power query replace values

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Beste ik heb nu begonnen met power BI en ik loop tegen een probleem aan. in mijn power query heb ik een veld extra gemaakt, kopie van een ander veld. de tabel die ik heb zijn offertes. elke rij heeft een veld waar als de offerte een order wordt een ordernummer wordt geplaatst. als het leeg is dan staat er niets.

de nieuwe kolom heb ik de lege velden kunnen om zetten naar nee nu wil ik de overig velden omzetten waar een order nummer in staat. ik dacht dat kan ik makkelijk met een "A*" omdat alles begint met een A bv (AP250025)

we kan me helpen ben pas net een paar dagen begonnen met Power BI

voor de lege cellen te vervangen heb ik het volgende gevonden
= Table.ReplaceValue(#"Aangepaste kolom toegevoegd","","Nee",Replacer.ReplaceValue,{"Aangepast"})

uiteindelijk wil ik zien hoeveel offerte order zijn geworden in een cirkeldiagram

Tja, een voorbeeld zonder gevoelige informatie werkt vaak het best.
Is de betreffende kolom echt leeg of staat er ‘null’?
Wat voor type heeft de kolom? Tekst?

Het is een tekst veld in de velden staan ordernummers als boven aangegeven. Het veld wat leeg is heb ikvoorelkaar gekregen met bovenstaande formule gaat me om de velden die gevuld zijn met ordernummers als AC250023

Sorry, maar voor mij komt het allemaal erg warrig over, dus misschien helpt het al om de volledige query eens te laten zien.

Terug
Bovenaan Onderaan