Game pc 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oké, ik heb even wat te melden:
Zo ongeveer wilde ik het hebben. Het kost 560 euro, en dat is wat teveel voor de pc die ik wil. Iemand nog aanbevelingen voor dingen die goedkoper kunnen? Wil je daar ook dan even bij zetten wat het verschil is en wat dit betekend voor de prestaties?
Ik las in voorgaande post van @sander17111988 iets over SSD. Wat is dat precies en wat kan ik er mee?

Nog even aandacht voor het volgende:
Ik had gezegd dat ik spellen wilde opnemen op de computer, maar dit zal dan voornamelijk Minecraft, Battlefield Heroes, LOTR:BfME:II en nog een paar andere spellen zijn. De spellen hoeven tijdens het opnemen dan niet per se op full te staan, (het mag natuurlijk wel) maar zonder opnemen zou ik het wel op een goede kwaliteit willen spelen. Zonder opnemen zou ik dan andere games spelen zoals AC:III, Skyrim, Hitman Absolution en wat andere games. Graag zou ik die laatst genoemde games dan op een goede en mooie kwaliteit spelen.

Ik hoop dat jullie nu wat met de informatie kunnen. Verbeteringen en/of aanpassingen hoor ik graag.
Groet,
GFG.

P.S. even @sander17111988; wat zijn de verschillen tussen mijn gekozen Intel Core i5 3350P en jouw AMD Phenom II X4 965 Black Edition? (op de prijs na) En waarom zou ik voor die AMD Phenom gaan en dus niet voor mij Intel i5?
 
de i5 is nieuwer krachtiger ondersteund de nieuwe features zoals pcie 3.0 en virtumvp
verder zul je die phenom II x4 sneller moeten vervangen dan de i5 3350p
al met al is de i5 toekomst gericht een betere keuzen
 
P.S. even @sander17111988; wat zijn de verschillen tussen mijn gekozen Intel Core i5 3350P en jouw AMD Phenom II X4 965 Black Edition? (op de prijs na) En waarom zou ik voor die AMD Phenom gaan en dus niet voor mij Intel i5?

Wat Firestorm al aangaf. Echter de PS3 en een Xbox 360 beschikken over duocores en kan je alle spellen op spelen.
Dus een Qaudcore is al meer dan voldoende, zit je zo ie zo al toekomst gericht. Next gen consoles krijgen pas een qaudcore (PS4 en Xbox 720)

De I5 is meer voor multimedia doeleinden. De I5 is tot 40% krachtiger. Dit ga je voor enkel gamen niet gebruiken.

Voordelen
- Phenom is dat hij meer Mhz heeft en daar houden spellen van.
- Phenom is beter over te clocken. Voor nog meer Mhz, tot 1400 Mhz extra.
- Phenom is beter om te upgraden, alle FX serie processors en wellicht aankomende AMD processors 2014. Bij Intel zou je het alleen kunnen vervangen met een I7 Socket 1155.
- I5 Kan je veel beter mee Multitasken en heeft een APU. (Programma's "Photoshop, Adobe ect" zullen sneller opstarten)
- I5 zal allround beter presteren. Phenom, wellicht iets beter met gamen (Je zal het waarschijnlijk niet merken). Er zit dan ook een redelijke prijsklasse verschil in.
- I5 is zuiniger (De helft minder watt verbruikt het dan een Phenom. (Mede doordat is de Phenom makkelijker over te clocken en stabiel te laten lopen.

De APU ga je toch niet gebruiken, want je hebt een krachtige videokaart. Echter met de I5 configuratie heb je een 1GB videokaart (AMD 2GB) Bij een gaming pc's is de videokaart belangrijker dan de processor.

1. Processor vergelijken http://hwbot.org/compare/processors#1859,2679_1-3,14
2. Waarom en hoe veilig overclocken en tot 30% meer uit je pc halen (Videokaart, geheugen en processor) http://www.multidesk.be/artikels/artikel/267/Overklokken:-Gedetailleerde-gids-in-het-overklokken-van-een-computer-en-al-zijn-onderdelen.html

Je zou zelf moeten kijken of hij stabiel loopt en goed gekoeld word. Om de 30% meer winst uit je pc te halen. Gebruikelijk is 15% tot 20% winst.
 
Laatst bewerkt:
Wat Firestorm al aangaf. Echter de PS3 en een Xbox 360 beschikken over duocores en kan je alle spellen op spelen.
wat heeft een console hier in godsnaam mee te maken?
ten eerste PS3 en Xbox360 zijn hopeloos verouderd.... nieuwe consoles zijn al weer in development
ten tweede PS3 beschikt over 6 cell's is dus een totaal andere architectuur dan een pc dit is dus appels met peren vergelijken
het zelfde geld voor de Xbox360 die over een speciale IBM processor beschikt en die 3 core's heeft (weet dus ook niet waar je 2 cores van dan haalt)
en er kon direct op de hardware geschreven worden wat ook weer resulteert in prestatie winst

Console hardware kun je dus niet vergelijken met standaard pc hardware

- Phenom is dat hij meer Mhz heeft en daar houden spellen van.
.... Mhz heeft vrijwel niks te maken met hoe goed een spel draait
een pentium 4 op 3Ghz is nog steeds trager dan een single core Pentium G600 op 2Ghz
je argument slaat dus kant nog wal je kan Mhz ook niet 1 op 1 vergelijken als de architectuur achter de cpu anders is

Phenom is beter om te upgraden, alle FX serie processors en wellicht aankomende AMD processors 2014. Bij Intel zou je het alleen kunnen vervangen met een I7 Socket 1155.
onzin je hebt nog een i5 ,3450,3470,3570 en ook nog K editie cpu's niet te vergeten dat moederborden net 50 euro kosten en vaak ook als upgrade kits worden verkocht
 
Laatst bewerkt:
Omdat een console in het algemeen voor gamen word gebruikt? Schijnt bij deze pc ook gezien het onderwerp?
Dat komt door de nieuwe technologie van Intel. Wat ik al meerdere keren heb aangegeven elke core van de huidige generaties zijn tot 20% krachtiger. Ga jij een I5 processor vervangen met een I5?

en bij die upgrade kits geven ze moederborden gratis weg?
 
Console's werken totaal anders je kan de twee niet met elkaar vergelijken
dat ze beide voor gaming gebruikt worden doet er niet toe

dan kan ik ook met flipper kasten aan komen zetten

Ga jij een I5 processor vervangen met een I5?
ja daar is niks mis mee als de een sneller is dan de ander wel ja maar wie upgrade er nu nog cpu's uberhaupt zonder een moederbord upgrade?
mensen die nu nog beschikken over een Am2 moederbord zitten schakelen ook al weer over naar Am3+ omdat je anders met bijvoorbeeld traag geheugen zit
verder upgrade je de cpu eens in wat 5/7 jaar? niet om de 3 jaar
 
Laatst bewerkt:
Minimale levensduur van een PC is 3 jaar en max 5 jaar in het algemeen. Dat is de standaard die gehanteerd word (Meestal)
Je kan het wel enig zins vergelijken. De hardware onderdelen van je PS3 zou je ook in een pc kunnen stoppen :)

Wel op de PC is de resolutie en de settings van een spel altijd suprieur. Dus vandaar dat de prestaties van een pc hoger zouden moeten zijn. Je kan BF3 op low settings settings vergelijken met BF3 op de Ps3.
Wel zijn de cores van de PS3 zodanig krachtig, wat de Mhz zijn. Daarom pakt hij de spellen zo goed.

http://nl.wikipedia.org/wiki/PlayStation_3

Met kernen spreken we ook wel over modules wat in de Fx serie van AMD zit (Die vormen tot een Core). Igg je kan het met elkaar vergelijken. Al om al is het een hele prestatie om met een Console (2007) die verouderd is nu nog BF3 te kunnen spelen (2013)
Zelf zou ik niet zo snel een I5 met een I5 vervangen :p
 
Laatst bewerkt:
De hardware onderdelen van je PS3 zou je ook in een pc kunnen stoppen

nee dat kan niet het is een gesloten systeem je kan geen videokaart er in proppen etc
en zodra je dat wel gaat doen is het dus geen console meer en geen PS3 meer want dan moet je de hardware gaan aan passen/hacken en solderen
dan word het dus een totaal ander systeem

BF3 op low settings settings vergelijken met BF3 op de Ps3.
nee dat kan niet want BF3 ondersteund max 24 spelers en de PC 64 spelers
hardware is te zwak om het spel volledig te kunnen draaien

maar je dwaalt totaal af van wat de persoon in kwestie nodig heeft Console's hebben er niks mee te maken!
 
Laatst bewerkt:
Ja maar het kan wel.

Naast dat feitje (24 Spelers max), dat het ook op low settings draait .
Maar dat ligt ook weer aan de servers ect.

Gaat erom dat het gewoon in principe computer onderdelen zijn. Simpel uitgelegd. Wat in een Game console zit, telefoon , tablet, Tomtom, auto deskboards. Noem het maar op. Maar we gaan een beetje off topic nu. Het zijn beide goede systemen :)
 
Laatst bewerkt:
ja en een flipper kast ook

:rolleyes:

Naast dat feitje (24 Spelers max), dat het ook op low settings draait .
Maar dat ligt ook weer aan de servers ect.
je weet echt niet waar je het over hebt :/
 
Laatst bewerkt:
Met kernen spreken we ook wel over modules wat in de Fx serie van AMD zit (Die vormen tot een Core). Igg je kan het met elkaar vergelijken. Al om al is het een hele prestatie om met een Console (2007) die verouderd is nu nog BF3 te kunnen spelen (2013)
Zelf zou ik niet zo snel een I5 met een I5 vervangen :p

Je vergelijking slaat eigenlijk op niets, de hardware van consoles is echt heel erg optimized want de developers moeten maar programmeren voor 1 besturingssysteem en 1 gpu.
Verder is de hardware van de huidige consoles erg verouderd en zijn de de huidige duocores een stuk sneller.
Over die modules ben je wel fout, elke module vormt twee cores, een soort van hyperthreading dat altijd gebruikt kan worden. Er zitten dus bijvoorbeeld in een fx 8350 4 modules en in een fx 6300 zitten er 3.
 
Ja dan vormen ze toch tot een Core.

In dit geval Core's . Zeg ik het verkeerd.
Simpel rekensommetje > Elke core van Intel is tot 20% krachtiger dan AMD. Dat zeggen ze +/-

Laten we het simpel houden in wezen door hyperthreading heeft intel, 2 Cores extra. I7, heeft weer 4 extra virtuele cores.
FX6300 6 Cores VS I5 4 cores= 6x100 VS 4x120 en 2x 120= 600% vs 720% > I5. Dus is de I5 iets beter. Maar ook weer wat duurder. Dan heb je nog de clocksnelheden die mee tellen en de cache.
Maar laten we het niet te ingewikkeld maken xD

je weet echt niet waar je het over hebt :/

Op een wow server kunnen 1000den spelers "Daarom betaal je ook 12 Euro per maand". Heeft er echt wel iets mee te maken. (Echter als ze allemaal tegelijkertijd inloggen bij een begin van een expension, crasht die)
Heeft blizzard genoeg ervaring mee....

Het is het totaal pakket. Aantal gebeurtenissen die gebeuren ect. Heb FPS servers gezien met max 128 spelers.

Edit: I5 3350P VS FX 6300=

FX 6300
Stock: 3.5 Ghz
L3: 8MB cache

6x3.5 = 21 Ghz Kloksnelheid
L3: 6x 8MB= 48MB Cache

I5 3350P
Stock 3.1 Ghz
L3: 6Mb cache

3.1x1.2=3.72x6=22.32 Ghz Kloksnelheid.
6x1.2=7.2x6= 43.2MB cache


Daarbij komt nog het grote voordeel van een FX-6300 dat hij goed is over te clocken. 4.3 Ghz is makkelijk te halen per core.
Ligt dus om het even. Andere I5's hebben natuurlijk weer andere specificaties. Daarnaast is de I5 3350P 30 euro duurder.
 
Laatst bewerkt:
J
Laten we het simpel houden in wezen door hyperthreading heeft intel, 2 Cores extra. I7, heeft weer 4 extra virtuele cores.
FX6300 6 Cores VS I5 4 cores= 6x100 VS 4x120 en 2x 120= 600% vs 720% > I5. Dus is de I5 iets beter. Maar ook weer wat duurder. Dan heb je nog de clocksnelheden die mee tellen en de cache.
Maar laten we het niet te ingewikkeld maken xD
Hyperthreading creeert voor alle duidelijkheid geen cores maar gewoon enkele extra threads, een i7 3770 heeft dus 4 cores en 8 threads.
Verder is je rekensommetje gewoon een rekensommetje (2*9²=162, dit klopt ook :/) en heeft het niets te doen met dit topic.


Op een wow server kunnen 1000den spelers "Daarom betaal je ook 12 Euro per maand". Heeft er echt wel iets mee te maken. (Echter als ze allemaal tegelijkertijd inloggen bij een begin van een expension, crasht die)
Heeft blizzard genoeg ervaring mee....

Het is het totaal pakket. Aantal gebeurtenissen die gebeuren ect. Heb FPS servers gezien met max 128 spelers.
Een dierencel heeft geen celwand, maar en plantencel wel één. Enkele dagen geleden was het hier groot Carnaval in Aalst, zeer leuk.
Dat slaat ook nergens op...


Maar goed, we hadden net bijna een systeem voor de TS :D, een beetje offtopic allemaal dus.
 
Maak jij maar is een vergelijking dan.
Je weet wel dat je min of meer appels met peren vergelijkt. Omdat beide een andere opbouw structuur hebben. Dier en plant is wat anders dan een spel vergelijken met een spel.

TS vroeg aan mij het verschill tussen de Phenom en de I5. Waarop Firestorm reageerde dat ik onzin loop de verkopen en jij met de FX serie kwam :)
 
Laatst bewerkt:
Oké, even offtopic:
zoals sommigen onder ons niet echt snappen. Dit is een topic over de aanschaf van een gaming PC en niet een of ander topic over console eigenschappen e.d. Dus begin hier ook niet over!

Dan nu ontopic:
Een kleine aanpassing in de samenstelling naar aanleiding van een opmerking van Subplayer. Graag hoor ik van jullie waar ik op kan bezuinigen, omdat ik flink over mijn budget van 500 euro zit. Als jullie iets zouden kunnen samenstellen dat zo goedkoop mogelijk is, zou ik dit op prijs stellen (haha :p)
Zeg er dan aub bij wat er dan beter mee is en wat voor verschil ik er daarmee krijg.

Ik had nog een vraagje die nog niet is beantwoord: Wat is een SSD en wat kan ik er mee? (rijmt :p)
Ook wil ik weten wat het kost als ik hem in elkaar laat zetten omdat ik hoorde van mijn vader dat hij dat niet zo goed kon.

Groet,
GFG.

P.S. start aub geen discussies meer over iets dat niet te maken heeft met het onderwerp van dit topic. Alvast bedankt!
 
Als jij er geen problemen mee hebt dat je pc niet in 10 seconden aan gaat, en als je er geen problemen mee hebt als grote bestanden kopiërt het even duurt. heb je geen ssd nodig.
Die kun je er later ook nog wel erin zetten als het nodig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan