Game PC 800/900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is een totaal misplaatst advies!

Waarom zou je iemand aanraden om te overklokken, dat is echt onzinnig!!

Overklokken is voor echte fanaten en mensen die weten wat ze doen en helemaal nergens voor nodig voor "normale" computer-gebruikers!!!

en dit is weer pure speculatie
als iemand betere prestaties will halen dan mag hij best overclocken
de 775 cpu's staan er om bekend om heel erg goed overgeclocked te kunnen worden
zonder all te teveel risico te nemen
overclocken is NIET voor fanaten deze meneer is ook geen normale gebruiker hij zecht zelf dat hij zware games wilt spelen

ik heb mij CPU overgeclocked met 45% zonder all teveel moeiten eenige wat ik nodig hat was een beetje hulp van mukkel en een beetje bios kennis
je kan met de stock koolers van intel all makkelijk 25% overclocken

Laatst bewerkt:
Dit wordt dan mijn systeempje: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/93401

Suggesties en/of verbeteringen zijn welkom!

Wel had ik een vraag over die PCI-e sloten. In dit moederbord zit er 1 x16 slot en 1 x4 slot. Nou wou ik die HD 4650 in dat x4 slot steken, en later er een HD5850 in gaan zetten in dat x16 slotje, in CrossFire dus. Zou dat een goed idee zijn? Of zou ik als ik de HD5850 heb de HD4650 gewoon "weggooien"?

Dit wordt dan mijn systeempje: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/93401

Suggesties en/of verbeteringen zijn welkom!

Wel had ik een vraag over die PCI-e sloten. In dit moederbord zit er 1 x16 slot en 1 x4 slot. Nou wou ik die HD 4650 in dat x4 slot steken, en later er een HD5850 in gaan zetten in dat x16 slotje, in CrossFire dus. Zou dat een goed idee zijn? Of zou ik als ik de HD5850 heb de HD4650 gewoon "weggooien"?

Nee dat van die videokaart gaat niet werken, gewoon één kaart. HD4650 gewoon verkopen.

Ik zou iets meer geluid uitgeven aan een netwerkkaart, ik heb reeds deze in de computer van mij zusje gezet, dit kaartje werkt echt perfect, de signaalsterkte is super, drivers werken onder Windows 7.

De monitor zou ik veranderen in de W2253, dit is de opvolger van de W2261, wat opzich raar is (gezien de nummertjes.:p).

Zou de WD Blue 640GB in de WD Black 640GB veranderen, WD Black is iets sneller en heeft dubbele cache en langere garantie, paar euro duurder.

Ik vind het maar raar dat je zon duur toetsenbord neemt en dan zon belachelijk slechte videokaart.. Ook kan je veel beter voor een i5 750 gaan en het geld investeren in een andere videokaart.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/17939

, ik heb reeds deze in de computer van mij zusje gezet,

..., dit is de opvolger van de W2261,

Ik vind het maar raar dat je zon duur toetsenbord neemt en dan zon belachelijk slechte videokaart.. Ook kan je veel beter voor een i5 750 gaan en het geld investeren in een andere videokaart.

Hoi,
Ik heb ook net dat netwerk kaartje gekocht. Ik denk alleen dat het voor een beter signaal niet uitmaakt tenzij je een N router hebt.

De W2261 heb ik ook aangeschaft. Heel mooi scherm vind ik zelf.
Er wordt ook een DVI kabel bijgeleverd. Dus ik denk niet dat het nodig is een losse hdmi kabel erbij te kopen. (of je wilt hem je pc aan je tv kopelen)

Verder vind ik het echt zonde van de hele pc als je die videokaart erin steek. Besparen op toestenbord en muis en een betere videokaart erin. En een i5 is ruim voldoende om goed te gamen

Hoi,
Ik heb ook net dat netwerk kaartje gekocht. Ik denk alleen dat het voor een beter signaal niet uitmaakt tenzij je een N router hebt.

De W2261 heb ik ook aangeschaft. Heel mooi scherm vind ik zelf.
Er wordt ook een DVI kabel bijgeleverd. Dus ik denk niet dat het nodig is een losse hdmi kabel erbij te kopen. (of je wilt hem je pc aan je tv kopelen)

Verder vind ik het echt zonde van de hele pc als je die videokaart erin steek. Besparen op toestenbord en muis en een betere videokaart erin. En een i5 is ruim voldoende om goed te gamen

Wat praat je me nou na? :p

Nou wou ik die HD 4650 in dat x4 slot steken, en later er een HD5850 in gaan zetten in dat x16 slotje, in CrossFire dus. Zou dat een goed idee zijn? Of zou ik als ik de HD5850 heb de HD4650 gewoon "weggooien"?
Zo werkt het niet. Zolang je maar 1 videokaart hebt, runt hij op 16x. Zodra je er tweede videokaart bijzet, in de tweede 16x slot, draait die slot op 4x. Je kan geen videokaart in een 4x slotje zetten. Ook kan je geen HD4650 met een HD5850 combineren in CrossFireX, want deze zijn niet van dezelfde generatie; dat is daar een vereiste voor. Ook heeft je voeding drie 6-pins stekkers, en je hebt er vier nodig als je CrossFireX wilt gebruiken; de HD 5850 heeft er twee nodig, dus als je er daar twee van neemt... Als ik jou was zou ik het gewoon bij 1 kaart laten. Net zoals de mensen hierboven zeiden zou ik geen HD 4650 nemen, want die zuigt. Als je toch geen CrossFireX gaat nemen, zal ik voor een OCZ ModXStream Pro 600W gaan, want die is goedkoper dan die je nu hebt.

Net zoals ze hier boven zeiden, kun je beter voor de LG W2253V-PF gaan, want die kwam als beste uit de test van hardware.info. Hoezo koop je een HDMI kabel? Dit biedt geen meerwaarde voor de kwaliteit van het beeld, want DVI is ook digitaal. Het voordeel van HDMI is dat het ook digitale audio verstuurt, maar wat heb je daar aan als je audio niet aan je beeldscherm zit? :p

Even me systeempje geupdated: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/50937

De HD4650 is slechts tijdelijk totdat de HD5850 uitkomt.
Dat met die 300N kaart lijkt me beetje overkill, de WLAN-router staat ongeveer 12 meter van de plek af waar de computer staat, dan red je het toch makkelijk met een 54mbit?

i7 toch maar weer in een i5 verandert.

EDIT: @Tythor: Misschien wordt die ooit op een HDTjV aangesloten. De HD4650 is écht een tijdelijke oplossing totdat de HD5850 goedkoper en beter leverbaar is. De voeding verander ik dan ;) Ik heb in de kast zelfs nog een VGA kabel liggen, maar ik dacht dus dat HDMI beter kwaliteit was. en bij DVI waren teveel vreemde opties : DVI-i DVI-a DVI-D weet ik het allemaal :P

Wel weer jammer: De slechte levertijd van de MODXSTREAM Pro

Laatst bewerkt:

Dat met die 300N kaart lijkt me beetje overkill, de WLAN-router staat ongeveer 12 meter van de plek af waar de computer staat, dan red je het toch makkelijk met een 54mbit?

EDIT: @Tythor: Misschien wordt die ooit op een HDTjV aangesloten. De HD4650 is écht een tijdelijke oplossing totdat de HD5850 goedkoper en beter leverbaar is. De voeding verander ik dan ;) Ik heb in de kast zelfs nog een VGA kabel liggen, maar ik dacht dus dat HDMI beter kwaliteit was. en bij DVI waren teveel vreemde opties : DVI-i DVI-a DVI-D weet ik het allemaal :P

12 meter is zeker geen kleine afstand. En het gaat niet om het aantal mbit, het gaat om de kwaliteit van het kaartje/antennes, 300mbit is gewoon de standaard van het Wifi N protocol, welke ook backwards compatible is met G/B.

Koop je dan twee HD5850? Als je er maar 1 koopt hoef je geen nieuwe voeding te kopen. Stel je systeem eens bij Azerty samen, je hebt een redelijke kans dat het daar goedkoper is. De ModXStream heeft daar wel een normale leveringstijd ;)

Tythor! :P

Wat ik nou bedoel is een HD4650 gaan kopen als "Tijdelijke oplossing" als nVidia een nieuwe kaart gaat uitbrengen die concurreert met de HD5850 dan ga ik die kaart kopen omdat die veel goedkoper en waarschrijnlijk ook beter te leveren is.

Dus stel ik kreeg die HD5850 binnen, dan heb ik die HD4650 nog, DIE wou ik dus in CrossFire gaan zetten zodat ik hem niet hoefde weg te doen.

Naja ik ga wel even bij Azerty samenstellen misschien dan iets minder geld kwijt :D
993 euro is een flink bonk geld :shocked:

Hoooh.. ik wil een i7 :love

Kan ik op dat moederbord trouwens al het DDR3 SDRAM geheugen plaatsen?

Laatst bewerkt:
Oeps... Mensen wederom weer mijn excuus maar me budget is niet meer beschikbaar... Dit kan aanhouden tot een paar maanden dus ik maak tegen die tijd wel een nieuw topic aan.

Bedankt allemaal voor jullie hulp! ;)

Verry:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan