Game pc max €700 samengesteld, mening gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

majorbee

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2012
Hallo,

Wilde een nieuwe Pc kopen en heb zelf al iets samengesteld(wilde tussen de €600 - €700 blijven)
W7 heb ik nog een key van liggen
Voeding heb ik ook nog liggen Real Power M520 Weet niet of dit goed genoeg is voor wat ik heb samengesteld?
Azerty
Mis ik nog iets aan deze samenstelling of heb je betere opties zou ik het graag horen!

Edit: Wil het voornamelijk voor Guild Wars 2 en Counterstrike GO gaan gebruiken

Laatst bewerkt:
Dit is misschien een start, ik heb de nieuwe gtx 660 erin gestoken. Je kan deze ook vervangen door een HD 7870 of HD 7850 als je het wil.
Verder zit er ook een SSD in.

Je moet investeren in een betere processor; de FX 4100 is vrij zwak vergeleken met andere processors. Neem minimaal een FX 6100 of een Intel Core i3. Ik zou dan de FX 6100 nemen, die kost een tientje meer maar dan krijg je ook meer.

Laatst bewerkt:
In mijn samenstelling zit een i3 2120, dat is de beste gaming processor voor onder de 140 euro.
Trouwens een i3 2120 stock verslaat een fx-6100 stock.

@majorbee

Wil je gaan overclocken?

Trouwens een i3 2120 stock verslaat een fx-6100 stock.

Ligt eraan waarvoor je het gebruikt. De AMD FX 6100 heeft 6 cores waardoor die snel is bij games waarbij je alle cores kunt gebruiken, terwijl de i3 weer single-core beter is.

De AMD is wel veel beter met overclocken.

Oke bedankt!
Nee ben niet van plan te gaan overclocken
en hoe zit het met die voeding die ik nog heb liggen, zal deze voldoen voor zo'n setup?

Oke confused, kan ik nu beter de fx 6100 nemen of de i3?

Laatst bewerkt:
Oh, ja
Dat was ik vergeten te zeggen
Ja die is zeker goed genoeg voor jouw eisen.

De voeding is wel voldoende. Voor de games die jij hebt aangegeven kan je denk ik het beste de i3 nemen.

Als je misschien een tientje overhebt kan je misschien beter voor een HD 7870 gaan.
KLIK OP MIJ

Hier zijn de benchmarks: KLIK

Kies zelf maar welke je wil. De GTX 660 is net uitgebracht, dus er zijn niet al te veel benchmarks en reviews.

Oke ziet er goed uit!
Denkt dat ik heb dan zo ga doen Link Heb er ook die assemblage voor de Cpu etc. erbij gedaan, heb paar keer pc in elkaar gezet maar zou ik nog iets moeten weten als ik de rest zelf erin zet?
Zo zou die dan ook compleet moeten zijn?

Klik
We waren de DVD reader vergeten.

Je moet weten wat je met wat moet verbinden. Dit staat allemaal in de handleiding van het moederbord.
Zet je GPU er als laatste in, en vijs je SSD vast op de bodem van je kast (je hebt geen bracket, dit kan geen kwaad aangezien een SSD geen bewegende onderdelen heeft). Hopelijk heb je nog alle kabels van bij je voeding.

Veel succes!

Ja ik zag het, heb alle kabels nog want heb de voeding nooit gebruikt dus dat is mooi.
Denk dat het zo goed gaat komen
Bedankt iig!

Aangezien ik de aankoop een maand moet uitstellen, heb ik ook wat meer te besteden.
Dit was de Eerste Samenstelling

Nu heb ik 2 andere samenstellingen gemaakt en vroeg ik me af welke jullie aanraden, en of het wel een goede verbetering is ten opzichte van het eerste.

Nummer 1
Nummer 2

Ik zou eerder voor zoiets gaan als je niet wil overclocken,
en voor zoiets als je dat wel gaat doen, het scheelt wel heel wat geld... Als je zelf nog wat geld meer hebt kan je misschien een HD 7950 of GTX 660 ti kopen.
Maar ik begin wel te twijfelen of jouw voeding dat zal aankunnen. Die is al van 3-4 jaar geleden.

Edit: Ik ben nu na wat googlewerk zeer zeker dat je voeding het niet allemaal zal trekken. Doe er de XFX 550W bij.

Laatst bewerkt:
Oke, maar bedoel je nu dat ik sowieso een andere voeding moet nemen of alleen als ik HD 7870/Gtx 660 ti neem?

Je kan het proberen met je huidige voeding, en het allemaal testen. Als het niet werkt zal je een nieuwe voeding moeten aanschaffen.
Normaalgezien zou het allemaal moeten lukken, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel watt je psu nog kan leveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan