Game PC 900,-

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raze
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Raze

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2013
Beste Helpmij'ers

Ik wil een game pc kopen, met een max. budget van 900,-
Dat moet inclusief monitor(24 inch) en besturingssysteem zijn (windows 8).
Ook heb ik nog een paar vragen;

Het liefst zou ik een Nvidia kaart kopen, alleen ik heb ergens gelezen dat ATI kaarten meer bandwith? hebben en daarom beter zijn in aankomende games.
Als dat zo is is een ati kaart misschien een betere optie. Of moet ik wachten tot de 700 serie van Nvidia uitkomt?

En ik wil een computer die erg snel opstart en windows lekker snel draait daarom wil ik een ssd, ik zat te denken aan een Samsung 840 (PRO?) 120gb of een OCZ vertex 4 128gb. Zijn dat goede keuzes? En heb ik daarom ook een snel en duur? moederbord nodig, om opstarten te versnellen?

Hier nog een samenvatting:
Doel: Gamen, Video bewerken/Foto's bewerken, Internet
Processor: Intel haswell, die is nog niet verkrijgbaar maar ik zou die graag in mijn systeem hebben. Er is al een soort prijslijst.
Overclocken: Nee
Videokaart: Nvidia of Ati
Budget: 900,- max
Omgeving: Zo stil Mogelijk
Assemblage: Nee, dat wil ik zelf gaan doen
Besturingssysteem: Windows 8
Opties/Randapperatuur: Een monitor(24 inch), SSD en windows 8
Case: Bitfenix Shinobi

Ik zou het liefst bij Afuture.nl bestellen.

Alvast bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Wacht maar op de 700-serie van Nvidia. Die overtreffen de ATI-kaarten enorm. Twee ATI-videokaarten bij elkaar vervangen nog geen Nvidia GeForce 700 series. Met een Nvidia GeForce 700 series zit je uitstekend wat betreft het spelen van videospelletjes en het bekijken van full-HD films. Hiermee bedoel ik dat films met zo'n hoge beeldkwaliteit worden afgespeeld, dat je zelfs op een groot scherm de pixeltjes niet kunt zien. Daarbij lopen ze ook vloeiend: 60 beeldjes per seconde.

Dat denk ik niet hoor, want bijvoorbeeld 2 HD 7850 kaarten van 1 GB schijnen zelfs net zo goed te zijn als een GTX 670. Ik denk niet dat alle GTX 700 kaarten beter dan 2 AMD kaarten zullen zijn, aangezien de GTX 760 Ti de GTX 670 niet zal overtreffen qua prestaties.

niet verkeerd bedoeld hoor stormbreker maar waar baseer je dat op?
verder is er nog helemaal niks bekent over een GTX760ti
de enige kaart die gepresenteerd is de GTX780 en die licht nog niet eens in de schappen...
word dus nog even wachten voordat we überhaupt een GTX760TI gaan zien

daar staat echter helemaal niks over een GTX760TI op...
verder zijn dat gemiddelde fps metingen is leuk voor benchmarks maar in werkelijke situaties zullen er frame drops zijn omdat 1GB vram voor de meeste games in 1080P niet genoeg is
en Vram in crossfire/SLI kun je niet bij elkaar optellen omdat dit gespiegeld word

wat de TS zegt, de 4e generatie komt uit binnenkort?
heb wat gelezen en zij hebben een i7 daarvan getest, ze zeggen "the 4th generation improves gaming significantly"
als je toch op deze processor moet wachten, kun je net zo goed ook de 700 serie nog afwachten.

EDIT: heb verder gekeken, de nieuwe haswell procossors komen over 38 dagen uit

EDIT: 780 is al uit en ligt in de winkel, de 770 komt 30 mei (nu 2 dagen nog) voor de 760(Ti) is geen datum vastgelegd
echter wordt er wel gezegt op veel sites dat vanaf de 770 het dezelfde chips zijn als een 670 maar met meer cuda-cores unabled
de 780 (zou in mijn ogen) een groote stap vooruit zijn op de 680 omdat zij de chip van een Titan heeft, echter kosten deze kaarten wel 600 euro minimaal

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan