Game PC 900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

AcerGuy

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo allemaal,

Ik ben een game-pc aan het samenstellen die ik in de loop van het jaar wil afmaken, aangezien ik nog een pc heb staan maar de onderdelen daarvan wil vervangen!

Ik wil hier op uitkomen:

CPU: AMD Phenom II X2 940 (AM2+)
Mobo: Asrock AOD790GX/128M (AM2+)
GPU: XFX HD4890 1 GB (ik kijk dan ook naar de nieuwe 5800 serie, is helaas nog niet uit (AUGUSTUS??))
Case: Sharkoon Rebel12 Value
PSU: OCZ ModXStream Pro 700W
APU: Creative SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion (een hele mond vol)
RAM: OCZ Fatal1ty 4 GB Dual Channel Kit
HDD: 320 GB + 1 TB HDD (Beide heb ik hier al)

Software: Windows Vista Home Premium 32 bits (Mss upgrade naar Seven, maar lijkt er niet op)

Randapparatuur: Logitech Illuminated Keyboard (PRACHTIG DING I LOVE IT) :D

Wat vinden jullie ervan? keuzes voor AMD en ATI liggen al vast, daar haal je me niet meer vanaf ;)

Zijn er dingen die beter kunnen? Ik schaf ze aan op het moment dat de prijzen zakken dus dat zou voor de GPU gelden bij de introductie van de nieuwe HD5800 serie...

Neem de tijd, ik hoor graag wat leuke ideeën over onderdelen!!!

En waarom geen 64 bit? Of heb je al een vista licentie?
Zo nee, dan Vista 64 bit met gratis upgrade...

Waarom socket am2? En waarom dit moederbord? (niet dat ik deze keuze echt afraad: alleen moet het dan wel een bewuste keuze zijn)

Vooral vanwege de goede chipset (790GX) en de lage prijs (+ ruime keuze sloten, in mijn ogen :)) Aangezien ik dus 1 geluidskaart en hoogstens 2 GPU's in ga bouwen, dat laat mij de PCI sloten over waar ik niks mee doe...

Socket AM2+ mobo met een Socket AM2+ proc, bedenk zelf maar ;) :)

Ik heb nu al een Vista licentie liggen... van 32 bits :) wat bedoelde je trouwens met gratis upgrade? naar Seven? Tegenwoordig zijn de nieuwste merk-pcs daar wel mee uitgerust...

Nou ja, als je nu een oeem-versie van windows Vista koopt, kan je daar ook een gratis upgrade bij krijgen. Moet je wel de goede versie kopen.
Heb je al vista, dan kan ik begrijpen dat je die nog even gebruikt.

Op am2 kan vaak ook een am3-processor. (andersom kan niet)
Let dus op het prijsverschil en prestatieverschil tussen de x4 940 en de x4 955.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[192555]=1&product[210544]=1
Op dit moment is de 955 even veel duurder als dat ie sneller is. (althans: zo'n beetje)
En dan heb je dus een am3-processor. Mocht je ooit om duistere reden toch je moederbord moeten vervangen (ik zou niet weten waarom: misschien weer iets nieuws...) dan zou je op dat moment je processor niet hoeven te vervangen.

Het ligt natuurlijk ook aan je budget...

Het ligt denk ik wel aan mijn budget, gezien vanuit mijn ogen is een am3 mobo toch duurder, en ddr3 geheugen het prijsverschil (in prestatieverschil) niet waard...

Maar als jij mij kunt vertellen dat het veel verstandiger is om een am3 te nemen, mag je voor mij wel een selectie maken van cpu, mobo en ram :)

Maar voorlopig vind ik die 200 Mhz verschil die 15 euro niet echt waard!

Truste

PS: neem de tijd :P

Het ligt denk ik wel aan mijn budget, gezien vanuit mijn ogen is een am3 mobo toch duurder, en ddr3 geheugen het prijsverschil (in prestatieverschil) niet waard...
Ik zeg toch... je hoeft alleen een andere processor te kopen. (al 3x nu aan je uitgelegd...)

De processor is 0,2 beter. Dit delen door 3,0 is dus 6,6667 procent beter.
Tel dit op bij de prijs van de x4 940 en je komt erg in de buurt van die snellere processor.

Tsja, misschien heb je wel een punt. Ik zal er dan wel over nadenken. Belangrijk is wel dat het een Black Edition is :)

waarom doe je het niet zo:

3.2 : 3.0 x 160 = 170.67 euro :P

Laatst bewerkt:
superaanbieding. Ik dacht gisteren zelfs dat het een foutje was. Maar dan was het vandaag wel aangepast.

HDX945FBGIBOX
Opmerkingen:
Dit is een boxed processor, dus inclusief een standaardkoeler van de fabrikant!

En ik kan me niet herinneren dat er een tray-versie van deze processor is geweest.
Kijk: als je wilt overclocken is dit niet de beste processor. Maar uit de doos is deze kaart erg sterk. Dus als je niet overklokt, dan zeker nemen!!!
(maar net iets duurder dan de x3 720!)

Ik was eigenlijk wel van plan te gaan overclocken ;) Maar ik zal het overwegen!

Welke zou jij mij aanraden als overclockpotentieel? de 940 BE of de 955 BE?

Groeten,

AG

Laatst bewerkt:
Is het trouwens mogelijk om 2 systeem schijven te verwisselen van computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan