Game pc budget +/- 1500 euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter byevo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

byevo

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Hallo allemaal,

Hier even de benodigde informatie:
Budget - 1500 euro
Doel - Gamen en het streamen van de gameplay.
Geluidsproductie - Krachtig monster die net geen vuurspuugd. Dus niet extreem luidruchtig maar wel genoeg kracht voor de komende tijd.
Assemblage - Lekker zelf bouwen natuurlijk!

Besturingssysteem - heb ik al.
Opties / randapparatuur - Niet nodig.

Ik heb een jaargeleden nu ongeveer hier een pc samengesteld en hij ben er op zich best blij mee maaaaaaaaar doordat het mijn eerste zelfbouw pc was heb ik redelijk wat miskopen gedaan.
Namelijk de processor, Ik heb een i7 3770 maar niet unlocked en heb dat juist zo hard nodig nu. Dan komt nog het moederbord, de case, de videokaart(670). Dus besloot ik het maar is opnieuw te gaan proberen.

Na wat zoek werk zijn dit mijn eerste stapjes geworden: Bekijk bijlage PC.xlsx . SSD heb ik nog en gaat zeker niet de deur uit, Samsung pro 840 256 gb beste aankoop ooit.
Er zitten wat budget gaten in dit omdat ik bijv. een amd 290(x) zou willen met een aftermarket cooler.

Nou zijn mijn grootste vragen eigenlijk:
Ram: hoe zit dat, wat heb ik nodig wat moet ik nemen?
Moederbord: Is dit nou echt nodig? Ik wil trouwens wel een extra videokaart aanschaffen op een later tijdstip (half jaar na aanschaf).
Voeding, Hoe groot moet het nou?
Overclocken, Is alles geschikt?
Wachten: Wat komt er nog aan? Hoe zijn de prijzen op het moment? Moet ik wachten met aanschaf?
Zijn er dingen overbodig? Overpriced?

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en sorry voor de mogelijke spelfouten. Had een beetje haast :o
Mvg,

Tom van Doorn

Ps. Als u benieuwt bent naar mijn stream pagina hij is hier te vinden. Klein nog maar zeker met ambities ;)

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je ram, mobo, cpu en hdd best wel kan behouden. Het is nou niet hele oude hardware.

Nou zijn mijn grootste vragen eigenlijk:
Ram: hoe zit dat, wat heb ik nodig wat moet ik nemen?
Moederbord: Is dit nou echt nodig? Ik wil trouwens wel een extra videokaart aanschaffen op een later tijdstip (half jaar na aanschaf).
Voeding, Hoe groot moet het nou?
Overclocken, Is alles geschikt?
Wachten: Wat komt er nog aan? Hoe zijn de prijzen op het moment? Moet ik wachten met aanschaf?
Zijn er dingen overbodig? Overpriced?

Hallo Tom,

- Bij het opnemen en tegelijk streamen op het net moet je aan minimaal 16GB ram denken. (1600Mhz-CL9). Liefst hoger, zodat je veel data verkeer kan doorsluizen.
- Het moederbord is in wezen het hart van je systeem. Deze regelt de doorvoer snelheden van hardware naar hardware en zodanig regel je de input en output ermee. Ook zorgt het moederbord ervoor tot hoever je kan overklokken.
- Je voeding ligt er maar net aan tot hoever je wilt overclocken en wat voor videokaart je hebt. Ook komen de certificaten erbij kijken, hoe hoger het certificaat hoe efficienter je met de aantal watt omgaat die de voeding kan leveren. Hier door gooi je minder warmte in het systeem weg. Wat er tot leid, dat je hogere clocks kan verwezenlijken of een langere levensduur van je hardware componenten.
- Je kan wachten, maar dan blijf je bezig. Elke maand komt er wel wat nieuws uit. Verwachting is dat begin 2015 pas de 8-core CPU's van intel uitkomen. Dus als je goed wilt zitten zou ik zeker voor I7-4770K gaan. (4 core met 4 threads)
- Je build ziet er prima uit, maar er kan nog wat aan gesleuteld worden.
- Ik weet niet of je ingame materiaal ook later op youtube wilt zetten? Als dat zo is de schrijfsnelheid van belang, nu raad ik je aan om dit niet op je SSD te doen, omdat de SSD dan erg snel slijt en erg klein in aantal Gigabytes is. Persoonlijk zou ik voor een raidopstelling kiezen 2x 1TB. Wat al snel de schrijf en lees snelheid verdubbeld. Waardoor tijdens het opnemen ingame je beeld vloeiend zonder haperingen ect, door speeld.
- Tegenwoordig heb je luchtkoelers voor veel voordeliger die niet veel minder koelen als een waterkoeling setje, daarbij produceren luchtkoelers in het algemeen ook minder geluid 22DBA ten opzichte van 30DBA
- Zo iets lijkt in mijn ogen veel geschikter voor de genoemde taken op de pc: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B620105%5D=1&product%5B651483%5D=1&product%5B452330%5D=2&product%5B652230%5D=1&product%5B627367%5D=1&product%5B536990%5D=1&product%5B462660%5D=1&product%5B526602%5D=1&product%5B642781%5D=1

Specs systeem:
- De kast is voorzien van Dustfilters
- Kunnen eventueel nog 7 koelers bij, als je de videokaart wilt overclocken (Wat ik afraad)
- Gold certificate voeding, zo kan je hogere clocks halen
- Geluids dempings matten, zijn verwijderbaar
- fan controller
- I7-4770K (4.4 GHZ is hoog zat op het begin)
- Asus ROG moederbord
- 16GB CL9 2133MHZ (1.65 Volt) > Instellen moederbord.
- Asus R9 290X
- 650 Watt voeding (Gold certificated)
- Be quiet (Dark pro 2) Afterkoeler
- 2x 1TB in raidopstelling (Seagate)
- DVD brander lijkt me ook geen overbodige luxe
- 1520 Euro

Edit: de R9 290X gaat nog wel een tijdje mee, op ze minst 2 jaar. Dan zou je alles niet meer vlekkeloos op ultra kunnen opnemen. Tweede videokaart is ook nog niet nodig en een grotere voeding ook niet.

Laatst bewerkt:
Ik zou voor de r290X niet het referentie model pakken, die wordt snel erg warm, verder prima lijstje.

Wat Miksel zegt, even wachten op het aftermarket model of de GTX 780 nemen.

als streamen het doel is kun je beter voor een GTX700 kaart gaan die heeft namelijk Shadowplay en dat is een stukje hardware op de videokaart speciaal gemaakt voor het streamen van en het opnemen van game materiaal.
Het heeft geen impact op je FPS ingame verder zijn vrijwel alle AMD videokaarten in het high end segment uit verkocht van wegen Cryptocurrency's zoals Bitcoin en Litecoin
Het kan dus erg lang duren voordat je überhaupt die videokaart binnen krijgt en ze zijn ENORM in prijs gestegen hierdoor.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de vele reacties en sorry voor het late reageren.
Mijn telefoon had blijkbaar geen zin om jullie reacties te laten zien.

Miksel:
Ik weet dat de hardware niet al te oud is. Dat is het hem nou juist! Ik kan hem nu nog voor redelijk wat geld verkopen maar later als ik echt een overclock of iets dergelijks nodig heb niet meer.
Verder is dat precies wat ik wilde doen! Staat in mijn lijst ook vermeld als budget gat omdat ik wil wachten tot de aftermarket versies.

Sander:
Ziet er prima uit!
Paar wijzigingen:
Case, ram en koeler
Koeler weet ik nog niet zo maar ik wil graag watergekoelt omdat het er gewoon veel cleaner uitziet in een case. Een tip op waterkoel gebied is altijd welkom
Daarnaast ben ik de afgelopen maand een beetje verliefd geworden op de 750 D dus die blijft :p .
Ram is op aanwijzing van een vriend van mij veranderd vanwege de kleur.
Dit word het dan : Hierzo!

Firest0rm:
Volgens mij gebruikt OBS (het programma waarmee ik stream) geen shadowplay. Kan ik echter fout hebben.
Dat tweede was mij ook al soort van opgevallen. Zag dat die veel lange wacht tijden had. Dat wachten is geen probleem dat moest ik toch al, de prijs echter.....

Ik weet het niet AMD of Nvidia... Blijft lastig.

Tom

Shadowplay is de record/stream software van nvidea zelf. Geen performance verlies. En als je opneemt gebruikt het echt heel weinig opslagruimte. Je kunt er ook een webcam overlay enzo mee instellen. Ik vind het zelf een heel vet programma. Het is ook gratis.

Laatst bewerkt:
Hier ben ik van op de hoogte. Maar ik heb met streamen iets uitgebreiders nodig want shadowplay is in dat opzicht 'nog' niet ver genoeg.
Ik dacht alleen dat het misschien ook kon worden toegevoegd aan programmas van anderen.

Hmm na het zien van dit op tweakers.
Ga ik in iedergeval wachten tot februari. Zijn er nog andere dingen die dan beschikbaar komen die dan ook potentieel in deze kast terecht kunnen komen.
Ik wacht trouwens op de 760T wat een geweldig ding is dat zeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan