Game PC 1250euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperr

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Berichten
93
Hee allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe PC aan te schaffen. Ik heb zelf het laatste jaar intensief de markt gevolgd en weet dus wel zo ongeveer wat ik wil hebben. Maar voor de zekerheid post ik het hier nog even zodat ik van meerdere personen er iets over de horen krijg.

Budget - 1250
Doel - Gamen
Omgeving - Liefst zo stil mogelijk; heb daarom ook voor de kast gekozen.
Assemblage - Nog nooit gedaan, maar het moet zelf wel lukken, dus dit ga ik zelf regelen.

Besturingssysteem - Windows7, ik ga sowieso niet wachten op windows8
Opties / randapparatuur - Heb hier nog gewoon een toetsenbord, muis en scherm. Wel verouderd, maar daar wil ik op dit moment het geld nog niet direct aan uitgeven. Dit komt later nog wel.

Ik had zelf al dit bij elkaar gezocht (bij Afuture, voor zover ik kan zien de goedkoopste voor wat ik wil):

HDD:Seagate 2TB SATA HDD € 99,00
Optisch Station:Lite-On € 23,70
Kast:Fractal Design Define R4 € 97,10
RAM:Corsair Vengeance (1600mhz, 8gb) € 43,20
Graka:Sapphire RADEON HD 7950 OC 3072 MB € 308,50
SSD:Samsung MZ-7PC128D € 128,00
Koeler:Gelid Tranquillo Rev.2 € 28,40
Moederbord:Asrock Z77 Extreme4 € 128,80
Processor:Intel i5-3570K € 211,40
Windows7:Microsoft Windows 7 Home Premium, DVD, OEM, 64bit, NL € 84,90
Voeding:Antec HCG-620M € 89,90

Totaal (incl. verzendkosten): € 1.248,85

Hier heb ik nog twee vragen bij.
1. Betreft de voeding. Ik weet niet wat ik moet doen, of ik later eventueel nog een tweede 7950 erbij wil zetten. Is dit aan te raden? Maar dan moet ik een andere voeding erbij nemen, neem ik aan. Wat is dan aan te raden, ook gelet op het geluid.
2. Ik zag bij de windows7 opties ook dit staan; Microsoft OEM Windows 7 Home Premium 64-bit, SP1, DUT. Dit is de service pack als ik me niet vergis. Is dit dan gewoon de basis editie + SP1? En behoor ik deze dan te nemen? (http://afuture.nl/productlist.php?categoryID=342)

Alvast bedankt!
 
ja je kan er een 2e videokaart in stoppen,,
mijn systeem gebruikt 370 watt max bij het gamen enzo enzo

grtz kenny
 
Ja ik weet dat ik er een tweede in kan zetten.
Maar nu weet ik nog niets over een eventueel andere voeding.
 
is wel krap 620watts voor HD7950 in Crossfire
de HD7950 kan ruim 200watts trekken in volledig stress
de voeding kan ruim 576W leveren op de 12v+ rail
laten we zeggen dat je dan nog 150watts over houd voor de rest van het systeem, dat is wel krap!

je kunt beter deze nemen die heeft ruim 624watts op de 12v+ rail
klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
die 650watts voeding zou ook het overklokken kunnen trekken samen met de cf opstelling
 
Oke top.
Verder nog op/aanmerkingen?

EDIT:
En hoe zit het met kabels enz. Deze worden meegeleverd toch?
Moet dan alleen koelpasta erbij bestellen?
 
Laatst bewerkt:
heel je pc is dan compleet

koelpasta zit erbij

beeldschermkabel

de kabel van je voeding is meestal 1-1.5 meter

hdmi kabel weet ik niet
 
Beeldschermkabel? Die zit er niet bij. Hdmi al helemaal niet.
 
tuurlijk wel en anders ga je naar een computerwinkel en daar hebben ze ze voor ruimgezegt 5 euro liggen
 
er worden alleen kabels geleverd bij aanschaf van een monitor, de videokaart krijgt alleen wat adapters mee geleverd
 
Bij de Sapphire 7950OC zit wel een HDMI kabel, en DVI kabels heb ik nog liggen dus dat is allemaal geen probleem.
 
das dan een uitzondering vaak worden deze kabels niet mee geleverd
 
Hierbij niet, dat heb ik al gezien.

Ik zit nog wel een beetje in mijn maag met de voeding.
Ik heb wat research gedaan en volgens mij wordt 650W wel krapjes, en lees ik dat je meer richting de 700/750 moet gaan. (ik weet dat het zeker niet alleen om wattage gaat, maar dan nog :p)
En de voorgestelde voeding van Firestorm maakt aardig wat 'lawaai' als ik de reviews mag geloven. Dus wat zijn andere alternatieven.
Ik kwam zelf uit op de fsp aurum 700w. Nadeel hiervan is dan weer dat deze niet modulair is, en dat ik ook wel weer handig.
 
mijn pc zal 550 tot 650 watt gebruiken,,, ik heb een energiemeter erop aangesloten en hij is nooit boven de 370 watt gekomen
 
pyrokenny, ik waardeer dat je zo snel reageert en meedenkt.
Maar je reactie voegt weinig nieuws toe, je vertelt nu iets over jouw systeem waar ik niets van af weet en geeft me niet echt goede antwoorden op mijn vragen...
 
het komt er gewoon op neer dat je makkelijk 100 watt kan aftrekken wat je op internet berekent
geloof me jouw voeding is goed genoeg om heel je systeem aan stroom te voorzien totdat je een 2e videokaart erin zet dan zal ik als ik jouw wel een 750 watt voeding erin zetten
 
Laatst bewerkt:
Ja en dat laatste wil ik dus voor zijn.
Ik weet dat ik met mijn 620W makkelijk het systeem kan dragen, anders had ik deze er niet ingezet.
Alleen heb ik geen zin dat als ik besluit er over 1 jaar of iets dergelijks een tweede 7950 bij te zetten ook mijn voeding te moeten vervangen. Dat is dan weggegooid geld als ik er nu maar 2 tientjes of zo bij moet leggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan