GAME PC 900-1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansenmol

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Berichten
125
Dag beste mensen van helpmij forum,

Ik ben op zoek naar een goede game pc van ongeveer 900-1000 euro.
Ik heb zelf al een poging gewaagd, graag hoor ik of er nog iets aan verbeterd kan worden of ik iets ben vergeten;

https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/32677

Paar dingen nog

- heb ik nog een koeler nodig?
- heeft een SSD echt veel meerwaarde? (geen ervaring mee nog)
- windows hoeft er niet bij, heb ik zelf nog wel liggen

Alvast bedankt!
 
Ja, SSD heeft meerwaarde, maar neem geen Petrol van OCZ, deze zijn erg slecht. De Samsung 830 is dezelfde prijs en vele malen betrouwbaarder + heel veel sneller.

Standaard wordt er een koeler bij de processor meegeleverd, dus je hebt niet per se een aftermarket koeler nodig.
 
Laat die geluidskaart vallen, en neem dan een MSI Z77A G43 als moederbord.
Neem een andere voeding, voedingen van cooler master staan niet echt bekend om hun kwaliteit.
En zoals K1pje al zei, neem een andere SSD (Vertex 4, Samsung 830 series, Crucial M4)

Edit: En je processor is bedoeld om te overclocken dus met de standaard koeler zal je het niet redden.
 
Neem dan een i5 3470 icm Asrock B75 Pro 3, en een extra koeler zal je dan niet nodig hebben.
Het overige geld zou ik investeren in een andere (stillere) kast. Ik raad je de Fractal Design R4 aan.
Voor de rest vind ik ook dat een HD 7950 beter is voor het geld dat je eraan uitgeeft, nu zeker met de nieuwe drivers.
Kijk eens naar de 12.11 benchmarks en beslis dan zelf :).
 
Je hebt gelijk, de 7950 scoorde stukken beter dan de 660ti, dus heb alles nu even vervangen.

klik Dat wordt hem dan na alle updates ;)

Nog aanmerkingen?
 
Ik heb dezelfde videokaart dan die jij gekozen had, maar ik denk dat ik nu voor de Asus of Gigabyte zou gaan want nu zijn die goedkoper en ze koelen even goed. :)
 
Nee, het is dezelfde kaart, alleen staat er bij de goedkopere dit bij:
Let op: Het betreft hier een bulk product. De levering omvat: De videokaart in een blanco verpakking

Dus waarschijnlijk is deze zonder assesoires of iets dergelijks en dus enkel de kaart ;)
 
@Joeylooi0444

Ik twijfel nu tussen een systeem met een 670 zonder SSD, of een systeem met een 7950 met SSD.. Beide lukt niet ivm mijn budget..
Welk van de volgende twee systemen heeft jullie voorkeur?

Systeem met SSD

Systeem zonder SSD
 
Met een SSD heb je snelle laadtijden en dan voelt je pc gewoon zeer snel aan, de opstarttijd wordt beperkt tot een minimum, je moet nooit wachten op programma's die nog moeten openen.
Als je een GTX 670 hebt zal je sommige games op ultra kunnen spelen die je met een HD 7950 niet op ultra kan spelen.

Maar wat maakt dat allemaal uit wanneer je een razendsnelle pc hebt, ik zou radicaal voor het systeem met SSD kiezen, zelf twijfelde ik ook, maar nu kan ik absoluut niet zonder.
PS: Ik raad je aan om een 256GB SSD te nemen, bijvoorbeeld deze als je die nog in je budget kan proppen.
 
Je kan later ook gewoon als upgrade een SSD kopen als je vind dat de HDD niet snel genoeg loopt.
Tjah met een GTX 670 ga je lang vooruit kunnen komen of je legt er 100 euro bij en koopt een 256gb SSD bij met een 1tb HDD maar dan kom je op 1100 euro.
Zoals mijn setup had je ook een SSD en een HDD de SSD voor je OS dat je pctje lekker snel opstart en dan heb je nog zo'n 30GB er op.
Om op je SSD nou games te gaan zetten is ook te veel van het goede want extra FPS zal je niet krijgen.

Keuze is aan jou.
 
Ik heb besloten om toch zonder SSD door te gaan, ik kan makkelijker later een SSD erbij kopen dan mijn gpu upgraden ;)
Ik werk nu toch al zonder, en ik erger me nu al niet echt aan opstarttijden..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de Coolermaster CM 590 II, ik ben er echt wel tevreden over. Maar de Fractal Design Define R4 is gewoon een zeer goede behuizing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan