game pc. Iemand nog een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SweeqKalooza

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2013
hallo ik ben kyle (13 jaar) en ik wil een nieuwe gamepc kopen ik heb rond de 650 euro om uittegeven maar wie heeft er ideeen want ik kan hem wel zelf bouwen maar met nderdelen bestelen ben ik een beetje confused dus... wie heeft er ideeen?? de reden dat ik niet ga upgraden is omdat me specs crappy zijn en de fan is stuk ik kan nu wel gwoon gamen op me xbox maar de xbox one zie ik niet echt zitten en de ps4 al helemaal niet mja me specs zijn

pentium 4 3.0 Ghz
1.5 gb ddr2
ati radeon x550/300 series als het goed is 512mb

ik wil er gewoon games als battlefield mee spelen en cod us laat ff iets weten greetzzz kyle:P:P

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Kyle,

Ik heb het volgende filmpje hoofdzakelijk gezien als richtlijn: http://www.youtube.com/watch?v=jV2Voo5h3eU

Zo zie je dat in de praktijk AMD procesorren in vergelijking met een I7 (Intel) op ultra maar 5FPS verschil maakt. Terwijl de AMD processor 150 euro goedkoper is.
Zo iets zou zoiets ideaal zijn: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/449245

Met deze pc, zou je BF3 op Medium-High settings kunnen spelen en natuurlijk in Full HD.
De onderdelen van de pc zou je wel bij verschillende winkels moeten bestellen = goedkoper.

Laatst bewerkt:
sander bedankt voor je reactie ik wist al wel dat amd proccesoren veel goedkoper zijn met bijna dezelfde prestaties maar is de nvidia gtx 660 dan niet beter voor te gamen?? en nee casper ik verkoop me pc niet hij is toch niks waard

Ligt eraan op wat voor resolutie je gamed 1080P of 4K? (Neem aan 1080P) Ligt er ook maar weer net aan welke resolutie je je beeldscherm is.
Nvidea heeft meer texel rate is dus beter om op hogere resolutie mee te gamen. Terwijl AMD weer meer brandbreedte heeft. Kunnen dus grootschalig meer gebeurtenissen tegelijk gebeuren.

Maar als je Full HD gamed is de AMD 7870 ruim voldoende en zal hij beter presteren.
De GTX 660 is beter als je op 4K gaat gamen eigelijk totaal overbodig dus voor nu.
(Je moederbord en videokaart zijn van MSI zodat je met 1 programma "Liveupdate" al je drivers automatisch kan laten zoeken)

Daarbij je hebt al een AMD CPU. Die speciaal is ontworpen door AMD om samen te werken met AMD videokaarten. Dit zal wat vlotter lopen.

Voor de duidelijkheid:
1080P/2K = 1920x1024 of 1920x1200 resolutie
4K = 2560x1440+ resolutie

Laatst bewerkt:
ja min scherm resolutie is 1920x1080 ik wil inderaad 1080p gamen maar je had ook windows erbij gedaan zag ik maar dat is voor mij overbodig ik heb namelijk nog een windows 7 premium 64x liggen en windows 8 64x maar vrienden op de xbox die zeggen dat voor pc gamen windows 7 veel meer frames geeft is dat waar of niet?

Nee dat is totale onzin. Windows 8 heeft dezelfde kern als Windows 7 alleen iets verbeterd. Zou het eerder andersom zijn. Maar durf ik niet te zeggen.
Windows 8 vind ik persoonlijk ook wat prettiger werken mits je veel met keybinds werkt.

Wel oude spellen zoals een call of duty 2 zullen compaliteits problemen leveren maar voor de nieuwste spellen zal het hetzelfde of beter werken.

Laatst bewerkt:
ja op mijn laptop staat ook windows 8 ik vind het wel makkelijker te gebruiken en is sneller opgestart maar ik heb nog een vraag hoe lang kan ik gamen met die onderdelen die je hebt gezet in die lijst?

het liefst zou ik 2 jaar of langer er mee vooruit kunnen want dan kan ik zat geld sparen om me systeem te verbeteren

Hoe bedoel je hoelang ze meegaan? Battlefield 3 kan je erop blijven spelen tot een eeuwigheid :D
Aankomende GTA kan je er ook prima op spelen. Pak hem beet grof weg 5-7 jaar. Dan zal hij de nieuwste spellen niet meer trekken die dan uitkomen.

Ja, trouwens als je Windows 8 eraf haalt. Heb je nog 80 euro extra om te besteden.

Kan je je moederbord verbeteren.
Processor koeler.
Ventilatie van je kast.
Je voeding

en heb je later nog een optie een tweede videokaart erin te doen gaat de pc nog langer mee :D

dit is trouwens de eerste keer dat ik een pc ga bouwen maar me pa helpt me erbij maar waar is disc drive dan of zit die al bij de behuizing? p.s. ik vond de behuizing niet zo mooi misschien een coolermaster silenco x10

die 2e videokaart heb ik al ov er itten denken ja m aar ondersteunt het moederbord dat wel?

Die past ook, kan je ook nemen.
Trouwens deze videokaart heb je: MSI R7870-2GD5T/OC. DVD station zit er nog niet bij. Moet je er zelf even bij doen dan kost 20 euro.

het enige waar ik wel bang voor ben is dat er dadelijk tijdens de eerste boot iets stuk gaat ofso

kan ik er een dvd rw r9 bij doen want die zit in mijn oude pc?

Heeft het zoon rode kabel als aansluiting of een zwarte dikke kabel. Als het een rode kabel als aansluiting heeft. Kan je gewoon die gebruiken.
Op youtube staan verschillende filmpjes hoe je een pc in elkaar moet zetten

@SweeqKalooza: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Indien je na plaatsing van een posting van je nog iets wilt melden/vragen kan je je bericht aanpassen d.m.v. de knop: Bericht aanpassen.;)

Succes met je vraag.

ja ik had al van die filmpjes gekeken maar nog een vraag heb je de koeler er ook al bij zitten?

ik zat net ook een filmpje te kijken van hitman absolution met dezelfde videokaart en iets duurdere processor van amd maar die had maar 40-70 fps onder de 60 lagt of is dit met de meeste videokaarten zo? en dan nog iets hoe zit het met de koeler?

Laatst bewerkt:
Daar heb je wel een beetje gelijk in. Bij multiplayer onder de 60FPS heb je al lag. 40 FPS is alleen speelbaar. Voor die 80 euro meer die je uitbesteed. Kan je een FX8320 en een jokercard halen. net weer een slagje beter.
http://tweakers.net/pricewatch/322650/club3d-radeon-hd-7870-xt-jokercard-(tahiti-le).html Een 7950 kaart red je net niet met je budget.

Dan krijg je dit: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/449643
De behuizing heb ik veranderd naar een gamer case met rode LED.

Dat ligt eraan op welke settings je speelt. Wat ik persoonlijk altijd ideaal vind is dat de FPS in COD(FPS) spellen niet onder de 50-60 komen.

Laatst bewerkt:
me opa heeft iets moois samengesteld denk ik Aantal Product Prijs Subtotaal
1 AMD FX-6300 €*101,70 €*101,70
1 ASRock 970 Pro3 €*61,50 €*61,50
1 Cooler Master Silencio 550 Black €*67,97 €*67,97
1 Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600 CL9 kit €*49,99 €*49,99
1 Lite-On iHAS524 €*21,78 €*21,78
1 Sapphire Radeon HD 7870 XT 2GB €*207,10 €*207,10
1 Seagate Barracuda 7200.14 1TB €*54,39 €*54,39
1 XFX Pro Series 550W Core Edition €*54,00 €*54,00
8 producten Importeren als eigen wensenlijst Totaal €*618,43
want vind jij hiervan? kan ik hiermee 60 fps of hoger?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan