Game pc 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

lamedudese

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik vind het na 5 jaar wel weer eens tijd om een geheel nieuwe pc te kopen. Ik vind mezelf wel een gamer, en hoop dan ook met een nieuwe pc alle games tot nu toe op high/ultra te kunnen spelen en de komende jaartjes alle nieuwe games in ieder geval op medium/high. Mijn budget zit tussen de 700-800 euro. Ik heb al op heel wat sites gekeken; zelf ben ik niet zo'n held wat betreft het samenstellen dus het liefst bestel ik eentje kant en klaar (ik snap dat de prijs dan wel wat hoger wordt). Zelf zat ik te denken om iets te bestellen van gamepc.nl, omdat ze daar o.a. ook veilig overclocken voor 20 euro. Maar zoals ik al zei, ik ben niet zo'n expert op dit gebied dus of het overclocken het waard is weet ik ook niet :P

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!

Mvg, Lamedudese

Veilig overclocken? De meeste goede merken geven tegenwoordig gewoon garantie zolang je niet met stroom gaat zitten prutsen.

Je kunt misschien beter eerst kijken of er niet iemand is die je kan helpen met het in elkaar zetten van de PC. Scheelt toch al snel 90 euro die je beter kunt besteden, zelfs als je wil overclocken.

Dat ziet er goed uit, alleen heb ik enkele vragen:

- Is het bij dat moederbord mogelijk om in de komende jaren onderdelen toe te voegen en te vervangen? Dit was niet zo bij mijn huidige moederbord, dus upgraden was altijd lastig. Ik wil dat dit keer wel in orde hebben.
- Zou de videokaart niet iets minder kunnen? Ik heb het idee dat de 7950 beter past bij een 1000 euro budget pc. En ik heb gehoord dat de nvidia kaarten beter zijn voor gamen; is dat waar?

Alvast bedankt!

Dat moederbord wat ik bij het overklokken in gedachte had heeft maar 2 SATA-600 ingangen, dat is een beetje weinig maar voor de meeste genoeg. Ook kan je er later nog 2 geheugen reepjes erbij doen.

Het andere moederbord wat ik ingedachte had heeft 3 SATA-600 ingangen, dat is voor jouw zeker genoeg zelf als je er nog een ssd er in gooit. Ook bij deze kan je later 2 extra geheugen reepjes erbij steken.
Beide kunnen crossfire aan.

Als je toekomstgarantie wil kun je beter nog een maandje wachten. Binnenkort komen de nieuwe serie chips uit van Intel. Qua aansluitingen is tegenwoordig bijna elk bord redelijk compleet en er zijn geen echte nieuwe standaarden in het vooruitzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan