Game-PC - ca. 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noekie84

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2012
Berichten
31
Budget:
Rond de 1000 euro, maar minder mag ook, graag zelfs! Scherm en muis heb ik, toetsenbord alleen oudere die niet zo fijn typen.

Doel:
Voornamelijk gamen. Voor werk heb ik mijn oude laptop en een netbook, maar wat surfen / e-mail / documentatie zal er wel op gedaan worden. Spelletjes die ik graag wil kunnen spelen zijn Sims 3 met uitbreidingen (op mijn 6 jaar oude laptop kan sims 3 basis net aan, maar met een uitbreiding is het niet meer speelbaar). Ook Settlers 7 heb ik gekocht, maar die kon niet eens gestart worden op mijn oude laptop. Verder speel ik spellen als Age of Empires, Anno, e.d. Ook toekomstige games in deze genres wil ik uiteraard kunnen spelen, dus hij moet wel wat aan kunnen.

Wel wil ik wat harde schijf ruimte, omdat ik hier ook foto's op wil zetten.

Omgeving:
Koeling is belangrijk wegens gamen uiteraard, maar ik wil ook niet teveel lawaai, beetje gemiddeld is prima.

Assemblage:
Kant-en-klaar, aangezien ik zelf heel basic iets weet van hardware, maar zelf in elkaar zetten gaat sowieso niet lukken.

Besturingssysteem:
Tsja, ik werk op mijn laptop nog steeds met XP, mijn netbook heeft W7, maar moet ik nog steeds aan wennen. Maar het zal dus wel uitkomen op W7 of W8.

Opties / randapparatuur:
Goede videokaart, fijn geluid, snel, goed voor games die ik wil spelen.


Alle tips zijn welkom! Heb al een hoop topics bekeken, maar kom er niet helemaal uit wat ik moet gaan kiezen. Wat zijn goede videokaarten op dit moment? En is dat het belangrijkste of is intern geheugen en snelheid belangrijker bijvoorbeeld?
 
Laatst bewerkt:
Die link gaat nergens heen..

En een edit: zelf in elkaar zetten kan ook!
 
Tnx voor de reacties, daar kan ik wel wat mee!

Die 7850 RoyalQueen videocard had ik ook gevonden, lijkt me een goede! Verder zie ik steeds de i5 terugkomen, maar als ik op internet een beetje rondkijk, zie je veelal dat een i7 bedoeld is voor gamen. Ik ben een beetje aan het zoeken naar de verschillen en waarom i5 voldoende zou zijn. Ik wil uiteraard een desktop die wel een tijdje mee kan gaan, dus ik vraag me dan af of een i5 voldoende is? Jullie hebben daar wellicht meer verstand van.


Waarom trouwens voor een SSD gaan ipv een gewone HD? Die zijn zo klein qua ruimte, wat zet je daar dan op bijvoorbeeld, wat is het voordeel?
 
Laatst bewerkt:
Voor gewoon een beetje gamen en internetten etc. is een i5 meer dan genoeg, je zal pas een i7 nodig hebben bij de echte high end systemen van 2000-4000 euro.
Als je dan als voorbeeld Intel Core i5 3570K Boxed pak, die is zeer makkelijk over te klokken, en zal dus zeker een lange tijd mee gaan.

Een SSD heeft inderdaad weinig ruimte, daarom wordt een SSD meestal ook niet als enigste HDD gebruikt.
Het beste is een om bijv een 128 GB SSD te hebben , daar windows op te installeren en daarnaast nog een 1TB HDD voor opslag.
Je zal merken dat je heel veel plezier heb van die SSD, het werkt gewoon zo snel en soepel, je computer start 10x zo snel op met een SSD dan een normale HDD.
 
Laatst bewerkt:
Voor de games die genoemd zijn is een pc van ongeveer 500 ook voldoende. Ook is de i5 al overkill.

De genoemde alternatieven voldoen natuurlijk prima, maar je kunt ook met een stuk minder toe.
 
Dat klopt, zij zou ook eventueel voor een AMD X4 kunnen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Dit voeldoet aan jouw eisen, en ik heb er nog een SSD in gesmeten, zoek eens op op google waarom je dat moet kopen :)
 
Dat klopt, hij zou ook eventueel voor een AMD X4 kunnen gaan.

Zij :)

Oke, dus een i5 is genoeg. En voor de games die ik noem is minder misschien al voldoende inderdaad, maar het gaat ook om de toekomst natuurlijk, zou handig zijn als ik niet weer een nieuwe desktop moet aanschaffen als bijvoorbeeld sims4 met zwaardere eisen uitkomt, ik noem maar even iets.

Verder vraag ik me of ik een SSD het geld waard vind. Ik kan er niet wakker van liggen dat ik een minuutje langer moet wachten tot Windows is opgestart, voor dat geld heb ik liever een betere videocard o.i.d.


@Subplayer: Een i3 lijkt me nou niet echt slim om voor te gaan als game-pc, aangezien ik wel meer spellen zal spelen als mijn pc dat aan kan en het ook wel wat langer dan een jaartje mee mag gaan allemaal.
 
je hebt helemaal gelijk.
de prijzen van de ssd vliegen omlaag,en ik heb zelf een i5 2500k,en daar loopt fsx in de hoogste stand heel goed op.
als de ssd windows erg snel op start,blijft je harde schijf toch een bottleneck,dus beter even wachten..
sowieso,worden ssd's langzamer na een tijdje..
en ze gaan de games niet zo snel heftiger maken,omdat ze ook afhankelijk zijn van de configuratie van de meeste gebruikers..
dus...
voorbereid op de toekomst is mooi,maar gewoon een beetje aan passen..

het hele beeld is nu dat het zich verplaatst naar aanraak schermen,en ze zijn al bezig met koeling van tablets...

ollo
 
Hm, 30 eurotjes maar, dacht dat dat wel mee viel? Kan dus goedkoper, even kijken

Edit: Als ik kijk naar jouw lijstje dan heb je een koeler van € 6 minder gekozen icm een i3, dus dan snap ik niet dat je deze veel te duur vindt voor een i5? Geen idee waar ik op moet letten bij het kiezen van een koeler...
 
Laatst bewerkt:
Oei, je kan dan beter voor een hyper tx3 gaan, die koelt redelijk maar is wel zeer stil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan