Game PC 700

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balbo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Ik ben van plan om in deze zomer vakantie mijn eigen PC aan te schaffen. Zoals de titel zegt wil ik deze gebruiken om te gamen maar ook om te photoshoppen en is mijn budget 700 euro. Nu heb ik ook enkele vragen:
1. Ik lees op internet dat het goedkoper is om je eigen PC te maken dan er een te kopen die voor jou in elkaar gezet word. Is het ook verstandig voor iemand zoals ik, die nul komma nul verstand heeft van het in elkaar zetten van pc's, om er zelf aan te beginnen? Heb al paar x gegoogled hoe je een pc in elkaar zet maar zou graag weten of alleen zo'n 'google uitleg' voldoende is om een pc te maken. :o
2. Is 700 euro voldoende voor een game pc, of moet ik nog even door sparen? Zou graag games zoals, Shogun 2, GTA 5, Counter Strike erop willen gaan spelen.
3. Voor hoeveel geld heb ik een goede monitor? Aangezien die ik ook nog moet kopen zou ik daar graag de komende maanden voor sparen.

Voor degene die mijn vraag wil beantwoorden alvast bedankt! Hopelijk is mijn budget groot genoeg anders spaar ik nog wel ff door..

Bedankt!

ik ga even voor je bezig! inelkaar zetten is echt niet heel moeilijk! op youtube staan talloze instructie filmpjes. kwa drivers (besturingsprogammas voor je onderdelen) kan ik je altijd helpen via skype. je kan het natuurlijk ook altijd aan helpmij vragen
ik edit deze post als ik m klaar heb.

Ik heb hier wat voor je samen gesteld. Het is 40 euro (met verzendkosten) over je budget, maar je kan de ssd weglaten (raad ik je sterk af) of de aftermarket cpu koeler (er wordt er standaard een bij de i5 geleverd, maar die is wat minder goed als deze)
Voor de rest een goede pc, waar je zeker het komende jaar alles mee op high kan spelen

@stratoer
Ik zou gewoon LP geheugen nemen en de i5 3350p is iets goedkoper maar toch sneller hoewel hij geen integrated gpu heeft.
De dure processorkoeler kan ook wel weggelaten worden, 700w is veel te veel, 500w volstaat en het vrijgemaakte geld kan dan geïnvesteerd worden een andere SSD.
Het systeem zou dan zoiets worden, ik heb het hier met assemblage genomen.

De powersupply is even duur als die ik gekozen heb, hebben allebei dezelfde certificering, dus waarom zou je geen 700 watt nemen?
Ook zit er geen ssd in je configuratie, en ook geen cpu koeler, maar toch ben je maar 10 euro goedkoper uit als je de assemblage niet mee rekend.
De processor is inderdaad wel een goed idee, maar dan kan TS beter mijn configuratie kiezen met jouw processor.

Die PSU die jij had geselecteerd is alleen maar zo goedkoop bij 1 winkel, bij al de rest is hij minstens 70 euro. En aangezien je geen onderdelen bij die winkel gaat bestellen zal het nog eens duurder uitkomen door de extra verzendingskosten.
Die SSD heeft trouwens ook niet de beste reviews en is ook niet de snelste.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, de site van tweakers zat fout. De echte prijs bij die winkel was zelfs 80 euro.
Ik neigde eerst ook naar jouw keuze, maar zag toen voor dezelfde prijs die 700 watt.
Alsnog is het geen slecht idee om een aftermarket cpu koeler te nemen, want de standaard koeler houdt de cpu nou niet bepaald koel. Ook is de ssd gewoon een goede keuze voor de prijs, en voor 700 euro kan je beter wat extra uitgeven aan de videokaart dan aan de ssd, dus deze hoeft niet vervangen te worden door een andere.

Laatst bewerkt:
Tsja 90+ graden zal de levensduur niet ten goede komen.
Ik heb mijn processor liever nooit boven de 80 graden, ondanks de aangeraden maximum temperatuur van Intel zelf.

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Heeft weinig zin om nu al met systemen te komen. Aanschaf zal in de zomer plaatsvinden volgens de openingspost.
Tegen die tijd zou er wel eens andere hardware kunnen zijn en/of andere prijzen. Bij andere prijzen krijg je verschuivingen qua samenstelling/mogelijkheden binnen het budget. De nu al voorgestelde lijstjes kunnen tegen die tijd dan alweer de prullenbak in.
Zullen verder hooguit als leidraad dienen.

Even overheen gelezen.
Dan kan TS onze configuraties inderdaad beter als leidraad gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan