Game PC 600-700 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sigurd

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc om vooral mee te gamen en filmpjes te kijken. Verder hoef ik geen video's te bewerken e.d. Een goede videokaart is dus een vereiste, zelf zat ik aan een HD4870 te denken.

Daarnaast wil ik 4 gb ram

een goede processor en moederbord (hier heb ik niet veel verstand van)

Ik ben al op de volgende twee systemen gestuit:

http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?cPath=22_21_79&products_id=279

hier vraag ik mij alleen af of het moederbord wel geschikt is. Pluspunten zijn wel de processor en de videokaart

http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?cPath=22_21_78&products_id=199

Hier leek mij de processor minder geschikt om te gamen, of zie ik dat verkeerd?

Een ander punt is dat de pc op een zolderkamer komt te staan die in de zomer erg warm wordt, is dit een probleem?

edit: vergeten :p

Budget - 600-700 euro
Doel - Voornamelijk gamen en internetten (filmpjes)
Hoe belangrijk is stilte? - enigszins belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - winkel moet assembleren

Opties: Kan er zo gauw geen bedenken
Besturingssysteem - Nee, denk zelf aan vista 64 bit met gratis upgrade naar windows 7 (toch mooie aanbieding)
Andere software? - Nee niet nodig

Laatst bewerkt:
moet je eens bij dell kijken. Je de beste kwaliteit en een gratis upgrade naar windows 7.

Mwa, dell heeft niet echt iets voor mij zo te zien. Bovendien zijn samengestelde pc's goedkoper of bij discount winkels of iets dergelijks.

hallo ik ben ook een game pc aan het zoeken heb zelf een topic maar daar gaat het niet om ik heb er hetzelfde bedrag voor als jouw n mijn systeem zou dit ong. worden.
Moederbord Asus Crosshair II Formula of een Asus M3N HT Deluxe
Processor Amd Atlhon x2 7850 black edition.
Videokaart eerst neem ik een 9600Gt of 9800Gt maar ik breid later uit( erg handig voor toekomstige spellen en programma's)
Voeding: OCZ ModXStream pro 600Watt misschien 700Watt
cd drive simpel ding niet moeilijk over doen.
geheugen: 2 x 2GB Corsair DDR2 800Mhz.

dat was het wel een vriend van mij heeft een vergelijkbaar systeem (iets slecht) en kan GTA IV en CoD 4 en 5 en toekomstige cod6 no problemo spelen

Hmm uitbreiden later, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar aangezien ik zelf nog nooit hardware geplaatst heb en dergelijke geef ik denk ik de voorkeur aan de 4870, zodat ik lang genoeg alle spellen kan draaien.

En wat ben je ongeveer kwijt voor dat systeempje?

bij een zelfbouw pc heb je geen gratis upgrade naar windows 7 ;)

jawel, maar als je vista nu aanschaft (los) krijg je toch niet een gratis upgrade naar 7??? Ik dacht dat dat alleen was als je een merk computer aanschaft met vista dat je dan gratis mag upgraden. (ik kan het fout hebbe natuurlijk ;))

Jobbes

Hmm, dat zou kunnen. Zoals ik het begreep uit een artikel was het op alle aankopen, maar ik kan me ook vergissen.

Had verder nog iemand een idee? of misschien een mening over de pc's van computergalaxy.nl?

http://pcbuilder.alternate.nl/ als je een beetje ervaring hebt met onderdelen kun je zelf een pc samenstellen en laten bouwen. Je kunt hier ook gewoon mee wachten tot windows 7 uit is en dan kun je het rechtstreeks kopen. Of je moet een merk pc kopen ;)

Jobbes

Laatst bewerkt:
Hmm, dan is computergalaxy wel een stuk goedkoper en daar krijg je ook gratis windows 7 :) toch bedankt voor de tip.

Even voor de duidelijkheid: Je hoeft geen kant en klare (merk) pc te kopen om een windows vista met gratis upgrade te kunnen kopen.
Wel zou ik in het algemeen even goed nadenken of je wel nu nog Vista met upgrade wil kopen. Immers kan je in oktober gewoon windows 7 kopen.
Koop je nu Vista dan zul je over een 2 maanden toch nog wat administratiekosten moeten betalen. Dan kom je wel wat duurder uit.

Over de pc's. Sigurd: Je hebt een budget van 600-700 euro. Deze 1e pc die je plaatst is 700 euro exclusief Windows. Dan kom je dus uit op 800 euro. Te duur dus.

optie:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[230143]=1&product[218695]=1&product[35577]=1

Iets nieuwer moederbord, iets mindere processor (verschil ga je niet merken).

Dus ook dit is zonder besturingssysteem.

koop dat van marsmannetje zonder besturingssysteem, draai tot maart de RC van windows 7, en als die dan afloopt, koop je windows 7

koop dat van marsmannetje zonder besturingssysteem, draai tot maart de RC van windows 7, en als die dan afloopt, koop je windows 7

Alleen kan je de RC alleen via andere bronnen nog downloaden. (bijv via de piraten die de laatste tijd zoveel in het nieuws zijn :p) Je kan wel nog altijd op de microsoftsite een legale key krijgen voor Windows 7 RC, welke je onbeperkt tot maart kan gebruiken.
Vanaf maart krijg je dan om de 2 uur een irritante melding....

De tip van pimjai is dus erg goed!

Wordt de upgrade van Vista naar windows 7 dan een aangepaste versie of krijg je de normale windows 7? Want als je gewoon dezelfde versie krijgt maakt een paar euro aan administratiekosten mij niets uit. Bovendien zal windows 7, naar wat ik hoorde, ook een paar tientjes duurder worden dan windows vista nu. Ik denk dat het uiteindelijk dus weinig uit zal maken.

Wel een ander punt voor mij is de twee jaar garantie bij computergalaxy. Dat vind ik toch wel erg handig, bovendien wordt gezegd dat ze een erg goede service hebben.

Daarom is mijn laatste vraag eigenlijk. Is de 'call of duty'-pc, dus de game pc van 599 euro, een goede pc en gaat hij nog wel even mee? Indien dat het geval is zal ik hem toch kopen, denk ik.

Wordt de upgrade van Vista naar windows 7 dan een aangepaste versie of krijg je de normale windows 7? Want als je gewoon dezelfde versie krijgt maakt een paar euro aan administratiekosten mij niets uit. Bovendien zal windows 7, naar wat ik hoorde, ook een paar tientjes duurder worden dan windows vista nu. Ik denk dat het uiteindelijk dus weinig uit zal maken.
Ik denk niet dat W7 veel duurder wordt. Maar goed: als je beseft dat je ook nog administratiekosten moet betalen en dit niet erg vind, dan kan je gerust Vista met upgrade nemen. Het is gewoon dezelfde versie

Wel een ander punt voor mij is de twee jaar garantie bij computergalaxy. Dat vind ik toch wel erg handig, bovendien wordt gezegd dat ze een erg goede service hebben.
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat 2 jaar garantie standaard is voor een computer. Sterker nog: 3 jaar is eigenlijk ook standaard. Immers hoort een computer een aantal jaar mee te gaan. In de wet is geregeld dat je voor die periode gewoon garantie hebt.

Daarom is mijn laatste vraag eigenlijk. Is de 'call of duty'-pc, dus de game pc van 599 euro, een goede pc en gaat hij nog wel even mee? Indien dat het geval is zal ik hem toch kopen, denk ik.
Pc is redelijk goed. De processor is wel wat zwakker. En besef dat je niet zomaar over een jaar een nieuwe processor kan kopen. (dood platform omdat intel komende maand een nieuw platform uitbrengt)

Maar bij Azerty staat er:
Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie €60,-

Maargoed, denk je dat die processor over een jaar nog wel spellen kan draaien? Want ik ben niet zo heel erg gericht op graphics enzo, als het het maar doet.

Verkopen ze bij Azerty geen besturingssystemen? Ik zie het nergens staan namelijk.

Maar bij Azerty staat er:
Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie €60,-

Maargoed, denk je dat die processor over een jaar nog wel spellen kan draaien? Want ik ben niet zo heel erg gericht op graphics enzo, als het het maar doet.

Verkopen ze bij Azerty geen besturingssystemen? Ik zie het nergens staan namelijk.
staat onder software. Net een paar euro duurder dan bij galaxy. (111 uit mijn hoofd)

Tja, je zal er de meeste spellen wel op kunnen spelen hoor. Maar 3 jaar zal wat moeilijker worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan