game pc kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
ik zou me graag een game pc kopen en heb zo via 2de hands al wat zitten rondkijken voor 1 en denk dat ik er 1 gevonden heb

maar men vraag is nu , is die nog krachtig genoeg enzo om nu nog nieuwste games en zware games te spelen en nieuwe games in de toekomst ?
en zo ja hoe ver in de toekomst nog ongeveer ? maw hoeveel jaar zou deze nog perfect kunnen meegaan daarvoor ?

hier zijn de gegevens van de pc :

processor: amd phenom ii x4 955 black edition 3.2 ghz stock
grafische kaart: XFX HD 4890 1GB
ram geheugen: corsair 4 gb ddr3 xms3
moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
voeding: corsair tx650w
harde schijf: 160 gb 7200 rpm
dvd lezer en schrijver: plextor PX-716A
case: Antec 900 ( binnenkant mat zwart gespoten )

de pc draait op Windows 7 enterprise 64 bit

kan er me iemand mee helpen ?
hartelijk dank

prima kast ! :thumb:
zal denk ik wel alle generatie's Call Of Duty runnen

.call of duty 1
.call of duty 1 uo
.call of duty 2
.call of duty 3
.call of duty 4 mw
.call of duty 5 waw
.call of duty 6 mw2
.call of duty 7 bo

en hoelang zou die dan nog kunnen meegaan ?

en wat zou ik dan moeten doen als de pc binnen bv paar jaar nieuwste games niet meer kan spelen ?
zou nieuwe grafische kaart dan genoeg zijn hier ?

mvg

harde schijf (als ik kijk naar de capaciteit) kan te klein worden. Videokaart gaat nog wel ff mee. Misschien over een jar of 1-2 wel een nieuwe nodig.

en die nieuwe grafische kaart gaat dan kunnen werken ? het is niet zo dat het een bepaalde capaciteit heeft van wat je erin steekt ?

bv een ati radeon HD 6... dat zou dan gaan ?

mvg

Hoi,

Wil je dit formulier invullen dan kunnen wij je helpen voor een nieuwe computer, want over een paar jaar zal die 2e handse niet meer voldoen ;) .

@jobbes dat denk ik niet
hij heeft socket AM3 dat zal de komende 3 jaar genoeg zijn
waarom dan een nieuwe aanraden? een pc gaat 2/3 jaar mee..

verder moet je wel opletten met de prijs niet meer uitgeven dan 500 euro
anders ben je duurder uit dan nieuw in de winkel

Laatst bewerkt:
die man vraagt er 550 voor en wil er niks minder van krijgen zegt hij
maar nu je me zegt 400 max ga ik het hem toch eens zeggen en zien wat hij er op zegt en of hij er wat aan af doet

edit ik zat verkeerd te kijken

windows 7 enterprise maakt het duurder en dan klopt de prijs wel die hij vraagt

Als je hem voor een nette prijs kunt kopen zou ik zeggen: doen! Ik zou er dan wel een extra harddisk inbouwen zodat je het besturingssyteem en drivers op de 160 GB harddisk laat staan en de extra harddisk gebruikt voor opslag. Als je over een paar jaar dan nog een extra 4890 inbouwt, dus crossfire gaat draaien dan lijkt me dat je dan ook nog flink zult kunnen gamen.

Edit: E 550,- is veel te duur, daar koop je zowat een nieuwe voor!

Laatst bewerkt:
Hoi...

Ben idd benieuwd wat er voor dit systeem betaald moet worden.En of w7 een legale versie is.Ook dat heeft invloed op de prijs.Daarbij is niet ieder in positie om een nieuwe pc aan te schaffen.Is dat het geval dan moet men zich realiseren dat de eis "toekomstige en zware games'wat naar beneden gesteld moet worden qua prestaties.Maar he daar is dan waarschijnlijk de prijs van een Tweede hands pc ook naar.
Daarbij toekomstige games zullen qua min eisen altijd achter lopen op de kaarten die nu verkrijgbaar zijn.Zie black ops..min een 8600 of 1950.En draaien al een tijdje mee.Waarmee ik dus wil aangeven dat voor toekomstige games dus de min eis in de buurt van een 460 en 4800 serie ligt.En dus met dit syteem speelbaar zal zijn alleen wellicht op lagere settings.Maar ook daar zijn tegen die tijd wellicht weer mogelijkheden voor.
Oftewl:Waarom altijd second hand systemen per definitie afkeuren.

EDIT: terwijl ik aan schrijven was is de prijs bekend.

Laatst bewerkt:
harde schijf (als ik kijk naar de capaciteit) kan te klein worden. Videokaart gaat nog wel ff mee. Misschien over een jar of 1-2 wel een nieuwe nodig.

ja die harde schijf moet je wel over een paar jaar
vervangen, en dan met een veel grotere capiciteit :o

De videokaart vind ik nog het grootste struikelblok omdat tegenwoordig alle games DirectX 11 zijn.

tsk BF3 komt eind dit jaar of begin volgend jaar uit die zal alleen DX11 support bieden:rolleyes:
(dus windows xp zal deze game niet kunnen draaien)

@firestorm:Voorals nog geeft de site daar geen uitsluitsel over.

Wat dit topic betreft:Ik wil alleen maar aangeven dat men eens moet afstappen van het feit dat men altijd maar naar nieuwe systemen moet.Alsof dit systeem over 2 jaar niets meer zou kunnen.Deze ts'r kijkt wellicht bewust naar een second hand systeem omdat er geen budget is voor echt iets nieuws.Want als je je dan vasthoudt aan de wensen dan kom je er niet met 500 euro.
Eisen voor jezelf qua altijd maar de nieuwste games kunnen spelen moet je toch al naar beneden stellen omdat dit wereldje zo hard gaat.

Edit:Wat dit systeem betreft mag er wellicht iets van de prijs af maar het heeft nog wel toekomst mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
mooi pctje, zoals frank al aangeeft waarom een nieuwe???
Met dat budget kom je nieuw niet beter uit hoor.

De kaart is goed zat de 4890 ~ GTX475 ~5830 Kan nog een tijdje mee.
Ook het mobo leent zich voor evnt, komende upgrades.
CPU is nog ruim voldoende, alleen de HD is er krap met 160GB

Heel de Call of duty reeks zijn spellen die niet erg veel vergen van je pc.
Alleen BO zt vol met bugs, waardoor hij de cpu meer belast als de andere.

Alleen 550,- is aan de hoge kant, imo 400-450 zit meer in de richting.

bv hier:
http://tweakers.net/aanbod/294969/g...henom-ii-x4-945-ati-hd5850-4gb-geheugen).html
Vergelijkbaar systeem (ietsje zewakkere cpu, maar krachtige GPU en grotere HD)
Hier vraagt hij 500,- voor als je 400-450 bied durf ik te wedden dan je hem hebt

ps. gaat inderdaad het gerucht dat bf3 alleen op w7 / dx11 draait.
en al de mensen met een dx10 kaart? dus je moet minimaal een ati 5000/6000 serie of nvidia GTX400/500 serie hebben?

Laatst bewerkt:
Die had ik ook gezien, maar die is niet compleet.

500eurie is een erg nette prijs alleen komt er nog een harde schijf en windows bij.
en van die 500 gaat echt niets meer af.
Alleen met de graka / cpu en geheugen zit je nieuw al boven de 500,-

Dus als je zelf nog een harde schijf hebt liggen en windows dan is de advertentie hierboven je natte droom :)

Reken ff 50m- voor een HD, dan heb je voor het zelfde geld wel een super systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan