler zou dan beter zijn, als ik wel de corsair vengeance als geheugen neem?

Ik dacht zelf ook dat ik beter de GTX570 kon nemen, maar wat is precies het verschil tussen de HD7859 en de HD7870, omdat deze toch behoorlijk wat schelen in prijs?
 
Het geheugen gaat niet samen met de processor koeler de scythe mugen 2 hangt over de geheugen sloten heen en deze sticks zijn nou net wat groter dan normaal

een GTX570 lijkt me dan geen juiste keuzen je zou dan beter voor een HD7870 kunnen kiezen heeft ook PCI-e 3.0 ondersteuning

Kunt u dan de PC wijzigen zodat het wel klopt?
Zou ik erg op prijs stellen.
 
klikerdeklik
het zelfde ram alleen nu met een lage profiel
en de HD7870 als videokaart

is 19 euro over budget kan ook iets goedkoper als het perse moet
 
Bedankt voor de update!
Ik vind de videokaart nu echter wel heel duur worden.. en 1200 is echt mijn max, dus niet meer dan dat. Zou ik niet gewoon de Sapphire RADEON HD7850 kunnen nemen? Want wat maakt hem precies beter/duurder?
 
het kan goedkoper zoals ik al zei
klikerdeklik
de HD7870 is krachtiger waardoor je games op een hoger en beter niveau kan spelen
normaal betaal je redelijk wat voor een videokaart zeker als men wilt gaan gamen
je zit nog niet eens in het high end segment een dure videokaart kost rond de 500 euro en als je het helemaal gek wilt maken dan betaal je 1000 euro voor een videokaart
 
Laatst bewerkt:
Oké, bedankt voor je post! :)

Ik heb trouwens besloten dat ik nog 2 maanden wacht met het aanschaffen van deze nieuwe pc, maar zal dat qua techniek veel uitmaken? Misschien qua prijs en leverbaarheid wel...
 
kan zomaar zijn dat er over 2 maanden nieuwe videokaarten op de markt zijn
Nvidia komt volgens mij nog uit met een GTX660
 
Nog een vraag:

Is die 600 Watt die de voeding geeft wel genoeg voor deze videokaart? Er staat namelijk dat er 700 Watt wordt aanbevolen..
 
de voeding is ruim voldoende de HD7870 is een zuinige kaart en deze voeding is kwalitatief erg goed
voor de wat slechtere voedingen is een 700watts voeding aan geraden echter is dit een A-merk voeding
je kan met een 700watts voeding 2 HD7870 in 1 systeem plaatsen
 
Oke.

Ik heb verder geen vragen meer en omdat ik hem waarschijnlijk over 2 maanden pas ga halen, laat ik hem nu zo even liggen, en dan zal ik dan even vragen of er een belangrijke nieuwe technische update is qua onderdelen.

Dus bedankt voor alle help tot nu toe, en ik zal hier zeker weer komen als ik nog een vraag heb! :thumb:

;)
 
Hallo iedereen,

Een vriend van mij had dit topic in eerste instantie gemaakt, maar ik ben eigenlijk degene die van plan is deze samengestelde pc wil gaan halen.
Ik heb echter nog een vraag:
Bij in de processor (Intel Core i5 3750k) zit al een koeler, deze zit namelijk bij in de doos van de processor. Is het niet overbodig om nog een extra koeler bij te kopen?
Het lijkt me dat de scythe mugen die in mijn mandje zit een betere koeler is dan de bijgeleverde, maar is die nog wel nodig?
Als het wel nodig is, is het dan de bedoeling om ze er beide in te zetten of alleen de scythe mugen?

Met vriendelijke groet,

Stinox
 
Ik zou wel voor een losse koeler gaan. Omdat de i5 aardig wat warmte produceert voldoet de boxed koeler maar net.. En is hij alles behalve stil..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan