game-pc - budget

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
hoi allemaal,

Gisteravond nam mijn pc een foto van mij (grote flits uit de zijkant van de kast)... en schrok daar zó van, dat hij accuut niet meer wil werken :(

Ik vermoed dat de voedig kapot is. De pc is nu zo'n 4½ jaar oud... en op zich wil ik hem wel oplappen, maar ik denk ook dat het tijd wordt voor nieuw...

----
Budget
ik denk tot ongeveer 500 - 750 euro (goedkoper mag)

Doel
Ik speel graag spelletjes, met name FPS... dus er moet wel een goede beeldkaart in zitten en de pc moet wel voldoende power hebben om dit allemaal goed aan te kunnen... Verder is het vooral een werk - pc. Spelletjes zijn wel belangrijk, maar het is ong. 30% games, en de rest is werk. Films kijken enzo dat doe ik niet echt op de pc, uiteraard wel branden e.d. Mijn huidige pc had moeite met branden van een dvd, als ik tegelijkertijd nog iets anders wilde doen.... dan haperde later altijd de dvd. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het geheugen (buffers), maar dat weet ik niet zeker.

Hoe belangrijk is stilte?
Enigszins belangrijk

Assemblage
De winkel mag het in elkaar zetten. Ik denk met name vanwege de garantie dat ik dat wel prettig vind. Ik vind het nog het meest belangrijk, dat op het moment dat er iets aan mankeert het snel verholpen kan worden / er een leen-pc beschikbaar is en het geen weken duurt dat ik de pc kwijt ben.

Opties:
Belangrijkste: Een goede beeldkaart, voldoende geheugen en tenminste 1 dvd brander (hoeft geen Blue ray oid te zijn).

Besturingssysteem
Ik denk dat ik wel windows 7 wil proberen, maar ik heb XP en Vista zelf ook... Wat zijn de voor- en nadelen van windows-7?

Andere software heb ik niet (echt) nodig...

Randapparatuur
Ik heb een mooi scherm (24 inch led), en ik hoef geen giga geluidskaart. Het meeste doe ik met koptelefoon, en ik heb dan ook een heel simpel 2-weg speakersetje staan... als het al "groots" moet, heb ik de mogelijkheid vanaf de pc naar mijn huis-Harman Kardon-setje te gaan... Maar dat is zelden, en zéker niet noodzakelijk. Een geluidskaart op bord is denk ik dan prima?

toetsenbord/muis is aanwezig, en verdere randapperatuur kan ik niet zo verzinnen ;)

VRAAG:
Het hoeft dus vooral geen opgesmukte pc te zijn, maar wel eentje die het doet, én die betrouwbaar is voor de komende paar jaar.... Budget is niet zo groot, maar ik denk dat er bést goede mogelijkheden zijn in wat ik wil.

Ik ben erg benieuwd naar wat er mogelijk is!!

Ik heb die site bekeken,

en ikzelf, zou dan voor de " Informatique inPower P80 " gaan. waarom, ik kies liever intel als AMD, en die videokaart is ook leuk. werkgeheugen genoeg. zit wel aan de 800. dus iets te veel ;)

Maar, dat is mijn mening, ik weet niet hoe andere mensen erover denken.

goed grote kast, een ietwat sterkere voeding (dan draait de fan dus zachter)
1tb harde schijf
quad core op 3.2ghz :D<<< gaming right there
een gtx 460 << midrange kaart maar top om mee te gamen << !
kast is vrij ruim :D

PS: zit geen windows bij!, ook geen instalatie door azerty (wel montage van het systeem!)

wagentje

pctje.jpg

Laatst bewerkt:
met dit budget kun je een goede pc samen stellen bij azerty of alternate
kant en klare pc's raad ik af hier kan je vaak slechte onderdelen mee krijgen
en met een samengestelde pc weet je altijd wat je krijgt

klik
is minder goed dan die van mastermindzh maar heeft wel Windows 7 en volledige montage + software installatie met 1 jaar garantie

hier mee zul je elk spel prima kunnen spelen
het kan beter maar dan moet je dus zelf de sofware installeren dan hou je nog wat extra geld voor een sterke videokaart

om nog even je vraag te beantwoorden over de voor/nadelen van windows 7

het grote nadeel is dat je met windows 7 100 euro MINDER hebt voor je pc.

als je xp gebruikt heb je geen direct x 10/11 :(

kortom ik zou er nu vista opzetten en later de overstap met een upgrade cd'tje doen als je weer geld hebt :D

heej bedankt alvast, ik ga me eens verdiepen in de twee winkelwagentjes.... wie weet wat daar uit komt ;)

ik wil nog wel eens terugkomen met wat keuze vragen.... is dat goed? Ik ben al blij dat ik de laptop online heb :D Nu kan ik jullie tenminste beantwoorden :D

heej bedankt alvast, ik ga me eens verdiepen in de twee winkelwagentjes.... wie weet wat daar uit komt ;)

ik wil nog wel eens terugkomen met wat keuze vragen.... is dat goed? Ik ben al blij dat ik de laptop online heb :D Nu kan ik jullie tenminste beantwoorden :D

we zullen je altijd proberen te helpen :D ook als je kiest voor mijn winkelwagentje en daardoor dus weer windows moet instaleren, je kan me gewoon een pmetje sturen of een mailtje

ik raadde de 460 al aan :P in mijn wagentje :) zie dat de foto is weggevallen dus heb je alleen nog link

en inderdaad ik koos de 460 cu voor maar € 184,39 :D en die presteert top :P

al heb ik zelf de 5850 2gb :p

Laatst bewerkt door een moderator:
En wat doet die beter dan ? Waar kan ik uiteindelijk de verschillen merken? of... waar moet ik op letten als ik een kaart kies?

de 5850 2gb editie kost 360 euro :)

wat hij kan : zelfde als 460 maar als uitzondering kan hij op 3 schermen tegelijk gamen (eyefinity)

waar je op moet letten,

de clocksnelheid(zowel van de processor als het geheugen)(beide van de videokaart!)

wat de 460 kan en de 5850 2gb niet : 3D, physx, cuda :D dus als je niet van plan bent 3 schermen te kopen, en waar wilt voor je geld ga je voor de 460 :D

PS: met jouw budget zit je ook niet in de 58xx reeks

Als jij nu de 460 koopt, en toch op 3 schermen wilt kan je later een 2de 460 kopen en die erbijzetten en zo ook op 3 schermen gamen!

Laatst bewerkt:
wow... ik voel me bijna ouderwetsch ;) kwist even niet dat de techniek al zóver is...??

Ik begreep dat je er zelfs 3d mee kan gamen.... is dat nog betaalbaar dan? Een 3d tv kost namelijk nog goudgeld!

Afijn.... leuk om te weten! Ik zal nog eens in verdiepen (maar dan moet ik mijn pc wel ergens anders gaan plaatsen... de kast is nét groot genoeg voor mijn 24" ;)

Ik snuffel weer verder! Tnx!

de 5850 2gb editie kost 360 euro :)

wat hij kan : zelfde als 460 maar als uitzondering kan hij op 3 schermen tegelijk gamen (eyefinity)

waar je op moet letten,

de clocksnelheid(zowel van de processor als het geheugen)(beide van de videokaart!)

wat de 460 kan en de 5850 2gb niet : 3D, physx, cuda :D dus als je niet van plan bent 3 schermen te kopen, en waar wilt voor je geld ga je voor de 460 :D

PS: met jouw budget zit je ook niet in de 58xx reeks

Als jij nu de 460 koopt, en toch op 3 schermen wilt kan je later een 2de 460 kopen en die erbijzetten en zo ook op 3 schermen gamen!

HD5850 is een stuik krachtiger dan een 460
je zou deze kaarten niet naast elkaar moeten zetten

460 is gemaakt als counterpart tegen de HD5830

Jullie geven nog de mogelijkheid tussen de GTX 460 en de HD5770... wat is het verschil en waar moet ik op letten? Vooralsnog ga ik zéker niet op drie schermen spelen :D (het idee vind ik wel leuk hoor!)... Met de HD serie wel goede ervaringen, maar ben altijd in voor meer :D

Ik heb nog een vraag over de kast. Eén van de problemen waar ik vaak tegenaan loop is de viezigheid in de kast... Ik heb vier katten hier rond lopen, en hoewel ik veelvuldig zuig, merk ik wel dat de kast vaak van binnen erg "aanslaat" met stof/vuil.. Zijn er ideeën over hoe je dit meer kunt voorkomen, dan wel hoe je dit goed in de gaten kunt houden? Zeker als het een kast is met drie vennen, dan zuigt hij zich suf.... (denk ik).

keuze moederbord wordt inderdaad:
ASRock 770 EXTREME3 - Moederbord - ATX - Id 263352Stukprijs € 71,42

Kast:
Ik zie wel meer soorten kasten, die ook meer dan één ventilator hebben... wat is er nog voor verschil? Want daar kan ik dan natuurlijk nog wel flink op beknibbelen? (bijvoorbeeld: KLIK )

GTX 460>HD 5770, het is wat je wilt dus ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
HD5850 is een stuik krachtiger dan een 460
je zou deze kaarten niet naast elkaar moeten zetten

460 is gemaakt als counterpart tegen de HD5830
De 460 1GB kun je net zo makkelijk naast de 5830 1GB als naast de 5850 1GB zetten, aangezien die qua prestaties precies tussen die twee in zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan