Game pc max 700 € +/-

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThatDutchIdiot

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2013
Berichten
36
Hoi,

Ik heb een wat verouderde laptop die het allemaal niet meer lekker trekt (HDD is vervangen, beelscherm is beschadigd, batterij is dood) en dus ben ik aan het rond kijken naar een goede pc rond de 650 �. Ik had eerst naar een laptop gekeken, aangezien ik deze ook veel gebruik op mijn opleiding, maar het lijkt mij onderhand goedkoper om mijn oude laptop hier voor te gebruiken en een 'vaste' pc thuis te nemen. (Tenzij iemand denkt dat het verkopen van een oude laptop en een goede nieuwe laptop goedkoper uitkomt)

Ik had hier al wel wat rond gekeken, maar ik ben een behoorlijke (lees: giga) leek op het gebied van het samenstellen van een computer. Even op een rijtje wat mijn voorkeuren zijn zo ver:
- Kosten Rond de 650�, uitloop naar max 700�
- Werkgeheugen van minstens 6GB, maar met voorkeur naar 8GB
- Videokaart van 2GB
- Niet al te luid.
- Prima voor het draaien van de 'hedendaagse' games (denk hieraan je gemiddelde Battlefield, GTA enz) maar ook zware programma's zoals AutoCAD of het renderen in Sketchup.

Heb verder nog nooit een computer zelf samengesteld, maar ik denk met een beetje logisch verstand en een aantal youtube video's dat zoiets niet al te moeilijk kan zijn.

Ik ben benieuwd!


Edit: Na lang zoeken ben ik momenteel één laptop tegen gekomen met exact wat ik wil. Zie: http://www.norrod.nl/zkb_02pc/20191960/msi_classic_cx61_0nf_601nl/details.aspx
De enige vraag hierbij is, hoe betrouwbaar is het merk 'MSI', ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.

Je merkt wel, ik neig heel erg naar een laptop. Ik ga volgend jaar naar de universiteit en een mobiele pc zou dan heel erg prettig zijn. Bovendien is de verbouwing thuis ook nog een flinke klus. Er zal o.a. een volledig aquarium moeten verhuizen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande is een mooie AMD build > Intel build > SSD is niet noodzakelijk voor gamen. Je videokaart en processor wel.

Nu heb je 3GB videokaart. Die alle spellen op het moment met gemak op High trekt en een high end CPU I5 reeks.
Ook mist de 8GB geheugen niet van Corsair. Wel zou je niet kunnen overclocken.

De pc moet je zelf voorzien van Windows en zelf in elkaar zetten.
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/424646
 
Laatst bewerkt:
Hmmm.. die van Sander ziet er netjes uit. Ik heb hem zelf nog ietstjes veranderd, door een kleinere harde schijf te nemen en 16 gb werkgeheugen. Heb ruim voldoende aan 500gb, heb zelf ook een externe liggen hier van 500gb waar ik alle belangrijke bestanden op zet.

Nu nog een plan bedenken hoe ik mijn kleine kamertje ga verbouwen...
 
16 gb is echt overkil 8 is meer dan voldoende neem er dan een 60 gb ssd bij voor je windows dat zal je zeker merker ;)
 
De 16 gb kost 15 euro meer dan die van 8 gb, dus voor dat kleine verschil heb ik liever meteen het dubbele. Met de SSD kom ik op een voorlopig lijstje http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/424686

Iets boven mijn geplande budget, maar ik koop liever iets wat iets meer kost, ipv dat ik over een aantal maanden na aanschaf al begin te twijfelen.
Is de lijst zoals ik hem nu heb staan 'mogelijk'?
 
en dan heb je de zelfde corsair vengeance set... lijkt me sterk
 
Als ik de specificaties kijk van diegene die ik nu op de lijst heb, staat er dat het 16gb is (2x 8gb) voor 64€. Zoals ik al zei, ik ben een leek op dit gebied, dus ik kan er compleet overheen kijken :p
 
ik zou even kijken of je de zwarte low profile's kan vinden neemt minder ruimte in met je kast mocht je er een andere koeler inzetten
 
Aaahh.. die zijn inderdaad flink duurder. Is het dus beter / verstandiger in mijn geval om dan voor degene van 8 te gaan?
 
ja in priciepe wel 8 is meer dan voldoende joh een maatje van me heeft exact hetzelfde systeem als mij op de gpu na 8120 en 8 gb met video editing (premiere pro en after effects) komt hij niet boven de 6 a 7 gb uit en kan je dus zat anders doen
 
Oke.. ik ben overtuigd :) Nu hele andere praktische vragen (sorry dat ik zoveel loop te vragen, maar ik wil het graag in één keer goed doen)

Hoe bestel je zoiets? Tweakers is geen webwinkel, dus waar haal je alle onderdelen? Ga je winkel voor winkel af met een lijstje, in de hoop dat je alles kunt vinden?
Voor het in elkaar zetten zoek ik nog wel een goede handleiding, maar ik gok dat het een simpele klusje is van alles onderdelen op hun plek te zetten in de kast en de benodigde draden te verbinden.
 
je kan alles opzoeken bij een winkel, je zal ongetwijfeld duurder uitzijn dan wil je alles snel hebben dan raad ik je alternate of mycom aan mocht je het binnen een uur bestellen en ze hebben het op vooraad kan je morgen al aan he bouwen zijn ;)
 
Ik denk dat het eerst effe verstandig is om te overleggen met mijn ouders (woon nog steeds thuis :p) voordat ik spontaan 800 euro uitgeef.

Heb een behoorlijke verbouwing voor de boeg. Er moet een nieuw bureau komen, op de plek waar nu een 1 meter aquarium staat (plus de kast eronder vol met spullen) en het beelscherm staat samen met de de xbox ook op een eigen tafel waar van alles om heen ligt. Ik moet ongeveer alles behalve m'n bed veranderen :p

Mag ook onderhand wel een keer, het staat al jaren op deze manier.
 
mijne waren er vrij makkelijk mee :p alleen toen ik alles had en ik kocht een maand later een 7970 van 420 euro kreeg ik toch wel een duivelse blik toegeworpen XD
 
Uitprinten en morgen maar even langs Norrod, die geven bij ons over het algemeen goed advies. Dan ben ik 110% zeker dat ik niet 800 euro wegsmijt. Als er nog iets tussen komt laat ik het wel weten en anders post ik vanzelf zodra alles op zijn plek staat zoals in mijn gedachte :)

Thanks alvast voor de hulp!
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam gisteren op de website Azerty terecht, waar ik de meeste onderdelen kon vinden. Ik heb het moederbord en videokaart iets veranderd, maar dan zou ik in principe alles bij één winkel kunnen bestellen. Link

Om de prijs iets te drukken heb ik besloten om de SSD voorlopig eruit te halen. Ik wil niet over de 800 euro heen. Zoals hij nu is, is het met verzending 798,78, dus precies mijn limit. Is deze combinatie zo eentje die ook daadwerkelijk mogelijk is? Als dit mogelijk is, bestel ik het gebeuren vanavond of morgen. Zo niet, welk moederbord / videokaart uit hun assortiment zou anders de oplossing?

Tweaken tot het uiterste, ik heb onderhand de prijs naar 779 weten te brengen. Veel lager kan volgens mij niet, zonder performance eruit te halen

Aaand.. hogere voeding nog nodig en wifi ontvanger ontbrak nog.. Dan zit je ineens weer aan de 800.. Nu moet ie gewoon 'af' zijn!
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag advies gehaald bij Mycom. De uiterst vriendelijk meneer (top service daar!) heeft een zowat gelijke build gemaakt. Zie Link

Was vergeten dat ik ook nog een Windows ga nodig hebben, dus om iets te compenseren heb ik de iets lichtere HD7870 genomen en de iets lichtere i5 3470. Hij is onderhand ver over budget, maar ben zelf erg tevreden over deze setup. Tenzij er nog drastische opmerkingen zijn, ga ik deze ook bestellen morgen of vrijdag (zag dat hun voorraad nogal veel veranderd)
 
ik zou als ik jou was eigelijk toch nog naar amd switchen naar een FX8350(€151,99) en een asrock 970 extreme 3(€69,99) (alle 2 ook bij mycom) je ben dan en goedkoper uit Totaal €805,- met je windows erbij(de lijst die je in je laatse post linkte) en je kan overklocken mocht je het willen... je moet het uiteindelijk zelf bepalen ;) maar ik zeg AMD FTW ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan