Game Pc 1400 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel12512

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Game Pc 1800 Euro

Hallo,

ik ben nieuw hier, dus sorry als het hier op de verkeerde plaats gepost is.

Ik ga over 2 weken een nieuwe computer kopen, maar geen idee wat er in moet.
Mijn budget is 1400 euro, en ik wil er vooral mee gaan gamen. Het liefst wil ik dat de winkel het voor mij in elkaar zet (zelf kan ik het namelijk niet).
Wat betreft randapparatuur en software: ik heb een besturingssysteem nodig, maar ook een beeldscherm, muis, toetsenbord en speakertjes (en natuurlijk de computer zelf).
Wordt misschien een beetje krap dus. Kunnen jullie mij helpen?

Abel12512

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Heb je al eens hier gekeken komen een heleboel nieuwe systemen voorbij misschien heb je er wat aan.

Modag

1400 euro wow nou daar heb je wel een pc voor hoor:thumb:

ik zal eens kijken wat ik kan maken en wat het dan kost.

Bedankt voor jullie reacties! :)

@Modag: bedankt voor de link :thumb: maar staat deze vraag hier dan verkeerd?
@nightrider: als je dat zou willen doen, graag :)

Ik heb zojuist van een vriend een samenstelling van een computer gekregen, dat heeft hij gedaan op azerty. Mag je van dat winkelmandje de link plaatsen? Kunnen jullie kijken wat er beter kan/slecht is etc.?

Ok dan :thumb:
Hij had een paar samenstellingen gemaakt, dus post ik ze maar :p

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[61890]=1&product[11057]=1&product[42864]=1

Deze hierboven is wel over mijn budget heen, maar heeft ook een blu-ray speler. Is een blu-ray speler een groot voordeel? Of alleen als je films gaat kijken? Want dan kan er ook weer 80 euro vanaf, als het niet echt een erg groot voordeel heeft.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[42864]=1&product[11053]=1&product[89327]=1

Hierboven past dan wel weer in mijn budget. Wat kan er beter? :p

Hoi Abel12512,

Je vraag staat niet verkeerd hoor maar hier kan je misschien gewoon wat ideeen op doen
En we denken graag met je mee.

Modag

Hoi,

Ik mis bij beide de os en volgens mij gebruiken de de games nog niet echt de quad core dus zou de duurdere versie een optie zijn.En persoonlijk zou ik geen blueray speler in mijn pc zetten ik zou er liever 1 los hebben bij de tv. Plus dat het alleen een lezer is en brander is ook wel eens makkelijk.

Modag
Sorry bij de duurdere mis ik de os

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zo voor dit systeem lijkt mij de voeding wel voldoende maar stel dat je ooit crossfire wil dan wordt het denk ik een beetje krap. Dus ik zou voor een iets zwaarder gaan.

Modag

Hoi,
Zelf draai ik met deze en ben daar eigenlijk best tevreden over.

Modag

Hoi,

Als de beurs het toe laat zou ik het overwegen vista is best een zwaar os en ik ben een beetje jaloers zou ook wel over willen stappen.

Modag

Uiteraard is het veel beter om je geheugen in dual channel te laten werken, en dat gaat je sowieso niet lukken met 3 x 1Gb!!!

Dus wanneer je kiest voor Vista 64-bits, neem dan 2 x 2Gb geheugen, kies je alsnog voor de 32-bits versie, neem dan 2 x 1Gb en 2 x 512mb, want dan draai je wel dual channel

Maar 3x1 is triple channel toch? En bv. 2x2 is dual.
Dus als ik voor 64bit ga, zou ik gewoon voor 2x2 moeten gaan, maar is de i7 processor dan nog mogelijk? Of ondersteunt het moederbord behalve triple ook dual channel?

Hoi Mrmusic,

Zou de triple dan niet sneller zijn?

Modag

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[79039]=1&product[11053]=1&product[35579]=1

Dit is met 2x2 gb, dual channel. Ik begrijp dus dat het mogelijk is om met dual channel te werken en een i7 processor, zolang het moederbord het maar ondersteunt. Dit is ongeveer voor hetzelfde bedrag (een paar eurocent meer), en later als ik weer genoeg geld heb, kan ik dus die 2x2 gb vervangen door een 3x2? Want dat zou wel ideaal zijn.

EDIT: ik heb nog een vraagje over snelheden enzo. Is de kloksnelheid van het geheugen te langzaam/goed/of sneller dan de processor? Ik heb namelijk begrepen, dat als het werkgeheugen langzamer is dan de processor, het de boel ophoud. Dit kan ik ook verkeerd begrepen of gelezen hebben hoor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan