Game pc advies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee Peter, voor gaming deze PC maar niet doen.

Ondermeer de videokaart en de 300 watt voeding beperken de mogelijkheden.

Oke, heb voldoende info zo,

bedankt voor de moeite

(ik sluit de vraag)

Peter

Wil je niet dat wij een PC voor jou samenstellen? Zo krijg je het beste van het beste voor wat je budget is :)

nieuwe pc samenstellen

ja, dat zou ik zeker op prijs stellen

uitgangspunten zijn dan
- heeft een samsung TV/monitor uit de LE26 serie
- heeft goed keyboard
- heeft redelijke goede speaker set van Altec Lansink
- gebruikt zijn pc nu voor
- huis werk (ms office)
- online chatten etc
- speelt eigenlijk maar 2 games nl. WOW en de COD serie t/m Modern Warfare 2 single en online
- heeft nu veel last van lag in COD zelfs met lage instellingen (geforce 7800 card )
- budget 500 <> 750?

alvast bedankt voor je tijd en moeite,

groet

peter:thumb:

Wacht even hoor, weet je zeker dat je een TV wilt kopen voor je PC? De TVs van de LE26 serie hebben een lage resolutie; 1366x768. Hierdoor is eigenlijk alles vrij lelijk, omdat het beeldscherm zo groot is met een lage resolutie. Je hebt monitors van 3 inch kleiner (23" dus) met een veel hogere resolutie, 1920x1080 namelijk. Omdat de pixel pitch kleiner is, is de beeldkwaliteit een stuk mooier. Je gaat veel meer geld kwijt zijn om een mooi beeld te krijgen met je PC. Als je dit er voor over hebt, dan is het wel echt heel vet: gamen op een groot scherm. Ik zou eigenlijk alleen een budget TV bij een PC aanraden als je alleen films kijkt.

Tythor,

Deze TV/monitor heeft hij op dit moment, wilde nu een pc kopen en in een later stadium een goede monitor, dus een eventuele nieuwe pc moet daar wel op berekend zijn

peter

Oh aha, ik dacht dat je met de bovenste punten bedoelde dat de aankoop die eisen had :D
Je geeft een budget dat nogal varieert. Vind je het erg als dit ook daadwerkelijk 750 euro wordt, of heb je liever dat het lager wordt? Dit zal echt grote gevolgen hebben op de prestaties namelijk. Sorry dat ik zo veel vragen stel zonder dat ik nou eindelijk eens iets voor je samenstel, maar anders kan ik zo weer de hele setup omgooien. Een Intel lijkt me geen goed idee, want dan houden we te weinig geld over voor de videokaart. Het is nu nogal laat om nog iets samen te stellen, ik zal morgen na mijn werk wel een setup maken (ik hoop dat je dan wel een antwoord hebt gegeven :p)

Ik heb bij Azerty even een setupje gemaakt! De rest zal je nog wel verder helpen, zij hebben hier meer kennis van ;)

Ik zit met het systeem 100 euro onder je max. budget. Ook mijn vraag is hier: Wil je echt 750 neerleggen? Want als je het systeem niet zelf in elkaar gaat zetten, kunnen zij dat ook doen. Kost je ongeveer 55 - 60 euro ;) Als je hem zelf in elkaar zet, kun je een betere gpu (ala HD5850) overwegen, maar dat is aan jou. Voor COD is deze kaart sterk genoeg, en voor WOW méééééér dan zat!

Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag maar als ik deze onderdelen bestel, zit daar dan alles bij wat ik nodig heb om het in elkaar te zetten? Als in schroefjes etc.? ;d

De schroeven voor bevestiging van de harddisks, en de 5,25" drives zitten altijd bij de case, dus ja! die heb je dan ook!

Volgende keer liever een nieuw topic met je eigen vraag starten en niet in iemand anders z'n topic inbreken, goed?

Ik zie dat je sinds vandaag nieuw bent op het forum. Wat ik hierboven zei geldt nog steeds. Als je nog meer vragen hebt, even een eigen topic starten. En als je hulp nodig hebt omdat je de site nog niet begrijpt moet je het maar even aan mij (of iemand anders, zat mensen hier) vragen, oke? ;)

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat de zoon van de TS of iets dergelijks.
Ik heb je samenstellen wat aangepast, AcerGuy: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B225309%5D=1&product%5B213070%5D=1&product%5B235982%5D=1&product%5B230154%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B210544%5D=1&product%5B224663%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B79085%5D=1&product%5B242968%5D=1

1. Veel betere processor (uiteraard is dit duurder, maar de investering waard imo). Zeker nu je 'm voor maar 129 euro kan krijgen!
2. Andere voeding: Goedkoper en beter.
3. Andere dvd speler: Deze kwam als beste uit de test van hardware.info, en is ook nog eens goedkoper.
4. Andere case: Schroefloze drive bays.
5. Dezelfde videokaart, maar dan goedkoper.
6. Assemblage toegevoegd.

Ik zit nu 5 euro over je budget heen. Als je echt per se niet over de 750 wilt gaan, kun je bijvoorbeeld de Samsung Spinpoint F3 500 GB nemen in plaats van de 1 TB. Als je de PC zelf in elkaar kan zetten bespaar je 60 euro.

Zojuist gezien... Ik snap niet waarom je mijn videokaart hebt vervangen, deze beschikte over een imo betere en stillere koeler. Daarnaast, kijk naar de eisen van de TS. Ik heb nu jouw setup weer een klein beetje aangepast. Iets goedkopere cpu ;)

De voeding die je erin zet is niet per definitie "beter", alleen omdat die meer vermogen levert. De Cooler Master die ik erin had gezet word over het algemeen heel goed beoordeeld... En voor het systeem van de TS levert hij meer dan zat energie :)

Wat de case betreft, is persoonlijke smaak. Blijkbaar zijn er niet zoveel mensen die heel veel aandacht schenken aan het omhulsel van hun pc, ik zie deze Elite elke keer aangeraden worden, vandaar dat ik er een andere (imo mooiere) case in zette. Daar komt bij dat het voor de TS niet heel hard nodig is, aangezien zijn drives en harddisks in mate van 1 in de case komen te zitten. Met bijv. 6 harddisks lijkt me zo'n systeem wel handiger, maar hier ging ik even voor de looks. Anyway, de case mag hij helemaal zelf bepalen ;) Net als de rest van de hardware overigens. Dus ik heb je case weer vervangen. Ditmaal voor een case + psu combo (tevens van Cooler Master), deze heeft ook schroefloze bevestiging en "trillingsdempende schijfhouders" (das waar je harddisks in komen ;))

Incl. montage nu 725 euro!

Nieuwe link

Jouw beurt... ;)

Zojuist gezien... Ik snap niet waarom je mijn videokaart hebt vervangen, deze beschikte over een imo betere en stillere koeler. Daarnaast, kijk naar de eisen van de TS. Ik heb nu jouw setup weer een klein beetje aangepast. Iets goedkopere cpu ;)

De voeding die je erin zet is niet per definitie "beter", alleen omdat die meer vermogen levert. De Cooler Master die ik erin had gezet word over het algemeen heel goed beoordeeld... En voor het systeem van de TS levert hij meer dan zat energie :)
Hij is wel degelijk beter, kijk maar naar de review van hardware.info. Heb ik ergens gezegd dat 'ie beter is omdat het meer vermogen levert? ;) Als een voeding én goedkoper is, én beter, dan slaat het nergens op om toch voor de ander te gaan.

Dus ik heb je case weer vervangen. Ditmaal voor een case + psu combo (tevens van Cooler Master), deze heeft ook schroefloze bevestiging en "trillingsdempende schijfhouders" (das waar je harddisks in komen ;))
Ook een goede keus :thumb:

Je kunt wel kijken naar de eisen, en dan vervolgens daar de onderdelen op afstemmen, maar dan kijk je dus niet naar de toekomst. Over een jaar zal hij niet in precies dezelfde situatie zitten als nu, dus zou het helemaal niet raar zijn als hij een andere eis zou hebben. Als je een budget hebt van €750, dan vind ik het zonde om dat niet op te maken; zeker niet met dit vrij lage budget. De processor die ik had gekozen presteert meer dan 50% beter dan die jij nu hebt. Als je daarvoor maar 30 euro hoeft bij te leggen... Ik zou het wel weten :p

Videokaart. Uhm, wat boeit het of die kaart beter gekoelt wordt? Het zou mij namelijk echt een worst wezen of mijn videokaart bijvoorbeeld 50 of 60 graden is. Hij gaat zijn kaart heus niet overklokken :p

Dat je je gelijk wilt bewijzen vind ik oke, maar kom dan met links, of nuttige quotes in plaats van hele verhalen typen waar je nog niks bewijst. Wat ik verder denk, dat als je naar de toekomst wil kijken, en dan met name de toekomst van de TS... Dan zijn we denk ik minstens 2 jaar verder voordat hij weer een nieuw systeem bouwt. Aangezien hij zegt alleen COD en WOW te spelen, lijkt het voor mij stug dat hij zijn gpu oid volgend jaar alweer vervangt.

Wat mijn andere argument voor deze gpu was, en die laat je volkomen links liggen, was dat deze koeler stiller was, en das voor de meeste mensen (zeker de niet-die-hard-gamers) goud waard!

Dat je je gelijk wilt bewijzen vind ik oke, maar kom dan met links, of nuttige quotes in plaats van hele verhalen typen waar je nog niks bewijst. Wat ik verder denk, dat als je naar de toekomst wil kijken, en dan met name de toekomst van de TS... Dan zijn we denk ik minstens 2 jaar verder voordat hij weer een nieuw systeem bouwt. Aangezien hij zegt alleen COD en WOW te spelen, lijkt het voor mij stug dat hij zijn gpu oid volgend jaar alweer vervangt.

Wat mijn andere argument voor deze gpu was, en die laat je volkomen links liggen, was dat deze koeler stiller was, en das voor de meeste mensen (zeker de niet-die-hard-gamers) goud waard!
Oh, daar heb ik even overheen gelezen. Excuus.

Ik weet niet hoe lang jij met een PC doet, maar de meesten doen langer dan 2 jaar met een PC voordat ze een nieuwe aanschaffen. Daarom moet zijn processor ook nog aan de eisen die hij dan zult hebben voldoen. Hij blijft geen 3 jaar COD:MW2 en WoW spelen hoor. Over twee jaar zijn er veel zwaardere games die hij wellicht zou willen uitproberen. Ook al is dit niet zo, dan is het alsnog zo dat alles sneller is met de betere processor. Meer dan 50% betere prestaties, 30 euro meer... Hij geeft aan dat hij er max €750 euro aan wilt besteden, dan zou ik die ook zeker opmaken. Als zijn budget 1600-1700 was, dan zou het wat anders geweest zijn. Dan is het verschil tussen 100 euro besparen of niet namelijk een stuk kleiner.

Ik vind het een beetje vervelend dat ik het hier van jou moet gaan bewijzen of die voeding wel beter is. Ik gaf net aan dat je maar naar de review van hardware.info moet kijken als je me niet op mijn woord geloofd. Om nou alles hier helemaal uit te typen vind ik een beetje onzinnig namelijk. Volgens mij probeer je nu gelijk te krijgen om het gelijk krijgen, en niet wat de TS nou als beste voeding kan nemen? De ModXStream is een betere keus, period...

Edit: Dat de koeler stiller is, is inderdaad erg fijn. Maar wil je daar dus wel €15 extra aan besteden, en niet €30 voor een veel snellere processor?

Laatst bewerkt:
Heren (jongelui)

Jullie missen beiden iets essentieels in je ijver om een zo leuk mogelijke pc samen te stellen en dat is het budget van panlaan.

Als panlaan op 2 december bij de Aldi voor de deur had gezeten had hij nu een prima pc gehad die op álle terreinen voldeed aan wat hij zocht. De videokaart in dat Aldi systeem is een complete klasse beter dan die in die Alternate machine zit.

panlaan : een gemiste kans.

Laatst bewerkt:
gast0225: Heel leuk maar daar heeft hij nu niks aan... Das een feit!

Tythor: Ik probeer helemaal niet gelijk te krijgen oid. Ik vind het juist heel fijn/goed/leuk als jij aan mij kan BEWIJZEN dat de OCZ beter is. Door dan te zeggen dat ik het zelf maar moet gaan zoeken, wek je bij mij niet echt het vertrouwen. Ofwel je weet de review te vinden, en dan is een linkje zo gekopiëerd, ofwel je hebt dat toevallig ergens te lezen en probeert mij er als het ware uit te bluffen. De bal is nu aan jou, geef me dat bewijs!

Wat je ook nog ff zegt: VEEL snellere processor, 50% beter... Allemaal loze kreten! Bekijk deze vergelijking maar even... trek de conclusie dat 50% toch wel veel ste hoog gegrepen is! Misschien in Vantage, of Cinebench, maar ik acht de TS niet als 24/7 synthetische bencher. Dan kijk je naar de gameprestaties. Nemen we Crysis even als voorbeeld: 46 fps t/o 53 fps... een verschil van 7 fps, dus 7 fps meer voor de quad... Dwz: de 955 presteert op 115% van de 720 (53 : 46 x 100). Ofwel: 15% meer, das even wat anders dan jouw 50%! Daarnaast leggen we de prijs: 105 t/o 135 (= 30 euro meer...). Opnieuw dezelfde vergelijking: 135 : 105 x 100 = 129%. Ofwel 29% duurder. Mooie ronde getallen geven:

15% betere (game) prestaties
30% hogere prijs

Dan wil ik ook nog even het verbruik erbij betrekken: 95 Watt TDP t/o 125 Watt TDP. Drie maal is scheepsrecht: 125 : 95 x 100 = 132%. Ofwel het verbruik (en dus ook de kosten die met het verbruik meekomen) liggen 32% hoger... Voor de die-hard gamer is dit allemaal geen probleem, die heeft toch wel een opstelling die minimaal 600 Watt verbruikt... Maar voor de TS lijkt dit me ook wel belangrijk!

Kijk je dan naar Windows Media Encoding... Dan krijg jij wel je gelijk en presteert hij merkbaar énorm beter. De TS heeft echter niet aangegeven dat dit bij de eisen hoort, dus deze resultaten kunnen we verwaarlozen!

Kijk, nu heb ik bewijs voor je geleverd. Ik verwacht nu hetzelfde van jou!

Laatst bewerkt:
gast0225: Heel leuk maar daar heeft hij nu niks aan... Das een feit!
Feit? Welnee! Weet je wat een feit is? Dat het 's-nachts donker is in Nederland en overdags niet. Wellicht dat het één of andere Aldi filiaal er nog enkele heeft, dat zal een kwestie van bellen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan