Game pc 750 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miksel12

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het samenstellen van een pc van 750 euro.

Budget: 750 euro
Doel: gamen en normale dingen zoals surfen op het internet(geen video bewerken ofzo)
Omgeving: het liefst zoveel mogelijk kracht maar ook niet al te lawaaierig.
Besturingssysteem: niet nodig.
Opties/randapparatuur: randapparatuur heb ik niet nodig, wel een wifi dongel of zoiets. Ook ben ik van plan om te gaan overklokken.
Ik zet hem zelf in elkaar

Nou had ik al een goede aanbieding gezien: Een I5 3570, een MSI Z77-GD65, een Scythe Mugen(weet nog niet welke) en Corsair 2x4Gb 1600GH ram voor maar 350 euro.
Is dit een goede deal of kan ik dan beter voor een Haswell gaan?

Ik hoor het graag:D

Edit: Ssd zou fijn zijn maar kan er altijd nog later bij.

Laatst bewerkt:
haswell is wel een stukje duurder scheelt zo rond de 40 euro

imho als het kan ga voor haswell is toch net even wat meer future proof zo kun je in de verre toekomst altijd nog een krachtigere cpu plaatsen
dat in tegen stelling tot socket 1155 Ivybridge daar komen geen cpus meer voor uit

ik weet niet of de vorige setup een i5 3570k of normale i5 3570 was
dit maakt erg veel uit namelijk de standaard i5 3570 kun je niet mee overclocken en de K editie juist weer wel

verder slurpt OC'ing je budget wel enorm op je gaat dit doen ten kosten van grafische kaart waar de meeste games toch meer baat bij hebben
dus raad je aan om of je budget te verhogen of geen Overclocking te doen als je hoofddoel het spelen van games is!

ik heb hier het een en ander samengesteld klikerdeklik

voeding is te zwak om ook nog eens het overclocken te ondersteunen je hebt dan minstens een goede 600watter nodig

Denk je dat je aan 500w genoeg hebt als je de Intel Core i5 4670K overklokt omdat deze veel minder energie slurpt?

nee dat denk ik ook niet wat betreft OC'ing slurpen ze even veel stroom mischien zelfs ietsje meer!

ze zijn alleen op stock snelheid enorm zuinig

Laatst bewerkt:
ja, ziet er goed uit

misschien van belang met dit topic is dat de prijzen van alle haswell processors zon 10 euro omlaag zijn gegaan bij azerty

Als ik toch niet ga overklokken en neem in plaats van de I5 4670 de I5 4570, ga dat qua prestaties ver achteruit?

En wat is het verschil tussen Z87 en H87?
En ze zeggen bijv bij dezehttp://nl.msi.com/product/mb/Z87-G43.html, dat ze 1600MHz geheugen ondersteunen maar tot 3000GHz OC geheugen. Bedoelen ze hiermee dat je 1600MHz moet gaan OC'en om hoger te kunnen en dat je er geen geheugen in kan stoppen die op stock snelheid hoger is geklokt dan 1600Ghz?

Laatst bewerkt:
het verschil zit hem in de features
H87 ondersteund geen OC en Z87 weer wel verder ondersteund Z87 vaak meer PCi-e Lanes voor videokaarten

en wat betreft het geheugen nee Corsair heeft volgens mij een aantal 3Ghz geheugen sticks uitgebracht die kun je er dan op laten draaien
echter zul je dan de CPU moeten overclocken om het geheugen op die snelheid te laten draaien

Laatst bewerkt:
Nog even een vraagje: de Z87 heeft 2x pci-e x16 poorten maar een daarvan loopt op pci-e 2.0 x16, kan ik daarmee nog steeds crossfire gebruiken?

Als ik er een ssd(120/128gb dacht ik aan) bij zou doen, voor welke zou ik dan gaan en hoe zou dan mijn lijstje er uit zien Onder de €900?

Laatst bewerkt:
Is dit een goed lijstje?(kon geen link gebruiken)

Cooler Master K380 € 36,50

Gelid Tranquillo Rev.2 € 25,10

TP-LINK 300Mbps Wireless N USB Adapter € 11,60

Corsair CX600M € 64,30 €

Seagate 1TB SATA HDD € 56,40

Intel I54670K € 214,30

MSI Z87-G43 € 103,20

Gelid Silent 12 € 5,00

Crucial Ballistix Sport 8GB (4GBx2)€ 46,40

Palit GeForce GTX 770 € 370,10

Samsung SH-224BB € 15,30

Totaal (incl. verzend en btw kosten)€ 954,15