Game PC max 760 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

creations

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2010
Berichten
36
Hallo,

Na een maand vakantie werk heb ik het geld gespaard voor een nieuwe pc. Nu heb ik zelf enkele keren mijn "droom-PC" samen geprobeerd te stellen maar ik kom elke keer toch tot de conclusie dat ik bijna niks van de hardware af weet, behalve de video kaart via http://www.videocardbenchmark.net en de processor omdat die hier meerdere keren langs komt. Daarom vraag ik het toch aan jullie en ik hoop dat jullie me kunnen helpen mijn PC samen te stellen. Ik zal vrij snel bestellen wanneer ik het idee heb dat alles in orde is, het geld is er ik hoef alleen nog de samenstelling te hebben. :)

Bij voorbaat dank!

Budget - Max. 760 euro
Doel - Gamen.
Omgeving - Zo stil mogelijk zolang het maar niet de kracht van mijn pc aantast.
Assemblage - Laat ik de winkel doen.

Besturingssysteem - Windows 7 64 bit
Opties / randapparatuur - Toetsenboord, verder niks nodig.

Edit: Nog een kleine vraag hoe belangerijk is de netwerk kaart in een computer in verband met online gamen, zal je er veel van merken bij P2P games als het een mindere is?
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn ervaring weet ik wel dat je netwerk kaart niet veel invloed heeft op het gamen. Voor het snelste internet zou ik gewoon aan de kabel gaan :).
 
Misschien is het handig om aan te geven wat je wel en niet verwacht van het systeem. Je kunt een prima systeem bouwen voor 760, maar je maakt nu ook niet duidelijk hoe dat alles eruit moet komen te zien. Wil je overclocken? puur grafisch vermogen voor spelletjes?

@freestyler, misschien is het handig om ook een voeding te hebben? :p
 
Nee ik wil niet overclocken maar wel puur grafisch vermogen voor games. Een game PC.
 
Ik zie meestal voor game pc`s een I5 2500 in de pc zitten denk je dat die niet zo`n groot verschil zal uitmaken met phenom x4?
 
De I5 is sneller met alle andere dingen, maar het minste verschil zit in spelletjes. Die i5 performance komt echter niet gratis. Een i5 kost 80 euro meer. Dat is wel in te passen maar, dan moet je van een "lagere topend" videokaart naar een "matige middenklasser". Vandaar dat ik ook expliciet vroeg wat je doel is met deze pc.

Ik heb een AM3+ socket gekozen, dus mocht je over een jaar of wat een "bulldozer" CPU kopen om te upgraden dan gaat die in dit moederbord passen
 
de i5 2500 past in het budget zolang je maar bespaart op bepaalde dingen zoals de kast
klikerdeklik
de kaart kon ook wat goedkoper het verschil tussen die twin froz kaart en deze Club 3D is 2/3 fps max
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt ik ga vandaag die van firestorm bestellen. Zou je nog 1 keertje kunnen kijken of het allemaal klopt geeft mij een veilig gevoel :p.
 
klikerdeklik
er zat een i5 2500K in die is voor overklocking bedoelt heb er nu een standaard i5 2500 in gedaan omdat het moederbord de overklock functie niet ondersteund
kom je nog wat goedkoper uit
 
Ik zit alleen te kijken naar ordercommentaar maar die kan ik niet vinden. Wanneer precies verschijnt die en word het nu misschien anders genoemd?
 
order commentaar kan je invullen ergens onderaan tijdens je de order aan het plaatsen bent
 
Systeem binnen ziet er goed uit heb uiteindelijk toch nog een processor koeler erbij genomen. Heb maar 1 probeempje, daar heb ik al een bericht over geplaatst, bedankt voor dit systeem!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan