Game pc 1600±

• Onderwerp starter Onderwerp starter rv94
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rv94

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Ik ben opzoek naar een nieuw game systeem.
Ik heb zelf al een scherm + speakers. De rest van het systeem moet nog worden gekocht.
Het scherm is een Apple thunderbolt display met een resolutie van 2560 x 1440.

Ik hoorde dat er moederborden met thunderbolt komen onderanderen van Asus en MSI.
Als videokaart zat ik zelf te denken aan een GTX 680 een Crossfire of SLI is mij nooit zo bevalen.
Deze gtx 680 heb ik denk ik wel nodig als ik Battlefield 3 op ultra wil spelen.

Mijn budget voor dit systeem is ongeveer 1600 euro.

Zelf zat ik al aan dit te denken:

i5 3570k
Corsair HX750w
Corsair obsidian 650d
GTX 680
Logitech G700
Logitech G510
8 Gb 1600MHz DDR3
64/128 GB SSD + 1 TB hdd (Intel Smart Response) of 2 x 128 GB SSD

Ik hoop dat jullie mij veder kunnen helpen om tot een goede keuze te kunnen komen.

wie gaat de assemblage doen?
en heb je nog een windows 7 OS nodig?

sorry dat ik dat eervergeten er bij ben te zeggen. Assemblage ga ik zelf doen. en windows 7 heb ik zelf al dus dat is niet meer nodig.

Laatst bewerkt:
je budget staat intel smart response niet toe altans ik neem aan dat je ook nog een degenlijke koeler bij je setup wilt hebben
of je zou je kast in een coolermaster CM 690 II advanced moeten veranderen die is een stuk goedkoper

dit is wat ik nu heb
klikerdeklik

Dat moederbord wat je hebt gekozen heeft geen thunderbolt aansluiting. Zo kan ik mijn scherm helaas niet aansluiten. Of lees ik dit nou verkeerd.
Ik kan het budget nog wel wat hoger maken ±€1700. Zelf zat ik even te kijken voor CPU koeling en kwam bij een Scythe Mugen 2.

Voor Intel Smart Response hoef je toch alleen een HDD en SSD te hebben? Het moederbord ondersteunt het die jij hebt gekozen of snap ik Dat hele INtel Smart Response verkeerd?

Oops 2 keer geplaatst
Hij gaf niet aan dat die hem had geplaatst.

Waarschijnlijk gaat dat niet werken omdat je oude MacBooks ook niet op een thunderbolt display kunt aansluiten.
Zelf heb ik ook even gezocht op thunderbolt moederborden en kwam op een MSI Z77A-GD80. Ik zou alleen nog niet weten waneer deze leverbaar is.
En dat ASUS met een thunderbolt kaart komt. op de TB_HEADER die op 6 moederborden zit, maar waneer dei kaart komt is mij ook nog niet duidelijk.

Dat is de verkeerde kant op die aansluiting is alleen om thunderbolt door te kunnen linken.

Laatst bewerkt:
Oeps ja dat moederbord ondersteund wel thunderbolt...

Veel succes met de aankoop van je nieuwe systeem!

Zit zelf dus alleen aftevragen wanneer ze uitkomen. Want volgens een aantal nieuws sites zouden die kaarten voor de asus moederborden er al moeten zijn. Dat de poorten er meteen opzitten is natuurlijk mooie, maar wordt waarschijnlijk ook duurder.

de videokaart moet worden aangesloten op het scherm anders heb je er niks aan
dan zit je straks met een dikke videokaart die je niet gebruikt dus je zult het scherm direct op de videokaart moeten aansluiten
je zult dus een adapter van HDMI of minidisplay naar thunderbolt moeten gebruiken, echter kunnen dit soort adapters ALLEEN 1080P aan
die kun je alleen bij MAC kopen en dat is nou net het probleem van MAC zij ondersteunen vaak alleen mac hardware

Intel smart response is volgens mij een SSD in cache
volgens mij zul je hiervoor een Msata SSD in het moederbord moeten prikken omdaar voor gebruik te maken (kan het ook fout hebben)

je weet zeer zeker dat je scherm alleen thunderbolt kan ondersteunen?
de GTX680 komt vooralsnog niet uit met een Thunderbolt aansluiting
het word ook nogsteeds niet gebruikt als standaard hoewel intel dit wel graag zou willen

Laatst bewerkt:
okey ik ben er achter gekomen dat caching ook kan zonder de msata ssd dus intel smart response kan dus gewoon op dat moederbord
over dat virtu MVP verhaal klopt dat is nieuw wist het zelf niet eens
heb hier een videotje van iemand die precies uitlegt hoe het werkt

skip even naar 5:30
[video=youtube;SHSs0HRsWzU]http://www.youtube.com/watch?v=SHSs0HRsWzU&feature=related[/video]

edit: mobo heeft geen thunderbolt aansluiting -.-;

EDIT2: het lijkt er helaas op dat Intel nog geen thunderbolt voor standaard pc's heeft vrij gegeven alleen Apple heeft first dibs gekregen omdat zij er aan mee hebben gewerkt
ben bang dat dit het em niet gaat worden

Laatst bewerkt:
Ja ben het al even aan het uitzoeken, maar zit ook al even met de rest van de componenten.
maar het is gewoon een program dat virtu MVP dus dan maakt het niet uit of het op een gigabyte of MSI moederbord is.
Zelf heb ik nu even dit samengesteld.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?hwi=219481,245679,305572,305575,383043,427531,477517,496883,496876,511590,501006,508192
- Heb niet voor jou koeling gekozen omdat deze toch een stukje duurder is. En het moederbord al wat duurder is.
- SSD zat ik nog een beetje tussen te twijfelen. Samsung crucial en intel zijn dacht ik allemaal wel goed bij Crucial zit de prijzen wel wat te verlagen nu is ook mooi.

- Geheugen heb ik door koeler ook moeten veranderen.
- Videokaart zag dat evga net weer een paar euro goedkoper was. Voor de rest is point of view asus of mis denk even goed.
Zat over de videokaart misschien voor een custos koeler te denken. Zoals de twin frozer III.
De 4 GB videogeheugen bied niet echt veel voordelen vergeleken met de 2 Gb daarom heb ik daar niet voor gekozen zat er wel over te denken.

Laatst bewerkt:
dat moederbord is nog niet uit...
kan nog een maandje duren voordat die er is

Waar lees jij wanneer die uit komt daar was ik nog steeds naar opzoek.

dat is de ervaring die ik bij azerty heb (bestel daar redenlijk vaak)
het is vaak zo dat bij azerty nieuwe producten opzig laten wachten
shipping vanaf leverancier enzo duurt even voordat ze uberhaupt bij jou thuis aankomen
en dat moederbord staat er nog maar net op

wil je het zeker weten dan moet je ze opbellen

Laatst bewerkt:
Oke dat is wel handige tip hij staat er denk nu 2 weken op kan ook meer zijn.
Ik heb ze al mail gestuurd. Dit is toch wel de reden waar ik nog op wacht.
Heb dat denk ik liever dan losse kaart van asus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan