Game PC, budget 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMeijerink

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
43
Ik ben op zoek naar een PC om te gamen, mijn budget is 500 euro.
Ik wil graag games kunnen spelen als FIFA 09 en Sims 3, enz.
Ik heb al een beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers.
 
Lijkt me niet zo'n goed advies.
Matige videokaart en kleine kast waarmee later problemen kunnen ontstaan bij upgraden

De videokaart voldoet aan de eisen.

Paradigit zei:
Bovendien is er ook aan het milieu gedacht: de extra kleine behuizing neemt niet alleen minder ruimte in beslag, maar werkt ook energiebesparend.
 
Dat is juist het probleem: de extra kleine kast.....

Daarnaast is er voor dat budget wel iets veel beters samen te stellen...
 
Dat is juist het probleem: de extra kleine kast.....

Daarnaast is er voor dat budget wel iets veel beters samen te stellen...

Waarom zou het een probleem zijn, hij vraag er niet naar om hem later uittebreiden en het bespaart ook nog energie?
 
Het probleem gaat zich juist voordoen wanneer 1 of meerdere onderdelen vervangen moeten worden, b.v. om te upgraden of omdat er een defect is.
"Normale" onderdelen passen dan niet, dus moet er extra geld uitgegeven worden aan speciale onderdelen.

Daarnaast biedt die pc nu eenmaal geen top-configuratie voor dat budget.
 
Deze configuratie is sowieso al beter dan de Acer pc. Iets over budget, maar je kunt er ook voor kiezen zelf in elkaar te zetten, dat scheelt weer 60 euro.
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[89093]=1&product[198681]=1&product[195960]=1

en anders is er nog wel wat te verzinnen.. Iets goedkoper moederbord, geen cpu fan, kleinere harde schijf, goedkoper werkgeheugen.. Maar toch liever een budget van 600, omdat 500 toch wat te weinig is voor jouw eisen. Meer is er nu niet van te maken.
 
Laatst bewerkt:
Weinig?
Met mijn pentium 4 en mijn geforce 6200 agp kan ik zelfs fifa 09( ook sims 3 ) spelen!.
fifa 09 is grafisch zeer aan de matige kant en vraagt niet veel.
Je kan toch gewoon een amd phenom II triple core 110-120 euro en een ati 4850 erin doen daar zal hij tevreden mee zijn en het is genoeg voor fifa 09 en sims 3. Heb zelf ook een systeem van 558 euro gekocht moet hem alleen nog binnen krijgen :p
Kan wel even de link van mijn winkelmandje geven.
 
Heb je de link wel bekeken?
Het is een AMD Phenom II X3 710 en een Ati HD4850.. :rolleyes:

Edit: nu speelt ie deze games, maar is dat volgend jaar nog hetzelfde?
Beter nu in 1 keer 100 euro meer uitgeven, dan nu 550 en over 1,5 jaar nog een keer 120 om een nieuwe videokaart te kopen..
 
:eek:

Ik speelde fifa ook een jaar of 4. Maar al die extra vans die jij erin zet zijn echt niet nodig ;) Ik heb voor 552 euro een ati 4870 en een amd phenom II x3 720 2,8 ghz.
Als je de vans eruit haal bespaar je al 30 euro en zit je bij zn bedrag. Als zn pc natuurlijk te heet word dan zijn de vans wel nodig.

Waarom een andere koeler erop? Als je niet overclockt heb je genoeg aan de standaard koeler die erin zit.

Hier een link met een goedkoper moederbord en zonder een overbodige cpu koeler

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B208958%5D=1&product%5B195960%5D=1&product%5B198681%5D=1&product%5B63315%5D=1&product%5B59299%5D=1&product%5B5545%5D=1&product%5B226625%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B100663%5D=1
 
Laatst bewerkt:
Dat moederbord is 1 van de opties. Waarom een cpu fan? De boxed koeler maakt teveel herrie en koelt minder dan deze. En waarom een casefan? Omdat de kast zelf er geen heeft en het wel nodig is, de 4850 kan nog wel eens een heethoofdje zijn.

Edit: kast heeft zelf 1 ventilator, maar 1 extra is sowieso nooit verkeerd. En die 10 euro is weer te verdisconteren op het moederbord.
 
Laatst bewerkt:
Tja als herrie hem niks uit maakt dan kan je natuurlijk gewoon de standaard houden
 
Zullen we maar gewoon even afwachten wat TS er van denkt?
 
Bedankt voor al jullie reacties en aandacht die julie er in hebben gestoken.
Als die fans een hoop herrie voorkomen, dan moeten die er ook bij.
Zit er ook een besturingssysteem op zo'n systeem dat zelf ingedeelt is?
 
Nee dat moet je er of zelf bijkopen, of je huidige blijven gebruiken.
Je kunt echter wel een goedkopere kopen, de Systembuilder versie. Volgens mij iets van € 120,-
Is trouwens exact hetzelfde als de Retail versie, maar dan zonder het fancy doosje en de 600 boekjes enzo die toch niemand leest.

P.s.: een hoop herrie gaan ze niet voorkomen (alleen de CPU fan een beetje), maar ik hoef je hopelijk niet uit te leggen dat goed gekoelde hardware langer meegaat dan iets dat constant op 80% van z'n maximale zit.
 
Laatst bewerkt:
met een phenom2 x3, en een ati 4850, goedkope kast, goedkope voeding (cx400) wat geheugen (3gb) en een moederbordje kom je er heus wel.
hdd van 320gb kost ook niets.
 
Nu heb ik die computer vorige week bestelt, meteen betaalt, na 5 dagen niks gehoord te hebben van azerty toch maar gemailt, maar nu blijkt dat sommige producten waar 5 dagen geleden nog 2-3 dagen bij stond ineens pas over 2 weken geleverd kunnen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan