Game pc max 700 € +/-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die AMD staat een stuk hoger qua prestatie en is goedkoper? Dat klinkt als een betere koop in elk opzicht!
Ook op de vergelijksites komt ie veel hoger in score, gelijk aan een i7. Zit er ergens een nadeel aan deze processor of issie gewoon beter en goedkoper?

Moederborden zeggen mij eerlijk gezegd vrij weinig en overclocken is ook iets wat ik nog nooit geprobeerd heb.
 
het enigste wat je met amd's hebt is dat ze wat meer verbruiken en dus wat warmer worden je moet ze dus wel goed koelen, op de standaart klock frequetie's voldoet de standaart koeler (alhoewel deze wel herrie maakt maar de standaart van intel is ook geen stillerd) ga je overklocken dan zal je een aftermarket koeler moeten pakken , er zijn mooie/goeie lucht koeler(s) een goeie en goedkope lucht koeler zoals deze http://www.mycom.nl/Product/Koeling-Processor-Koeler/Cooler-Master-Hyper-T4/1367046 of je kan een kant en klaar gesloten water koeler erop monteren deze worden kant en klaar geleverd en hebben ook geen onderhoud nodig, hier zitten wel fans op om de radiator te laten koelen en deze monteer je dan op de plek waar normaal alleen een 120 MM fan zit gemonteerd zoals hier(corsair H80 push pull) http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/622441_4506661152948_498632229_o.jpg
 
Dan zou ik nu op het volgende lijstje uitkomen: Klik

Uiteindelijk met koeling dan 4 euro duurder. Overclocken ga ik hoogstwaarschijnlijk niet doen, maar een extra koeler kan nooit kwaad.

Andere gedachte.. als ie niet nodig is.. dan hoeft ie er ook eigenlijk niet in. Bespaart weer een paar tientjes nog
 
Laatst bewerkt:
tja voordeel is dat ie stiller is en je processor (nog) wat koeler houd dus is wel beter :)
 
Enige wat nu nog jammer is, is dat de behuizing niet direct leverbaar is en zowat geen enkele is direct leverbaar helaas. Anders had ik hem vanavond besteld (koopavond :D ) en had ik Zaterdag hem staan ongeveer. Er zit geen haast achter, ik ben alleen ongeduldig in zulk soort dingen..
 
Hij is definitief, zoals de laatste geposte lijst. Heb de koeling weggelaten en een iets duurdere kast genomen. Uiterlijk aankomende Dinsdag issie binnen (ik laat hem monteren en installeren, ik durf de gok zelf niet aan).

Super bedankt voor de hulp dd247!
 
FX8350 kost 176,99 bij mycom....
klikerdeklik

koeler is geen miskoop AMD bulldozer cpu's draaien over het algemeen warmer.
de standaard mee geleverde koeler kan coil whines geven omdat deze harder moet werken dan aftermarket koelers zoals die tx3
 
Laatst bewerkt:
FX8350 kost 176,99 bij mycom....
klikerdeklik

koeler is geen miskoop AMD bulldozer cpu's draaien over het algemeen warmer.
de standaard mee geleverde koeler kan coil whines geven omdat deze harder moet werken dan aftermarket koelers zoals die tx3

Hij is nu al besteld :p De behuizing die ik heb heeft standaard een 200mm en een 120mm fan meegeleverd. Voorlopig laat mijn budget het verder niet toe om nog meer dingen toe te voegen, maar ik hou de extra koeling in m'n achterhoofd. Over circa 10 weken is mijn verjaardag dus dan kan ik nog iets leuks vragen van m'n pa :)
 
De computer staat er onderhand, maar de draadloze internetverbinding is om te janken. Heb een ICIDU PCI 300N kaart erin zitten en op de tweede verdiepingen (plus minus 7 meter afstand) heb ik zo goed als geen verbinding. Momenteel heeft deze een downloadsnelheid van 35 kb/s, dus het wordt morgen op zoek naar een homeplug om internet via het stopcontact te pakken. Vreemd hoe slecht dit werkt, mijn laptop die naast de computer staat pakt een stabiele verbinding van circa 3,5mb/s down, maar de computer zelf pakt zo goed als niks op.
 
Degene die er nu in zit is ook 300 mb/s en volgens reviews is het bereik uitstekend, maar het tegendeel blijkt.

Vorige week werd mij ook een adapter voor internet via het stopcontact aanbevolen, omdat deze beter zijn.

Ik denk dat de afstand uiteindelijk toch te groot blijft om een stabiele snelle verbinding te krijgen, tenzij ik nu iets grandioos verkeerd doe.
 
heb je deze netwerkkaart pas gekocht of een tijdje geleden?
aangezien ik maar 1 site waar ze hem verkochten kon vinden
EDIT: heb wat verder gezocht veel mensen zeggen dat het problemen heeft maar na een driver update niet meer
 
Laatst bewerkt:
Netwerkkaart was geleverd bij de computer, wat nu twee dagen geleden is.
Weet verder niet welke frequentieband mijn wifi staat..

Heb onderhand een permanente oplossing gevonden. De homeplug werkte ook beneden niveau, dus heb nu uiteindelijk een 20 meter kabel gelegd. De kruipruimte in, onder de trap door, door 2 muren, 2 verdiepingen de lucht in. Netjes afgewerkt en nu op de computer de hoogste snelheid die ik maar kan krijgen. Downloadsnelheid zit nu tegen de 9mb/s aan :)

Als je 2 meter lang bent is de kruipruimte wel een heel claustrofobische ruimte, stond toch echt even flink te shaken voordat ik het gat in sprong. Maar goed, de kabel ligt nu en ik heb gisteravond heerlijk Battlefield 3 op hoogste settings kunnen spelen zonder enkele problemen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan