Game pc 1500 euro +- 150 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetie1993

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2011
Na erachter te zijn gekomen dat mijn laptop iets te zwak is voor de echte spellen op max maar besloten dan een pc te kopen.

ik wil graag een zo'n goed mogelijke game pc, budget is 1500 euro +- 150 euro (inclusief scherm, windows, garantie(liefst 2/3 jaar) en in elkaar zetten.)
zal hem vooral gebruiken i.c.m. mijn samsung 40" 3d tv om games te spelen op full hd in stereoscopic 3d als het spel dit ondersteunt. (met ps3 controller op pc via bluetooth)
het pc scherm hoeft daarom niet super groot te zijn, dacht aan ongeveer een 21 inch full hd scherm.
ik zoek dus vooral een pc die de nieuwste games (bv witcher 2) met alle opties op max kan spelen en dit de komende 2/3 jaar kan blijven doen, als dit kan met dit budget.
het zou ideaal zijn als hij ook niet al te veel geluid zou maken.
verder geen behoefte aan blu ray branden of dergelijke, afspelen hoeft ook niet want dat kan ik met mijn ps3. 1TB HDD moet ook voldoende zijn. SSD hoeft voor mij niet.
Voorkeur gaat dus vooral uit naar een goede videokaart, weet niet of er ook kaarten zijn die meer dan 60hz ondersteunen (bv 100 of 200) want mijn tv kan 200hz input aan.

jullie weten vast wat beters dus het zou fijn zijn als jullie me kunnen helpen, want ik heb er weinig verstand van.

Edit : besloten beeldscherm los te kopen, budget voor pc zelf blijft dan 1500 euro

Topic is een beetje rommelig geworden daarom hier nog eens wat ik nu heb en wat ik nog niet heb / graag zou willen weten / hulp bij nodig heb.

Dit heb ik nu.

Ik zou graag nog willen weten :
- Of de behuizing nu wel HDMI output heeft, want dit zie ik nergens.
- Zijn alle hardware onderdelen met elkaar compatible?
- Wat vinden jullie van het moederbord, de behuizing, koeling, netwerkkaart en de voeding?
- Hoe werkt overclocken precies / welke koeler heb ik hier voor nodig, hoeveel ghz kan deze processor dan halen?
- Ben ik nog iets vergeten voor verder in het systeem of raden jullie nog wat aan?
- De grafische kaart kan "Crossfire" aan, wat betekent dit en heb ik dan een betere voeding nodig ?
- Of de dvd writer gewoon degelijk is, want hij is wel erg goedkoop.
- Wordt deze bluetooth adapter zo wel ingebouwd door azerty?

Wat er nog in moet :
- Een netwerkadapter die geschikt is voor draadloos internet (kom hier echt niet uit)

Daarnaast zou ik graag willen weten of jullie nog punten van verbetering zien binnen het budget van €1500.
(is het corsair dominator RAM geheugen bv veel beter dan de vengeance uitvoering?)
(ik dacht zelf toch aan de i7 2600k processor met het oog op de toekomst, of ik weet niet of er onderdelen zijn die goedkoper kunnen voor dezelfde prijs)

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
compleet samenstellen ga ik nog niet aan beginnen maar ik weet wel dat je voor een game pc aan een i5 processor genoeg hebt
i7 is vooral voor videobewerking en die dingen
en ik weet dat je voor gamen aan 4gb ramgeheugen genoeg hebt
de rest zal iemand moeten doen met meer ervaring...

Dankje voor je reactie tibor,

had ook zoiets gelezen over de processor ja, zou 100 euro kunnen besparen, maar is het niet verstandig om met het oog op de toekomst (het liefst 2/3 jaar) juist aan de processor 100 euro extra uit te geven?
Voor ram bedoel ik eigenlijk hetzelfde, 4gb is voldoende, maar het kost maar een euro of 50 meer voor 6/8 gb, dus lijkt me niet verstandig hier op te besparen.
ik dacht dat full hd 3d output wel veel RAM zou gebruiken maar heb er echt niet al te veel verstand van
wel iets om over na te denken, ik hoop dat iemand een optimaal systeem voor deze prijs voor me kan samenstellen.
nu tijd om te slapen :p

Komt deze (met mogelijk een kleine aanpassing) niet aardig in de buurt van je wensenlijstje?

Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor de hulp en de moeite gast0225 :)

komt inderdaad ver in de buurt, alleen de grafische kaart zou ik toch die radeon optie kiezen en een draadloze netwerk kaart.
12 gb ram is eigenlijk weer te veel van het goede en de processor is dan "maar" 3,03 GHz.
die 12 gb kost je denk ik toch zo 150 euro extra tov 6/8 gb, zou ik dan liever aan bijvoorbeeld de processor uitgeven of gewoon besparen.
verder zou ik ook echt niet weten qua koeling en voeding, moederbord etc wat verstandig is om te kiezen.
maar met die andere grafische kaart, netwerkadapter, nog een monitor erbij en windows kom ik toch op rond de 1850 uit daar, wat toch echt een beetje te veel wordt.
komt dus idd wel dicht in de buurt, maar nog net niet helemaal.
denk ook dat die site wat duurder is, als je die grafische kaart van ati bekijkt kost daar 680 euro extra, terwijl die op azerty voor 570 te krijgen is.

Laatst bewerkt:
Mijn tweede doel was om jou een voorbeeldje te geven, waarna je (bijv.) bij Azerty dezelfde hardware bij elkaar kunt klikken en kijken waar je dan op uitkomt. Je hebt nu een voorbeeldje van een vrij aardige (top) gamecomputer. Met 2 videokaarten is 'ie helemaal een gamemonster maar dan schiet je zeer duidelijk door je budgetplafond heen.

En dat is dan gelukt, was al begonnen nu ik dit lees :P
heb tot nu toe dit bij elkaar gekregen.
(weet niet of de hdmi kabel 3d ondersteunt, maar is enkel voor aansluiting op monitor en niet op mijn tv dus maakt verder niet veel uit)

2 videokaarten wordt inderdaad te duur maar denk dat deze het ook wel aardig moet kunnen redden ^^

mis nog wel aantal onderdelen waar ik weinig verstand van heb, o.a. extra koeling.
zou graag wel een goede koeler hebben en dat de pc dan niet te veel geluid maakt vind ik best belangrijk.
snap eigenlijk niets van overclocken, maar je hebt daar ook blijkbaar goede koeling voor nodig om de processor een stuk sneller te maken?

verder moet er nog een netwerkkaart in (voor ook draadloze internet) en een blue tooth adapter waarop ik een ps3 controller kan connecten. (gelezen dat ze niet allemaal compatible zijn)
weet niet of ik verder iets vergeet wat toch wel belangrijk is (ook voor gebruikersgemak)
heb op mijn laptop van hp bijvoorbeeld apparte schijf met systeemherstel, weet niet of dit nodig is, of een cardreader heb ik die nodig? zulke dingen dus bijvoorbeeld.

realiseer me dat ik dan wel over het budget ga raken, wil het budget wel verhogen naar ongeveer 1750 om het systeem dus compleet te maken. (het liefst minder, maar wil wel dat de rest in verhouding staat tot deze componenten)
weet ook niet zeker of ik de goede windows heb gekozen =\

edit : heb nu ook voeding, moederbord, blue tooth adapter en behuizing geselecteerd, hier zou ik heel graag commentaar op willen want weet ik weinig van, maar heb wat rondgekeken.
Mis nog verdere koeling en een netwerkkaart.
lees hier op dit forum dat mijn voeding te zwak is om de grafische kaart in "crossfire" te draaien, wat houdt crossfire in en welke voeding raden jullie dan aan?

feedback is zeer welkom!
(ook of alle onderdelen compatible met elkaar zijn)

Laatst bewerkt:
ik snap dat je met dat budged niet op die dingen wil besparenXD

maar over die geluidskaart. Die zit meestal op het moederbord dus ik weet niet of je liever een losse hebt of dat je genoeg hebt aan die op het moederbord...

Tibor

als die al op het moederbord zit is die niet meer nodig nee, zoals ik al zei ik heb er weinig verstand van
bedankt :)

ik heb voor de zekerheid even gekeken of het bij dit moederbord ook was
en er zit inderdaad gewoon een geluidskaart op

volgens mij zit er wel eens standaard netwerkkaart in maar die heeft voor zover ik weet geen draaloosinternet ontvanger...

dat dacht ik al ergens gelezen te hebben
maar die moet gast0225 maar even voor je uitzoeken want daar weet ik ook niet genoeg vanaf

heb nu een blue tooth adapter geselecteerd, maar zie nergens dat mijn behuizing HDMI output heeft, heeft hij deze wel of.. ?

Laatst bewerkt:
Topic is een beetje rommelig geworden daarom hier nog eens wat ik nu heb en wat ik nog niet heb / graag zou willen weten / hulp bij nodig heb.

Dit heb ik nu.

Ik zou graag nog willen weten :
- Of de behuizing nu wel HDMI output heeft, want dit zie ik nergens.
- Zijn alle hardware onderdelen met elkaar compatible?
- Wat vinden jullie van het moederbord, de behuizing, koeling, netwerkkaart en de voeding?
- Hoe werkt overclocken precies / welke koeler heb ik hier voor nodig, hoeveel ghz kan deze processor dan halen?
- Ben ik nog iets vergeten voor verder in het systeem of raden jullie nog wat aan?
- De grafische kaart kan "Crossfire" aan, wat betekent dit en heb ik dan een betere voeding nodig ?
- Of de dvd writer gewoon degelijk is, want hij is wel erg goedkoop.
- Wordt deze bluetooth adapter zo wel ingebouwd door azerty?

Wat er nog in moet :
- Een netwerkadapter die geschikt is voor draadloos internet (kom hier echt niet uit)

Daarnaast zou ik graag willen weten of jullie nog punten van verbetering zien binnen het budget van €1500.
(is het corsair dominator RAM geheugen bv veel beter dan de vengeance uitvoering?)
(ik dacht zelf toch aan de i7 2600k processor met het oog op de toekomst, of ik weet niet of er onderdelen zijn die goedkoper kunnen voor dezelfde prijs)

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
dacht inderdaad al dat ik de foute had, dankje :)
het is zeker niet mogelijk op een of andere manier de windows van mijn laptop te gebruiken?
Nog een suggestie m.b.t. de netwerkadapter? heb een interne voor draadloos internet nodig.

Laatst bewerkt:
heb met behulp van een ander forum nu een systeem samengesteld voor 1500 euro, vraag opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan