Game pc 3000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerXD

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Hallo allemaal

Ik wil graag een nieuwe game pc kan iemand die voor mij samenstellen ?

Budget 3000 euro
Doel: Gamen
Graag stille pc
Windows 7 64 bit heb ik al
Geen randapparatuur

3000 euro is naar mijn mening veels te veel... de helft is MEER dan genoeg.

maar als ik 3000 euro had rondliggen zou ik hetvolgende kopen

*klikje*

**PS Hardware is gekozen op eigen ervaring, geld voor alles BEHALVE de 990X

sorry hoor maar aan een i7 990X heb je HELEMAAL NIKS als je wilt gaan gamen
het is een Hexacore cpu (6 kernen) en games maken gebruik van max 4 kernen
verder kan een simpele i5 2500 IEDERE game met gemak op MAX aan en die kost ongeveer 180 euro

ook toekomst gericht is een 1366 systeem geen goede keuzen de socket word binnekort al niet meer ondersteund

wil je een pc van 3000 euro dan kun je gerust de helft van dat geld aan randapparatuur uit geven zoals triple monitor support inclusief 3d en surround sound set
daar heb je namelijk VEEEL meer aan tijdens het gamen
een high end game pc kost ongeveer 1500 euro

Laatst bewerkt:
2x 570, i5, 8 gb ram 120Gb ssd: 1835 euro.
klik

Wil je echt een stille pc, dan zul je over moeten stappen naar waterkoeling, maar daar heb ik geen ervaring mee.

sorry hoor maar aan een i7 990X heb je HELEMAAL NIKS als je wilt gaan gamen
het is een Hexacore cpu (6 kernen) en games maken gebruik van max 4 kernen
verder kan een simpele i5 2500 IEDERE game met gemak op MAX aan en die kost ongeveer 180 euro

ook toekomst gericht is een 1366 systeem geen goede keuzen de socket word binnekort al niet meer ondersteund

wil je een pc van 3000 euro dan kun je gerust de helft van dat geld aan randapparatuur uit geven zoals triple monitor support inclusief 3d en surround sound set
daar heb je namelijk VEEEL meer aan tijdens het gamen
een high end game pc kost ongeveer 1500 euro

Ditzelfde verhaal werd een paar jaar terug gegeven maar toen was het met een quad core -_-. ("Een goede dual core kan alle games aan, quad core is gewoon geldverspilling")

Ook lijkt het me sterk dat een pc ALLEEN voor gamen gebruikt word.
Als je het geld hebt en geen randapparatuur wilt is dit een goede optie naar mijn mening!

FireStorm kan jij misschien een mooi systeem maken

Met dan Nieuw Toetsenbord muis, 3x schermen etc ?

Alvast Bedant

erg bedankt :) Maar wat ik nog wilde zeggen is dat mensen zeggen dat de Vertex3 en de Agility 3 vaak heel snel kapot gaan. dus is deze wel betrouwbaar?

Of kan ik met de garantie dan een nieuwe halen ?

Met garantie moet dat prima gaan, maar heb jij zin om keer op keer die SSD terug te moeten sturen? Ik zou lekker voor een Crucial M4 gaan, verreweg de beste SSD van het moment

Nog wat op/aan merkingen op het systeem van Woutertjuh88

- 16GB is overkill, 8GB voor 4 tientjes is meer dan prima
- 1600Mhz geheugen ondersteunt de processor niet, 1333Mhz max
- Vertex 3 / Agility 3 SSD's zijn driewerf ruk, Crucial M4 is momenteel way-to-go
- Met dat moederbord komen die 3-slots videokaarten veel te dicht op elkaar te zitten waardoor je onnodige warmte opbouw tussen de kaarten krijgt
- Spinpoint F3 1TB schijven staan niet bekend om hun betrouwbaarheid, er is weinig over terug te vinden, maar weet uit ervaring en hoor van meerdere mensen dat die schijven niet zo lang mee gaan
- SLI opstelling is leuk, maar ik weet uit eigen ervaring dat het bij nogal wat spellen averechts werkt en je dus continue bezig bent met het eindeloos tweaken van driver en game settings, ik zou een enkele GTX580 of HD6970 nemen
- Ga je toch voor 2 kaarten, dan mag de voeding ook wel een Corsair AX850 zijn. Meer dan zat, heb je toch extra power nodig, deze voeding kan een piek van 1065Watt hebben)
- Ik vind 3 schermen nogal nutteloos, eigen mening

Tip naar de topicstarter. Voor € 1500,- kun je ook een deftig systeem samenstellen. Spaar de overige € 1500,- op en upgrade na een jaartje of 2 weer als het nodig is voor ongeveer € 500,-

Zo heb jij langer plezier van je centjes :)

Laatst bewerkt:
OKee :)

Wat ik ook vind van de Agility 3 Sata3 120GB
is dat de schrijfsnelheid wel erg snel is :) (voor de prijs)

Maar wat zal het verschillen met die crusial ? 1 Minuut?

Ik ga voor de WD 1TB 7200 RPM 64MB

GTX 580

Ditzelfde verhaal werd een paar jaar terug gegeven maar toen was het met een quad core -_-. ("Een goede dual core kan alle games aan, quad core is gewoon geldverspilling")

Ook lijkt het me sterk dat een pc ALLEEN voor gamen gebruikt word.
Als je het geld hebt en geen randapparatuur wilt is dit een goede optie naar mijn mening!

dat verhaal klopt nog steeds er zijn vrij weinig games die goed gebruik maken van Quad core cpu's in somige gevallen doen dual cores het beter

kijk bijvoorbeeld naar de Core I3 2100 die doet het nog steeds zeer goed tegen over bijvoorbeeld een Phenom x4 965

hou ook voor ogen dat een Quad core nog steeds sneller kan zijn dan een dual core cpu ook al worden de twee extra cores niet gebruikt:rolleyes:
en in dit geval zal een Sandy bridge systeem beter presteren in het spelen van games dan een Gulftown systeem

ik zal kijke wat er mogenlijk is

EDIT: het setje van woutertje is al redenlijk in de goede richting ik pas dat setje iets anders aan
die kast is niet stil

Laatst bewerkt:
OKee :)

Wat ik ook vind van de Agility 3 Sata3 120GB
is dat de schrijfsnelheid wel erg snel is :) (voor de prijs)

Maar wat zal het verschillen met die crusial ? 1 Minuut?

Ik ga voor de WD 1TB 7200 RPM 64MB

GTX 580

Wat het verschilt met de Crucial is dat de Crucial langer dan 2 a 3 weken meegaat. Ik ken meerdere mensen die de zowel de Agility 3 als de Vertex 3 na 2 weekjes weer terug konden sturen. Daarbij is de Crucial gewoon de beste keus qua SSD's op dit moment

kijk bijvoorbeeld naar de Core I3 2100 die doet het nog steeds zeer goed tegen over bijvoorbeeld een Phenom x4 965

Die vergelijking gaat niet op, ten eerste al omdat je 2 merken met elkaar vergelijkt, AMD gebruikt een totaal andere manier van gegevens verwerking. Daarbij is de X4 965 een jaar of 2 ouder dan de Core i3 2100 die je daar noemt, dus dat is een vergelijking van niks.

Games tegenwoordig maken allang gebruik van quadcores, op een handje vol games na

Laatst bewerkt:
Wat het verschilt met de Crucial is dat de Crucial langer dan 2 a 3 weken meegaat. Ik ken meerdere mensen die de zowel de Agility 3 als de Vertex 3 na 2 weekjes weer terug konden sturen. Daarbij is de Crucial gewoon de beste keus qua SSD's op dit moment

Die vergelijking gaat niet op, ten eerste al omdat je 2 merken met elkaar vergelijkt, AMD gebruikt een totaal andere manier van gegevens verwerking. Daarbij is de X4 965 een jaar of 2 ouder dan de Core i3 2100 die je daar noemt, dus dat is een vergelijking van niks.

Games tegenwoordig maken allang gebruik van quadcores, op een handje vol games na
dat de techniek anders is maakt niks uit we hadden het daar ook niet over
ook al zet je de techniek naast elkaar een game maakt gewoon geen gebruik van die extra cores die er zijn dus dat doet er totaal niet toe

verder is dat handje vol games van jou tog wel redenlijk veel imho
crysis 2 niet
Bioshock niet
Alle CoD series niet
Far cry 2 niet
stalker niet
Dirt 3 niet
ik kan zo nog wel ff door gaan

de games die dit wel goed ondersteunen
Battlefield 3 en BFBC2
en daar zul je ook in terug vinden dat een Phenom x 4 965 het beter doet dan een i3 2100
puur omdat hij 4 cores gebruikt

klikerdeklik
een mooie benchmark met Dual, Quad en Hexacore cpu's

het verschil kun je daar ook in terug zien +/- 6 fps tussen een Core i3(dual cores) en een Core i5(quad cores) (en ze maken gebruik van de zelfde techniek)
de enige reden dat de i5 beter presteert is omdat deze meer cache heeft

een core i5 met een multithreaded game kan tog wel veel meer prestatie eruit pompen

Laatst bewerkt:
Firest0rm is die al bijna klaar ? Mijn Game Pc :)

Alvast Bedankt:thumb::thumb::thumb:

ja ik zit alleen met een klein probleempje
ik zoek een scherm met een kleine bezel zodat je niet van die dikke tussen randen hebt als je naar een ander scherm kijkt

Dat de techniek anders is maakt wel degelijk uit, je bent appels met peren aan het vergelijken nu. Die review van HWI waar je naar linkt laat trouwens geen dualcores zien, alleen quad, hexa en octa cpu's. Daarbij presteert een Core i5 niet beter door extra cache, dat maakt maar een heel klein verschil, het grote verschil in prestatie's bij een i5 is de TurboBoost. Bij de i7 heb je Hyperthreading, en weer geen Turboboost. Een Core i3 is niks meer dan een verbeterde, geoptimaliseerde Core 2 Duo

FarCry 2 is een oud spel, uit de tijd dat quadcores inderdaad nog niet veel toegevoegde waarde hadden
Crysis en Crysis Warhead hadden allebei baat bij een quadcore, zou niet weten waarom Crysis 2 dit niet heeft (geen ervaring mee, kan heel goed zijn dat hij dit inderdaad niet heeft)
CoD draait op een verouderde engine die nog geen quadcore ondersteuning heeft
Dirt 3 krijgt bij mij toch echt 4 cores aan het werk
Stalker en Bioshock ken ik niet, kan ik geen mening over geven

Laatst bewerkt:
verkeerde link geplaatst -.-:

verder heb ik hier een setje bij elkaar gezet
klikerdeklik
nou weet ik niet of je de winkel de assemblage wilt laten doen, en of er een windows OS bij moest
dus heb ik dat er gewoon bij gedaan

EDIT: hier de juiste link klikerdeklik
verschil van +/- 6 fps

klikerdeklik <-- crysis 2 benchmark
het verschil is 0

dat jij dan niet wilt erkenen dat een i3 gebruik maakt van de sandy bridge techniek is jou probleem
fact is dat er nog vrij veel games zijn die zich nogsteeds orienteren op dualcore's

verder dat verhaal over dat crysis 1 quads goed ondersteund
klikerdeklik
blijkbaar niet?

Laatst bewerkt:
Nou heel erg bedankt dan ga ik hem morgen of overmorgen bestellen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan