Game-pc 925 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

XLThunder

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2011
Hallo HM'ers!

Ik ben op zoek naar een nieuwe PC, namelijk een Game-PC.
Budget - Ongeveer €925
Doel - Gamen, de nieuwste games (o.a. CoD Black Ops).
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Onbekend, heb zelf nog nooit een PC in elkaar gezet, maar wel geoefend met oude PC. Ik heb op Youtube ook al een aantal video's goed bekeken.

Opties: Draadloze Wifi-N Netwerkkaart
Besturingssysteem - Geen, ga Windows 7 gebruiken.
Andere software? - Geen

Randapparatuur
Heb zelf al een beetje gekeken. Zoiets leek mij wel wat:
screenshot047c.png

Bron: Tweakers.net Bes Buy Guide

Headset/Monitor/Speakers/Toetsenbord & Muis moeten er nog bij, binnen het budget.
Verder geen eisen.

Wat vinden jullie er van? Laat maar horen! ;)

Laatst bewerkt:
hmm, ik had er voor 30 euro 6 of 8 GB werkgeheugen van gemaakt :D

hmm kun je niet beter voor sandy bridge gaan?
de nieuwe intel cpu's zijn niet veel duurder maar wel een heel stuk sterker

en wat betreft die voeding ik ken seasonic niet maar ga tog liever voor echte A-merk voeding zoals Coolermaster of OCZ of Antec

hmm, ik had er voor 30 euro 6 of 8 GB werkgeheugen van gemaakt
? games hebben niks aan 6/8GB werk geheugen ze zullen max ongeveer 4GB aanspreken
daar heb je pas wat aan als je video rendering gaat doen
maar dat moet jij denk ik wel weten/begrijpen...

Laatst bewerkt:
daar komt bij dat als je windows 7 32 bits en 64 bits hebt ...... bij 32 bits heeft meer dan 4 Gb gen zin meer omdat er maar maximaal een 3,45 ofzoiets gebruikt kan worden door 32 bits windows.....
64 bits is voor grafisch veel beter en dan kun je ok hel veel gbs erin planten maar tenzij je allen maar de allernieuwste spelln en proggies hebt kun je beter 32 bits installern want anders kan het zomaar zijn dat een en ander niet perfect wil lopen............

eh haribald dat bits verhaal klopt wel alleen snap ik niet echt wat dit hiermee te maken heeft
de pc's van tegenwoordig worden standaard met 64BITS OS geinstalleerd

het gaat hier om een pc die hij blijkbaar zelf in elkaar zet en ook een eigen windows 7 versie installeert dus hij heeft wel degelijk de keuze bij de installatie om 32 of 64 ervan te maken aangezien hij een videokaart heeft die aansluit bij gaming neem ik aan dat hij de pc niet zal aanschaffen vor grafische werkzaamheden maar puur voor dat.....
en is hij dus beter af met een 32 bits installatie dan een 64 bits en als je zelf in de pcwerld van gaming zit dan wet je dat gamers 64 bits vermijden als de pest..........
de meesten gooien bij en nieuwe kant en klare pc die 64 er gelijk weer af ....... ik wet niet of je ooit bij zulke een gaming weekend geweest bent daar leggen ze je precies uit wat wel en niet het beste is voor gaming en gamingpc...... maar mischien zit ik erlangs en heeft hij toch ook liever 64 bits voor videobewerking bijvoorbeeld in dat geval nem je gewoon het risico dat wat oudere games niet goed willen werken op allerlei manieren.......... en terugzetten naar erdere windowsversies helpt daarbij dan dus niet......... de 32 bits geschreven programmas hebben soms gewoon moeite met 64 bit dat is alles gewoon kwestie van tijd enkel jaren verder dan zijn alle gmes en proggies 64 bits denke en hoop ik........... maar voorlopig raad ik voor gaming 32 bits aan

Ik ga gewoon Windows 7 64 bits gebruiken hoor. Ik zal ook eens kijken naar jullie suggesties.
Bedankt!

@lord4163

Netjes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vergat de dvd brander zie ik nu, heb je die al of moet je die nog hebben?

@haribald

beetje raar verhaal
dat de games niet door 64bit worden ondersteund is achterhaald en dus niet meer waar
de games van tegenwoordig kunnen prima op 64BIT os werken

en dat 64bit alleen voor videobewerking is bedoelt is dus ook niet waar

Laatst bewerkt door een moderator:
DVD brander moet er wel bij, de huidige computer zit er al 1 in, maar we zijn van plan die er ook in te houden. Een brander kost tegenwoordig niet zo veel.
Iedereen weer bedankt voor de suggesties, ik ga er weer naar kijken!

Ik heb net eens gekeken, en wat vinden jullie van deze? Klik!

Ik heb via de Tweakers.net Pricewatch al gezien dat Azerty niet de goedkoopste is. Ik ga nog kijken wat het bij andere webshops kost.

voor gamen is de Phenom ii x6 geen juiste keuze
de games kunnen de hexacore cpu niet volledig aanspreken waardoor de x4 965 beter is dan een phenom x6

waarom ga je niet voor sandy bridge is veel sneller en kost het zelfde!

voor gamen is de Phenom ii x6 geen juiste keuze
de games kunnen de hexacore cpu niet volledig aanspreken waardoor de x4 965 beter is dan een phenom x6

waarom ga je niet voor sandy bridge is veel sneller en kost het zelfde!
is al aanwezig in het systeem van lord

Helaas iets boven het budget, maar wat vinden jullie van dit?
screenshot051q.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan