Game PC Bouwen - Budget 1300 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom liever geen SSD? dat klink namelijk best wel raar :shocked:
Omdat ze duur zijn? Ja dat klopt ;)
Je kunt er ook een kleine SSD bij zetten waar je je besturingssysteem op zet en je grote programma's. Dat draaien die snel, en normale data zoals films etc zet je op je normale harddisk.

Jij had een sata2 5400 tpm hardeschijf. Als je geen ssd wilt, kun je beter een sata3 7200 rpm nemen.
Uitleg..

let op de standaard i5 2500 kan niet overklocken
hiervoor heb je de i5 2500K editie nodig
Dikke processor, dikke videokaart, maar trage hardeschijf..
Zou voor de SSD gaan
wil je een snelle HDD dan blijft de Samsung Spinpoint F3 tog echt een van de snelste HDD's die betaalbaar is
een andere optie zou de Hitachi Dekstar E7K1000 zijn die is wel een stukkie duurder

verder is een SSD wel een optie echter betaal je voor een degenlijke SSD die 500GB opslag heeft gelijk 1000 euro, en dat maakt een HDD een must
je kan ze wel in combinatie doen met
1 ssd van 60GB groot voor programmas die je dagenlijks gebruikt en 1 HDD voor opslag en programmas die je vrij weinig gebruikt

Laatst bewerkt:
Ik zou ook zeker voor de 2500k gaan. Een SSD nemen van 60 of 120Gb en daarnaast een HDD met 7200rpm...
De CPU koeling lijkt mij eigenlijk overbodig. Ik denk dat je beter een goede airflow in je kast kunt hebben i.p.v. extra cpu koeling

Misschien ook een muis van Razer overwegen? Heb zelf hele goede ervarin met Razer muizen en voor gamen is een precieze muis toch wel een must :P

Dit gaat je misschien wel nog wat extra kosten, maar dan heb je wel echt een top PC waar een wel een aantal jaren mee vooruit kunt!

En welke razer muis heb je want ik zit anders boven mijn budget?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de Razer Diamondback 3G gehad en momenteel de Razer Copperhead.
Zijn oude muizen ondertussen, maar ben nog steeds erg tevreden. Ook omdat ik zelf niet meer game namelijk.. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan