Game Pc 900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
en de HD6970 is beter dan de GTX570
Verschilt per benchmark, maar on the whole ontlopen ze elkaar niet veel. De HD6970 presteert beter in bepaalde games, terwijl bij andere de GTX570 overwint. Allebei een erg goede keus, maakt niet veel uit.

De i7 heeft als voordeel tov de i5 dat hij hyperthreading heeft, en laat dat nou net iets zijn waar games helemaal niks aan hebben. Aangezien je een gamePC wilt: Die 80 euro die je bespaart met de i5 kun je dan in de videokaar stoppen, waar je veel meer aan hebt.
 
@ SytseHartvel:
huntkey hoort niet bij c-merk voedingen ze geven meschien iets meer hitten maar is zeker NIET c-merk
dus eerst even op zoeken naar de prestaties van de voeding!
hier een was lijst met goede voedingen

Asus
* Tagan
* Enermax
* AOpen
* Antec
* Zalman
* Chieftec
* Corsair
* FSP Group
* Nexus
* Enlight
* SuperFlower
* CWT
* AC Ryan
* Huntkey
* Hiper
* Thermaltake
* Levicom
* Aerocool
* Be Quiet
* Yesico
* Cooler Master
* OCZ
* Seasonic
* Qtechnology

HD6970 verbruikt minder stroom en produceert minder hitte
 
Laatst bewerkt door een moderator:
C-merk was overdreven, maar een A-merk is het zeker niet. Het voldoet niet voor een PC als deze, dat is heel simpel.

Tagan, Corsair, Cooler Master, Seasonic, XFX (want rebranded Seasonic voedingen), Antec bij de high end voedingen, en dan ben je wel door je A-merken heen.
 
simpel antwoord hierop
nee

de voeding voldoet wel degenlijk
de voeding levert 28 amps op de 12v lijn 28x12=336watts dit is ruimschoots genoeg voor de videokaart
klikerdeklik
hier nog wat test resultaten klikederklik

bepaalde merken zijn meschien niet bekend maar dat betekent niet persee dat ze slecht zijn
de voeding voldoet aan de pc
het is meschien niet een stille en goed gekoelde voeding hij zou het wel aan moeten kunnen
 
Laatst bewerkt:
simpel antwoord hierop
nee

de voeding voldoet wel degenlijk
de voeding levert 28 amps op de 12v lijn 28x12=336watts dit is ruimschoots genoeg voor de videokaart
klikerdeklik
hier nog wat test resultaten klikederklik

bepaalde merken zijn meschien niet bekend maar dat betekent niet persee dat ze slecht zijn
de voeding voldoet aan de pc
het is meschien niet een stille en goed gekoelde voeding hij zou het wel aan moeten kunnen
En jij dacht niet dat je ook nog een processor van prik moest voorzien? Dan wordt het krap, die 384W als je ze allebei vol onder load zet. Geloof me, kies gewoon een degelijke voeding. En dat hoeft niet veel te kosten. een 550W XFX unit bijvoorbeeld. 48 euro en goede kwaliteit. (Levert overigens 53A over de 12V lijn, meer dan genoeg dus)
 
Laatst bewerkt:
Mijn 430 watt Antec levert nog 34 amps op de 12v lijnen. Dat zegt wel wat over die voeding.
 
Dat is een aardige voeding ronald, maar ik zou toch aanraden voor de 550W XFX voeding te gaan. De XFX voedingen zijn van Seasonic (triple A merk), goed betaalbaar, stabiel, leveren meer dan ze zeggen, en zijn zeer efficiënt. Uit tests (dus niet de opgegeven waarde) blijkt dat de efficiëntie zo rond de 83-84% ligt, tegenover een waarde van rond de 70 bij bijvoorbeeld die huntkey. Vandaar ook de 80 plus-certificering.
 
Mijn 430 watt Antec levert nog 34 amps op de 12v lijnen. Dat zegt wel wat over die voeding.

dat zie je ook terug in de lage prijs al met al klopt het plaatje wel
jou voeding is dan ook een stuk duurder
de voeding heeft een hoge watts maar niet super veel amps

En jij dacht niet dat je ook nog een processor van prik moest voorzien? Dan wordt het krap, die 384W als je ze allebei vol onder load zet. Geloof me, kies gewoon een degelijke voeding.
ik ga hier tog even op inhaken
als je naar mijn link had gekeken dan had je gezien dat de HD6970 207watts verbruikt op full load dan hou je nog 177watts over voor de cpu alleen
ik ken geen enkele cpu die zo'n hoge TDP heeft
dus nee krap is het niet
 
Laatst bewerkt:
@Firestorm

Ik heb je lijstje een beetje aangepast.
Ik heb er een CoolerMaster voeding ingezet omdat CoolerMaster toch wel 1 van de beste is qua voedingen.
En ik heb er de Scythe Mugen Rev. 2 bijgedaan. Dit is 1 van de beste CPU koelers op het moment en omdat je aangaf dat een i7 2600k heethoofden zijn leek het me de beste oplossing.
En ik heb er een fannetje bijgeplaatst.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[260610]=1&product[245679]=1&product[2128]=1

Je komt nu een kleine 40euro boven het budget uit, maar er kan ook een i5 2500k in natuurlijk.

Correct me if im wrong.
 
mwah 212 is goed zat
alles is beter dan de stock koeler van intel
tis trouwens geen K editie maar een normale 2600
 
Firestorm, ik zie dat je volledig van je eigen gelijk bent overtuigd en daar niet van af gebracht kan worden.

@mikevdkooij: Ik hoop dat je beseft dat firestorm een zeer beperkte kennis van zaken heeft en voor de kwalitatief veel betere voeding voor een paar euro meer gaat. Met die huntkey ga je problemen krijgen, zo simpel is het.
 
@mikevdkooij: Ik hoop dat je beseft dat firestorm een zeer beperkte kennis van zaken heeft en voor de kwalitatief veel betere voeding voor een paar euro meer gaat.


Zeer beperkte kennis? Zoals je ziet is Firest0rm al een mega senior en heeft hij toch zeker genoeg kennis op mikevdkooij hierin te helpen. Laat ik je er op wijzen dat Firest0rm 1 van de gene is die mij vaak heeft geholpen met mijn problemen en dat zijn oplossing samen met de andere vaak genoeg heeft geholpen.
 
@Sytse Omdat jullie beide een meningsverschil hebben houdt nog niet in dat Firestorm een beperkte kennis heeft:S Jullie hebben beide jullie voorkeuren van PSU gegeven, nu is het aan de klant om deze te kiezen, dus snap je beschuldiging niet echt tegen firestorm :S
 
Het maakt mij niet uit hoe lang iemand hier al zit, hoe veel jaren hij heeft gestudeerd in de ICT, als diegene zulk brak advies geeft heeft hij kennelijk niet voldoende kennis van zaken.
 
@pollie1997: Ik heb je bericht aangepast.Ik dacht toch dat ik duidelijk was!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan