game pc 870 euro. (zelf samenstellen en assembleren)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcbouw

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2011
Berichten
20
hoi.
ik wil eind zomer als ik genoeg geld heb een game/media pc zelf samenstellen en assembleren budget is rond de 870 euro mag misschien 20 euro duurder zijn maar ook niet meer,
de naam van de pc zegt al wat ik wil gamen op high-definition settings, en voor de rest muziek en films,
ik heb thuis nog Windows vista home premium 32 bitt liggen en muis en toetsen en monitor ook,
pc moet aardig stil zijn, vandaar dat ik nu in dit systeem ook een stille voeding(met dunne kabels in revieuw gelezen ik wil graag hele nette cable management want ik heb en wil window, en het is overzichtelijk) heb gekozen en aardig stille cpu koeler.
nu heb ik genoeg vertelt, denk ik hier volgt het systeem:


Behuizing Sharkoon T9 Value green edition 55

Werkgeheugen : A-Data XPG Gaming 4GB DDR3-1600 44

Moederbord : Gigabyte GA-990FXA-UD3 123

Hardeschijf : Samsung Spinpoint F3 1TB 42

Optische drive : LG GH22LS30 22

Procesor : amd phenom 1090t 145

Voeding : Cooler Master Silent Pro M700 100

Cpu koeler : Scythe Mugen 2 Rev 35

Videokaart : XFX Radeon HD 6950 XXX 205

Solid state drive : OCZ OCZSSD2-2VTXE60G 100

Total is 871

tips zijn ALTIJD welkom, dit is namelijk mijn first build.

greetzz pcbouw
 
Laatst bewerkt:
Neem toch een fatsoenlijk merk moederbord in een game pc.
asus of MSI zal veel beter asrock is de budget lijn van asus.
 
ikzelf heb alleen slechte ervaringen gehad met ASrocks en Foxxons
 
Hoi !

@ronald89: blijft het feit dat z'n geen AM3+ aanbieden; en nu nog 'n AM3 aanschaffen lijkt me niet intelligent !

Greetz,

Harry.
 
Klopt Harry, dat is een ander verhaal ;) heb je 100% gelijk in, wilde alleen even rechtzetten dat Asrock inmiddels gewoon goede kwaliteit levert ;)
 
Even inhoudelijk op de pc:

- Waarom in vredesnaam een 1000 watt voeding? Deze pc red het zelfs met de helft...
- Waarom 8 GB geheugen en waarom 1600 MHz? Er valt niks te overclocken aangezien je geheugen al sneller is dan het moederbord aankan...
- De Scythe Mugen 2 cpu koeler is beter
- Waarom een dvd brander van 40 euro?

Hieronder even 3 opties voor je:

1. Intel, niet overklokbaar:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[225309]=1&product[245679]=1&product[68468]=1

2. Intel, wel overklokbaar:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[68468]=1&product[363903]=1&product[386948]=1

3. AMD, wel overklokbaar:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[68468]=1&product[359461]=1&product[401979]=1

Kort samengevat wat je krijgt:
Goede coolermaster behuizing met voldoende koeling en rode leds, een sterke videokaart met 2 fans en een overclock (HD 6950), een goede voeding met genoeg watts voor de komende tijd, een scythe mugen 2 cpu koeler, 4 GB corsair geheugen op 1600 MHz, een snelle, grote en goedkope Samsung F3 1tb harde schijf en een simpele dvd brander die z'n werk goed doet.
 
ik denk ik dat ik de processor ook nog wel wat wil gaan overlocken (niet extreme) ben ik nog een betere (cpu) processor koeler nodig??
 
Lees mijn bovenstaande post even ;)
Met optie 2 en 3 kun je goed overclocken.

De Mugen 2 is voldoende om te kunnen overclocken, beter dan die Samurai die jij had gekozen.
 
hoi!!
ik zit nog allemaal uit te vogelen hoe een pc in elkaar zit en werkt, dus ik weet er nog niet alles van dit is m''n first pc build wat is het verschil tussen am3 & am3+??
alvast HARTELIJK DANK:thumb:
 
ik denk dat ik de AS ROCK 870 EXTREME 3 die 73.90 kost ga vervangen voor een ASRock 890FX Deluxe5 die 150 euro kost, het ondersteunt videokaart en ram allemaal, om die prijs te incasseren denk ik een lichtere en minder zware voeding die goedkoper is ik wil dan een voeding nemen van 700/750 watt. het geld wat daarvan overblijft koopt ik de samurai koeler en anderrs spaar ik nog héel even door!
 
Lees je wel goed?

Waarom zou je een moederbord van 150 euro kopen? En waarom nou weer die Samurai koeler? De Mugen 2 is veel beter...
En 750 watt is zwaar genoeg, jouw pc gaat bij gemiddeld gebruik niet eens meer dan 400 watt uit de muur trekken, dus zelfs 600 watt is al genoeg.
 
je hebt wel een punt, ik zou nog wel even verder kijken naar ander moederbord,
welke voeding raad jij mij aan, ik weet zelf nog niet daar zoveel van af.
PS je geeft goed advies!!:thumb:
 
Hoi !

AM3+ is de nieuwe socket van AMD, bestemd voor de nieuwe Buffalo-CPU,'s, die hopelijk half juni uitkomen.

Op die socket past de Phenom zonder problemen, maar andersom is niet het geval....

Altijd rekening houden met de nieuwe ontwikkelingen zou ik zeker doen bij 'n nieuw te bouwen PC.

En het mooie is dat het niet meer kost dan 'n AM3....

Greetz,

Harry.
 
De voeding die ik in mijn samenstellingen heb zitten (Corsair TX750) zou ik je zeker aanraden.
Andere goede merken: Coolermaster, OCZ, Silverstone, Bequiet en Antec.

Bij jou gaat het vooral om je wattage waar je al snel te hoog mee gaat zitten.. Een normale game pc met een willekeurige processor en 1 videokaart zal waarschijnlijk nog niet eens 400 watt uit de muur trekken, ook tijdens het gamen. Normaal gesproken wil je nog een gezonde marge houden, dus zou je een voeding van 550 of 600 watt kiezen.
 
ik heb denk zelf ik heb liever wat teveel of dat ik niet alles gebreuk want als ik hem bijvoorbeeld wil de upgraden met een nieuwe videokaart dan hoef ik geen nieuwe voeding te kopen..
Gr pcbouw
 
Ja, dan zit je met 750 watt alsnog hoog genoeg. Jouw eigen keuze (die 1000 watt) is gewoon nodeloos veel, over 4 jaar ook.
 
1000 watt is ook te hoog nu ik er zelf ook zo over nadenk, het is dat ik niet meteen alle watts die ik heb meteen wil gebruiken ik heb zelf het allerliefst nog iets van 100-150 watt over ik denk dat dat wel genoeg is om een keertje extra videokaart bij te doen of werkgeheugen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan