Game pc Budget €500/€600

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0507

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Ik zoek een game pc die natuurlijk moet kunnen gamen.
Zouden jullie een pc kunnen samenstellen met de volgende dingen erin?

-Minstens een quad-core processor
-Een moederbord waar crossfire/sli mogelijk is
-een videokaart waar ik games zoals gta4 en bf3 op moet kunnen draaien met een hoge resolutie
-windows 7

Er hoeft dus niet het beste van het beste in zoals een Nvidea mega kast van €200 of meer!
ook zou ik het fijn vinden als hij meteen plug and play word afgeleverd zodat ik niet alles erin hoef ze zetten want dat lukt mij nog ff niet:)

Ruben

met een i5 2430m en een gt 525m icm laptop kan je niet mee gamen helaas ...
mischien super mario 1.5

Ik denk dat ik het dan toch maar met de aldi aanbieding ga doen. Als me videokaart te oud word dan maar een nieuwe kopen. Kan evt nog second hand.

dat gaat niet met laptops die zitten vast gesoldeerd op het moederbord
wil je gamen dan zul je voor een desktop pc moeten gaan
voor een redenlijke game laptop betaal je 1500 euro

EDIT ik zie nu dat je bedoeling een desktop pc is
600 euro is voor een budget game pc vaak nog genoeg

Laatst bewerkt:
ik denk dat ik die aldi aanbieding doe en die HD7670 gewoon ff overclock en dan zie ik het wel. Als hij kapot gaat koop ik een andere kaart.

of je doet het slim en koopt gelijk een computer voor dat budget met een degenlijke game videokaart...

over welke aldi pc heb je het eigenlijk?

Ik zou die pc nemen die msi009 voor je heeft samengesteld kiezen dat is de beste keuze alleen bij jou budget zou ik wel een andere processor nemen ik denk dat een amd fx 4100 wat voor je is dat is een quad core van 3,6ghz processor en kost 99,58EUR en als videokaart zou ik net zo als msi009 de nvidia gtx 550ti of de ati hd6770 nemen die presteren beter als de 7670 die in die aldi pc zitten en is zelfs nog de zelfde prijs ook dat is de reden wrm ik ook mee ga in van dat je beter niet die aldi pc kan kopen maar het blijft jou keuze

en als je nog net een beetje geld overhebt kun je nog de hogere versie nemen de amd fx4170 die op 4,2ghz loopt die is echter wel 22euro meer en kost 122eur maar mischien dat je nog net bij je moederbord dat verschil kan besparen

Hier heb ik wat samengesteld en wil ik de reacties van andere weten wat ze van dit systeem vinden hij is de zelfde prijs als die van msi009

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...450088]=1&product[484033]=1&product[338876]=1

Deze videokaart moet je maar vergelijken hd6850 vs gtx 550ti deze moet je eisen wel goed kunnen voldoen
de hd6850 heeft een 256bit geheugen interface vergeleken de 128bit wat in de andere videokaarten zit dus daar
heb je ook al een groot voordeel mee

Laatst bewerkt:
Voor gaming kan je het toch beter op de i3 houden , de fx series van amd zijn niet krachtig genoeg om zulke games op te kunnen draaien op een stabiel fps

ik heb toch liever een i5. Maar voldoen die processoren van AMD dan helemaal niet om te gamen??

Natuurlijk kan je met de AMD's gamen .. alleen niet op high/max omdat ze gewoon niet genoeg kunnen presteren en je game gaat dan lagen

bij een game pc is de gpu meer van bellang dan een cpu
als je dan toch persee een i5 wilt hebben zorg dan dat je pc een beetje upgrade baar is voor de toekomst
met een aldi pc heb je vaak nog een voeding die dan nog eens extra veranderd moet worden of een andere behuizing omdat het niet past

je argument gaat niet echt op je wilt speciaal een quad core terwijl dit totaal niet hoeft te betekenen dat dat je pc sneller maakt
AMD cpu's zijn kwa rekenkracht veel trager dan de sandy bridge cpu's
een i3 is dus beter dan bijvoorbeeld een FX4000 quad core van amd

veel core's hoeven je pc niet sneller te maken zeker niet als de core traag is en de software geen gebruik maakt van alle core's
en dat is bij games wel het geval

Laatst bewerkt:
het is waar dat de intel processors sneller zijn en amd is meer voor budget mensen die niet te veel geld kwijt willen aan hun processor maar of een fx4100 nou slechter presteerd als een i3 weet ik niet maar i5 is wel sneller als de fx4100 ik denk dat het dan meer een kwestie wordt van benchmarks vergelijken kijken of er verschil tussen zit het is meer een kwestie de balance te zoeken tussen de videokaart en processor zodat je het maximale er uit kunt halen

http://www.google.nl/imgres?q=bf+3+...w=74&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:14,s:0,i:98

Dit is wat ik heb kunnen vinden over BF3 full HD resolutie over processors wat ik hier uit opmaak is dat al die processors genoeg kracht hebben en je ziet bijna geen verschil met andere omdat dit GPU based is dus meer op je videokaart maar dan is je keuze wil je een snellere videokaart of processor zelf denk ik al dat vanaf de grens van de i3 en amd fx4100 de grens is voor genoeg rekenkracht en zou ik zelf voor een hogere videokaart gaan het is jou keuze waar jij voor gaat jij moet er mee gamen dus je moet nemen wat je het pretigste vind

Laatst bewerkt:
Dan zie je al zelf waarom de i3 beter is ...
de die fx heeft 4 cores en de i3 maar 2 cores met minder hertz en toch presteren ze bij battlefield hetzelfde
De i3 is gewoon veel krachtiger en bij andere spellen dan battlefield specifiek / <-- zijn de benchmarks van de i3 veel beter dis kan ik je garanderen.
Battlefield is gewoon 1 van de weinig games die gebruik maakt van alle 4 de cores , de meeste /90% van de spellen ook nieuwe doen dit niet en dan zie je dat de i3 gewoon stukken hoger uitkomt dan alle fx / bulldozer series

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan