Game PC +- 650 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan heb je een game pc al voor 300 euro :P

Tuurlijk heb je een goede pc voor 650 euro. Maar je moet er niet al te veel van verwachten. Wou er zelf eerst ook 1 in elkaar zetten van 700 euro. Ben er toch van overtuigt om even te wachten op de Haswell processors van Intel en de volgende generatie video kaarten.

Pc gaat dan tussen de 1000 en 1500 euro kosten (Met een orginele Windows 8 pro). Verwacht dit ergens in Juni. Uiteraard met de mogelijkheid om er 2 of 3 videokaarten later in te doen.

Laatst bewerkt:
Wel dan zal je wel een beetje teleuresteld zijn, Hasswel zal geen echt merkbaar verschil bieden qua game performance en normaal gebruik en de volgende serie AMD videokaarten komt pas uit rond december. Nvidia kaarten hebben dan weer verschrikkelijke support voor triple en quad sli.
Dit is gewoon een samenvatting van alles wat ik erover heb gelezen dus het is nog niet per se waar.

Topicstarter heeft denk ik inmiddels genoeg informatie om zijn keuze te maken. Alles wat we er nu aan toevoegen is : ja / nee, welles / nietes... of offtopic.

Laatst bewerkt:
AMD HD8000 zijn gewoon rebranded HD7000 kaartjes de HD8000 lijn zijn eigenlijk voor OEM pc bedoelt
zullen gewoon de zelfde drivers hebben die wellicht beter geoptimaliseerd zijn

Idd, Dell en Asus hebben graag nieuwe dingen op hun pc staan.
@whoeverwhowasasking
De nieuwe serie van amd videokaarten komt pas op het einde van het jaar uit terwijl de nieuwe Nvidia kaarten binnenkort uitkomen.

Worden ze zuiniger dan de huidige kaarten?

Zelfde als de Haswell processors? Die maar 50 watt gaan gebruiken(Had ik ergens gelezen). Weldra ik 2 kaarten van 200 watt per stuk in mijn systeem doe. Kan dat aardig hoge energie kosten op leveren :)

Laatst bewerkt:
50w of zo verschil maakt bijna niets uit hoor op je energierekenining, dus daarvoor moet je het niet echt doen :), maar hoe minder hoe beter natuurlijk :D.

50 W (meer) opgenomen vermogen betekent bij een KiloWatt prijs van 0.25 per uur een kostenpost van +1 euro bij 80 uren continue gebruik. Stel dat je 4 uur per dag die 50 W extra nodig hebt dan kost die 50 W extra per 20 dagen 1 euro extra. Op jaarbasis is dat 18 euro en da's weer gelijk aan 1x per jaar Pabi Pangbang halen met sambal bij de afhaalchinees.

50 W (meer) opgenomen vermogen betekent bij een KiloWatt prijs van 0.25 per uur een kostenpost van +1 euro bij 80 uren continue gebruik. Stel dat je 4 uur per dag die 50 W extra nodig hebt dan kost die 50 W extra per 20 dagen 1 euro extra. Op jaarbasis is dat 18 euro en da's weer gelijk aan 1x per jaar Pabi Pangbang halen met sambal bij de afhaalchinees.

Haha. Kijk jij snapt hem :) :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan