Game-pc 800,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars97

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
Beste helpmij'ers,

Een vriend van mij wil zelf een game systeem samenstellen. Ik help hem daarbij. Ik weet alleen niet wat op dit moment de beste keuzes zijn.
Doel: Vooral gamen maar ook gewoon internetten en school werk.
Budget: 800,-
Assemblage: Hij gaat hem zelf in elkaar zetten.
Randapparatuur: ook niet nodig.
Opmerkingen: Het liefst een intel i7 processor en ik zou graag willen weten wat de opties zijn voor een ssd in dit budget en of er veel voordelen voor zijn. Ik wil vooral graag help met het moederbord, er zijn heel veel moederborden te koop, ik weet alleen niet zo goed welke nou goed is. Hetzelfde geld eigenlijk voor de voeding.

Alvast bedankt!

mvg, Lars

hallo lars

ik heb hier een optie voor je

alles bij azerty trouwens

NZXT Tempest 210 - Midtowermodel (52.95)

ASRock Z77 Extreme4 - Moederbord (113.90)

Intel Core i7 3770 / 3.4 GHz - 4 cores (259.90)

DeepCool GammaXX 300 - Koeler voor processor (19.36)

Cooler Master B700 - Voeding ( intern ) 700 Watt (63.90)

Toshiba DT01ACA100 - Vaste schijf (1 TB) (59.02)

Corsair Value Select - Geheugen (8 GB x 1) (55.90)

LiteOn iHAS124-C - Schijfstation ( 17.06)

eVGA GeForce GTX 650 Ti - Grafische kaart (152.90)

komt uit op 794.89 euro

laat de ssd dan maar zitten, alleen ik wil denk ik een betere videokaart dan de 650 ti. En is XFX wel een goed merk voor voeding?

@miksel ik wil graag alles in 1 keer bestellen, bijvoorbeeld bij azerty, het geheugen in "Lars" is op zn goedkoopst 15 euro maar bij azerty bijna 65, zou je daar misschien rekening mee kunnen houden?

Laatst bewerkt:
Hele rare samenstelling van Backmonkey, die raad ik je af. Hij heeft geld gestopt in componenten waar je geen geld in moet stoppen in een gaming setup.
In een gaming setup gaat het vooral om de grafische kaart. En een beetje de processor, maar de grafische kaart telt toch zeker wel het hardste mee.

Een I7 is overbodig in deze samenstelling, je hebt een niet heel hoog budget en het is een gaming pc. Bij gamen heb je niet meer nodig dan een I5 tenzij je het budget er voor hebt. Een SSD zou ik je nu afraden, dat je die er later bij koopt. Want als je nu een SSD erbij in zet gaat dit zeker van de performance van je pc af. Ik heb een hele mooie samenstelling kunnen maken met je budget, maar er zit geen SSD bij. Maar hij is snel en heel goed voor gamen ;)

Ik heb hier even een mooi mandje voor je samengesteld, 795 euro inclusief verzendkosten:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...576423]=1&product[496940]=1&product[568285]=1

Z77-G43 - Een erg goed moederbord met veel uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst. Op dit moederbord kan nog een goede 20 euro bezuinigd worden, maar dan heb je later geen uitbreidingsmogelijkheden meer met betrekking tot het moederbord.

7870 XT - Een goede videokaart waarvan de chip gebaseerd is op de 7950 van AMD. Hierdoor heeft hij een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en kan hij bijna elke game van tegenwoordig aan op Ultra settings.

Tranquillo Rev.2 - Een goede koeler waardoor de turbo-modus van de processor aangezet kan worden wanneer nodig (doet de processor zelf wanneer het nodig is) en hij is natuurlijk stiller dan de standaard Intel koeling.

XC600 - Een goede voeding van Corsair, 600 Watt is voldoende voor deze samenstelling.

Crucial Ballistix Tactical geheugen 8GB - 8GB is genoeg voor gamen, en dit is simpelweg het goedkoopste geheugen op het moment. Het maakt niet zo veel uit welk merk geheugen je hebt, als het maar betrouwbaar is, en Crucial is zeer betrouwbaar. Het is ook Low Profile zodat alles mooi past met de koeler.

Standaard dvd brander/lezer erin, is gewoon een goede.

Een K380 kast, is een mooie brede kast die voldoet aan de eisen.

Een 1TB Seagate Barracuda. Zeer betrouwbaar merk.

En als laatste een Intel I5 3470 - Dit is een goede I5 processor. Hij geeft ongeveer dezelfde prestatie als een 3570, maar de 3470 is iets goedkoper en er zit geen merkbaar verschil tussen.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Kleine verbetering op hasjen

Hier je mandje
I5 3350P, net zo goed als de 3470, zonder integrated graphics. Heeft ook een turbomodus, daar heb je geen extra koeler voor nodig, doet het prima met stock, die overigens niet boven je videokaart of casefans uitkomt.
Mindere voeding (die wél modulair is), 600W gebruik je nooit, 500W is meer dan zat.
Kast is eigen voorkeur, niets aan gedaan.
B75 moederbord, Z77 niet nodig bij niet overclocken.
Door deze besparingen heb je nu wél een SSD erbij, zonder enig prestatieverlies.

Al deze configuraties hebben een niet al te goede prestaties, als ik jou was zou ik zeker niet gaan voor een SSD, maar het kan de prestaties wel wat verhogen.
hier heb ik een (goede) configuratie gemaakt:

grafische kaart:
XFX HD7850 Double Dissipation (FX-785A-CDFC)
€ 184,90

CPU:
Intel® Core™ i5-3570K
€ 214,90

Voeding:
Sharkoon SHA450-12EUP
€ 38,99

behuizing(naar smaak):
Aerocool Vs-3
€ 35,99

Dvd-brander:
LG GH24NS70
€ 16,99

SSD:
Samsung MZ-7TD120BW
€ 86,90

Moederbord:
GIGABYTE GA-B75M-D3V
€ 49,99

HDD:
Western Digital WD10JPVT 1 TB
€ 76,90

Geheugen:
GeIL 16 GB DDR3-1333 Kit
€ 96,90

TOTAAL: € 802,46

Allemaal te vinden op: Alternate.nl

Je zou ook kunnen bezuinigen op de SSD en dan een betere koeler op de CPU zetten, zodat je deze kan overclocken

Laatst bewerkt:
Waarom doe je er wel een SSD in, en zeg je eerst dat dit niet hoeft?

- HDD duurder, met minder prestate
- Een slechte voeding
- Een processor die je kan overclocken, maar geen overclock chipset?

Ik snap je niet kevin, net zoals in vorige topics, post alsjeblieft niet als je geen goed advies geeft.

Uiteraard kan je overclocken met deze chipset, en deze voeding is ruim voldoende.
En als je geld hebt voor een SSD moet je het gewoon doen.

B75 is niet om mee over te clocken kevin, alweer geef je onjuiste informatie.
Je hebt er wel een SSD bij gedaan, maar voor dezelfde prijs, MINDER prestatie dan het eerdere lijstje, ook zit er weinig ampère op de 12V rails, dat is dus niet echt bevorderend.

Nogmaals zoals bij andere onderwerpen, post alsjeblieft alleen JUISTE informatie of goede setups, want nu maak je het alleen maar slechter en verwar je mensen.

@ lollipop
Je hebt nu wel een SSD, maar je hebt in jouw samenstelling totaal geen uitbreidingsmogelijkheden meer.

@TS
Wat wil je liever, uitbreidingsmogelijkheden voor later of een SSD?
Voor een SSD pak je het mandje van lolliepop (heel mooi mandje) en voor uitbreidingsmogelijkheden pak je het mandje van mij.
Maar pak vooral niet het mandje van kevin, want deze is niet zo goed.

@ Kevin
Mijn samenstelling heeft veel meer prestatie dan die van jou. Ik heb jouw posts wel is eerder gezien en volgensmij heb je er nog niet zo heel veel verstand van.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de ssd dan maar laat zitten, ik neem aan dat je die er later nog bij kan kopen. Ik wil dan liever uitbreidingsmogelijkheden voor later, maar wat moet ik me hier bij voorstellen? Verder de kast van cooler master, hier zit standaard maar 1 koeler op, is dat genoeg om de kast koel te houden? En wat zijn verder mijn keuzes als het gaat om videokaarten binnen mijn budget, kan ik nog tussen merken kiezen of is de club3d hd7870 xt de beste?

Ik dacht al, waarom kan je soms met een compacte samenstelling voor €650 al een HD 7950 krijgen terwijl er hier geen rek mogelijk is met een HD 7870 XT. En natuurlijk bleek mijn hypothese te kloppen: de HDD is 2x gerekend en dat is natuurlijk niet de bedoeling tenzij de TS echt 1 SSD en 2 harde schijven wilt.
Dus het nieuwe mandje:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...552887]=1&product[501011]=1&product[558955]=1

Dan kan je er nog een duurder moederbord inzetten, dan zijn er meer uitbreidingsmogelijkheden, en laten we er dan ook nog een betere processor in zetten.
Dan krijgen we dit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...558955]=1&product[501004]=1&product[528615]=1

@stormbreaker

En als je nou bij de laatste samenstelling de ssd er af haalt en er een betere videokaart instopt? En misschien een iets beter kast?

Lars, een ding vind ik een beetje raar, als je nu een SSD koopt en je zet er windows op, hoef je niet alles te herinstalleren.
Maar als je nu enkel een HDD gebruikt, dan moet je later alles overzetten.

Ook mijn excuses, per ongeluk twee maal een HDD erbij gedaan, dit was niet de bedoeling aangezien ik er al een in m'n mandje had.

De SSD zou ik niet weghalen als ik jou was, wat je wel zou kunnen doen is dit:

Bezuinigen op moederbord/processor en de 7870XT vervangen naar een 7950. De 7870 XT is gebaseerd op de chip van de 7950 dus als je een betere grafische kaart wilt dan zit je meteen aan een 7950 en niks er tussen in want dat is meestal slechter/hetzelfde als de 7870XT.

En dan zit je zo 20 euro boven budget, terwijl ik zelfs ook nog heb bezuinigt op moederbord en processsor.

Moederbord veranderd naar een B75 Pro3, deze voldoet. Hiermee kun je niet overclocken.

Een 3350P, dit is een 3570 maar dan iets slechter (geen merkbaar verschil) en geen geïntegreerde grafische chip.

Kast veranderd naar een 200R.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...552887]=1&product[563039]=1&product[501012]=1

Laatst bewerkt:
Dit is P75, je moet B75 hebben ;)
Waarom een 7950? De 7870XT is even goed, je merkt nauw verschil en het prijsverschil is best groot.

Hasjen volgens mij heb je nu gewoon mijn mandje (scroll up) genomen, een andere videokaart genomen en case verandert :P

@stormbreaker

En als je nou bij de laatste samenstelling de ssd er af haalt en er een betere videokaart instopt? En misschien een iets beter kast?

Als ik jou was zou ik niet een Moederbord nemen met 1x sata-600 aansluiting met combinatie van een SSD en een 600 HD. Lijkt mij persoonlijk niet handig. Dit is dezelfde samenstelling iets verbeterd zonder SD en een veel betere grafische kaart:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B452330%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B501004%5D=1&product%5B528615%5D=1&product%5B555977%5D=1&product%5B501011%5D=1&product%5B518473%5D=1

Kan jezelf een leuke kast uitzoeken (Voorbeeld K280 > Processor I5-3470 als je budget het anders niet mocht toelaten)

Laatst bewerkt:
Huh, 2 moederborden, een z77 én een b75?
Z77 met een non overclock processor, best zonde vind ik.
3350P is voldoende, die 670 is prachtig! Maar kan je het mandje fixen? Het is nu een beetje raar.

Nog steeds een Z77 met een Non-K.
Neem een I5 3350P en een B75M PRO 3(M) van asrock en je zit wel goed, eigenlijk is dit gewoon mijn beginmandje ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan