game pc bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruub1234

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
beste mensen,

ik ben van plan om mijn eigen pc samen te stellen. Ik heb de volgende hardware onderdelen op het oog:

-moederbord: Gigabyte GA-Z77M-D3H Mainboard (moederbord) Socket Intel 1155 Chipset Intel Z77 (100 euro)
-RAM: Corsair Value Select Werkgeheugen 8 GB (2x 4 GB ) DDR3-RAM 1600 MHz 11-11-11-30 240pin DIMM (72 euro)
-processor: Intel Core i7-3770-processor boxed 4x 3400 MHz Quad Core Socket Intel 1155 77 W (325 euro)
-harde schijf HDD:Western Digital Harde schijf WD10EZEX 1 TB 3.5 SATA-III (600 MB/s) 7200 omw/min 64 MB WD Caviar Blue (66 euro)
-harde schijf SSD: SanDisk SSD harde schijf SDSSDP-064G-G25 64 GB 2.5 SATA-III (600 MB/s) (58 euro)
-DVD speler: Samsung DVD-ROM SATA SH-118AB/BEBE bulk (20 euro)
-Grafische kaart: Grafische kaart Sapphire AMD Radeon™ HD6450 1024 MB DDR3-RAM PCIe x16 DVI, VGA, HDMI (45 euro)
-voeding: Corsair 500 W netvoeding CP-9020047-EU CX500 (63 euro)

mijn vraag is: werken deze onderdelen goed met elkaar of zijn sommige onderdelen te goed/slecht in verhouding met anderen?
ik hoor graag van u

Groeten Ruben

Laatst bewerkt:
en die grafische kaart is eigenlijk geen gamerskaart ..

EDIT: Ajaxking97 had al een reactie hierop gegeven ..

Laatst bewerkt:
i7 is onnodig voor games. Gezien je budget zou ik ook voor de nieuwe 1150 chips gaan (4xxx) ipv de 3 serie. Je geheugen is wat duur voor de performance volgens mij. Ik zou ook zeker een iets grotere SSD nemen. 64GB is echt meten en passen en vraagd een hele hoop micromanagement. 80+ is vaak wel voldoende om redelijk onderhoudsvrij een SSD te gebruiken.

Als je de i7 laat vallen is er redelijk wat budget voor een betere videokaart.

een dure processor of videokaart... dan zou ik echt voor dure videokaart gaan want dat bepaald gwn bijna allez wat er gebeurd in je pc. als die goed is dan heb je goede game pc :)

Aangezien het hier om de aanschaf van een systeem gaat:

Topic verplaatst van Hardware - Casemodden --> Aankoop nieuw systeem/Upgraden.

Succes met je vraag.

Ajax wil je dan mijn GTS450 voor 200 euro kopen? /facepalm
Immers een dure videokaart bepaald alles wat er gebeurd in je pc :o

Hoe kom je erbij een processor met een krachtige IGP van AMD samen te doen met een Nvidea kaart?
Neem dan een AMD kaart die hetzelfde is als de IGP. Dan kan je het nog in crossfire zetten en heeft het ook echt nut zonder dat we geld weg gooien.

Kan je het geld nog beter weg schenken.

Maar om terug te komen op de TS.
Wat @wampier zegt. Misschien kan je voor de I5 4de generatie gaan?

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties allemaal.
wat ik vooral hoor is dat ik een beter videokaart nodig heb en dat mijn processor goedkoper kan.
ik heb hier nog wat vragen over:
in welke prijsklasse zit een videokaart die is geschikt voor een game pc?
kan ik beter de I5 4de generatie nemen of is het goedkoper om voor een gelijkwaardige AMD processor te gaan?
Ik zal in ieder geval voor een iets grotere SSD gaan zoals @wampier hierboven aanbeval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan