game pc 850

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexhoog98

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2013
Hallo mensen op dit forum,

Ik heb een maand terug ook een topic geplaatst over een aankoop van een game pc, maar ik heb besloten nog even te wachten en dan te werken met een groter budget.
Mijn budget ligt rond de 800-850 euro.
Doel: gamen, dingen zoeken voor school en social media. De games die ik ga spelen zijn waarschijnlijk: BF4, GTA IV en CoD. Hoeft niet op hoogste settings, medium is ook goed.
Mijn omgeving: een slaapkamertje, wat extra geluid van de koeling etc. vind ik niet erg.
Besturingssysteem: ik zou er graag windows 7 of 8.1 op willen.
Assemblage: nodig, het is de eerste pc die ik samenstel dus in elkaar zetten word het niet.
SSD is niet nodig, misschien over een tijdje als ik ga upgraden dat ik er dan een koop. HDD schijf 500 gb is goed genoeg, ik heb nog een 320 gb HDD liggen.
Randapparatuur is niet nodig.
DVD driver is niet nodig heb ik zelf nog staan.
ik hoop dat dit mogelijk is binnen mijn budget en in ieder geval alvast bedankt voor de moeite,

Gr. AlexHoog

Laatst bewerkt:
Green disks zijn niet goed voor het gebruik als 1e hard schijf. Die kun je beter gebruiken als je een ssd hebt en dan nog iets van opslag wilt. Ik vraag me af waarom je duurdere ram wilt. Het maakt echt niks uit. En de GTX 760 is sneller dan de R9 270X. http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-760-vs-AMD-Radeon-R9-270X

Ik zie ook dat je een Z87 moederbord hebt, maar het enige wat die toevoegt is processor overklokking. Iets wat jouw Intel 4570 niet ondersteund.

Laatst bewerkt:
Oh oke ik dacht dat die duurde ram wat meer kwaliteit zou hebben... Maar alles leuk en aardig aan die GTX 760 maar die is wel 40 euro duurder en aangezien mijn budget hou ik het toch liever bij de R9 270x.

Maar wat voor moederbord raad je dan aan?

Laatst bewerkt:
zie de beschrijving van de b600, 85% efficiëntie en de sea-sonic 87% en is bijna 20 euro duurder en voor 2% 20 euro extra begin ik niet aan

Dan niet. Maar dan moet je niet gaan zeuren als je voeding niet goed genoeg is en je pc zomaar uitvalt. Want dit is overduidelijk een B-voeding die absoluut niet voldoende is voor een game pc. Over het ripple niet eens te beginnen. Je pc staat of valt met een goede voeding. Als je er niet naar wilt luisteren, tsja...

ik heb ff gerekent 600 watt 85% = 510 watt, 620 watt 87% = 539 watt. maakt dit echt zo veel uit dan?

Waarom uberhaupt een 600 watt voeding?

Zo te zien, ga je toch niet overclocken. 500 wat is ruim voldoende:
Persoonlijk zou ik voor deze gaan: http://azerty.nl/8-1073-555977/corsair-builder-series-cx500-bro.html > Bronze certificated en een goed A-merk. Gaat de voeding toch wat langer mee en gaat het niet allemaal mankementen vertonen. Onder andere dat hij de stroom niet meer goed doorvoert ect.

Die extra proc koeler is ook niet nodig en al helemaal niet die kast met 5 ingebouwde fans.
Als je het goed doet, kan je zo 50 euro besparen en toevoegen bij je videokaart, zodat je wellicht voor een AMD R9-280X kan gaan. (Beter voor een game pc)

Als je niet teveel waarde hecht aan nieuw of tweedehands lijkt me dit ook een mooie optie:

http://www.marktplaats.nl/a/compute...e-pc-core-i7-3770-3-4-ghz-16gb-128gb-ssd.html

Is een mislukte zelfbuild ^^, daarom staat die waarschijnlijk tweedehands aangeboden.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Ik was inderdaad niet van plan te gaan Overclocken, maar met die extra cpu koeler vergroot je dan niet de leeftijdsgarantie omdat hij gewoon koeler blijft? En wat zou dan zoal een ander goed lijstje wezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan