Game pc 750 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zarandan

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Hallo, over een maand wil ik een nieuwe computer aan gaan schaffen, en zou graag van jullie willen weten wat een goed systeem zou zijn.

Het budget is 750 euro.
Met de computer wil ik voornamelijk gamen, daarnaast natuurlijk ook gewoon surfen, maar dit lijkt me voor zich spreken.
Het maakt niet uit als de computer wat lawaaierig is, snelheid vind ik belangrijker.
Zelf kan ik de computer niet in elkaar zetten, dus het gaat om een kant-en-klaar afgeleverd systeem.
Een besturingssysteem heb ik nog niet. maar ik wil windows 7 (de goedkoopste versie is voldoende).
Specifieke wensen heb ik niet echt...

Alvast bedankt!

Kilian

Is de processor eigenlijk goed genoeg? Of is een goede videokaart gewoon belangrijker?

de processor en de videokaart zijn allebei goed genoeg maar voor gamen is vooral je videokaart belangrijk
en deze videokaart is goed genoeg voor de meeste games

duur moederbord en een zwakke processor dat gaat zeker invloed hebben op je game prestatie's
500watts voeding kan ook prima en de extra fan is niet nodig

klikerdeklik

phenom x 4 II processor sterk zat om iedere game op max aan te kunnen en dus ook toekomst gericht een betere keuzen
2x4GB DDR3 kingston value ram
1TB HDD samsungspinpoint F3
HD6870 videokaart ietsje zwakker dan de GTX560 scheelt niet veel maar kan prima iedere game aan
Coolermaster Elite behuizing standaard behuizing extra fans zijn niet nodig
500watts a-merk voeding

Laatst bewerkt:
Dankjewel firest0rm. Zou het slim zijn om 800 ipv 750 euro er in te stoppen? Of maakt het niet zo heel veel verschillende en is deze goed genoeg voor wat ik wil? :)

@dennis
ja hij is minder krachtig heb ik er ook duidenlijk bij geschreven
ik heb juist deze kaart gekozen om binnen het budget te blijven

50 euro extra betalen hoeft niet een HD6870 kan prima alle games aan
de keuzen is alleen of jij de kwaliteit hoger wilt hebben bij bepaalde games

Stel het budget is 800, wat zou dan slim zijn? En is het die 50 euro dan waard of scheelt het niet veel?

ik zou het zoiezo bij de phenom II x 4 houden anders mag je binnen kort tog weer een nieuwe cpu kopen
de videokaart is je eigen keuzen als jij 50 euro meer wilt betalen voor een GTX560 ti dan is dat geen slechte keuze
klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt. Assembleren heb ik nog nooit gedaan. Kan ik dat beter door Azerty laten doen of is dat heel makkelijk?

lijkt me verstandiger om dit door azerty te doen je krijgt dan 1 jaar garantie bij je pc

Er is wat tussen gekomen, maar binnen een paar weken wil ik toch een computer gaan bestellen. Het budget en de wensen zijn gelijk gebleven. Ik vroeg me af of de samenstelling van firest0rm nog steeds de beste keuze zou zijn. Ik zie wel dat de processor verdwenen is en de harddisk niet voorradig..

Alvast bedankt!

yup er zal een nieuwe samenstelling gemaakt moeten worden
zo snel gaat dat nou eenmaal in de pc wereld:thumb:

Ik zou het waarderen als je er weer een zou willen samenstellen :)

Laatst bewerkt:
Bedankt!

Zou het nog de moeite waard zijn om iets meer te betalen voor een i5? Of is een i3 prima?
Ik zag trouwens dat je in een ander topic aanraadde om windows 7 via slim.nl te bestellen, maar ik heb net even gekeken en zie dat ze alleen upgrade versies aanbieden...

zeker de moeite waard dan kun je ook degenlijk multitasken
ik zie nu ook dat slim.nl geen windows 7 meer heeft :/ als je nog een legale windows xp of vista hebt dan kun je die er gerust overheen installeren

Oke, dankjewel wederom. Voor welk typenummer i5 zou ik dan moeten gaan? En stel ik neem een iets mindere videokaart en dan voor het geld dat ik dan bespaar een i5 ipv i3? Of is dat niet slim? Zoja, welke videokaart en i5 is dan verstandig?

Zou de AMD Phenom II X6 1055T ook een optie kunnen zijn?
Zo dat zijn een heleboel vragen :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan