game pc max 860 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
harstikke bedankt voor de informatie maar ik weet zo snel geen goede pc winkel in de buurt... de enige pc winkel die ik weet in de buurt zijn afzetters...
maar zouden jullie toevallig geen tips kunnen geven voor de rest van mijn systeem want ik wil hem graag bestellen bij azerty alvast hartstikke bedankt en
als jullie te druk zijn probeer ik zelf wel iets bij elkaar te zoeken en post ik dat wel maar ik hoop dat jullie nog met wat suggesties kunnen komen
voor de rest van mijn systeem.

Doe svp zelf een heel klein beetje moeite. Er worden bijna dagelijks systemen samengesteld door de Helpmijers voor de vragende Helpmijers. Deze samengestelde systemen vind je allemaal in de desbetreffende sectie. Weer opnieuw een systeem bij elkaar klikken is het wiel opnieuw uitvinden, zeker gelet op jouw eisen, die worden door de meeste vragenden gesteld.
Je vindt dus bij de samengestelde systemen van de afgelopen paar weken meerdere die aan jouw eisen voldoen.

Ik zal ook moeite doen om een systeem bij elkaar te zoeken ;) wees daar maar niet bang voor
maar ik zou het wel fijn vinden als jullie kunnen vertellen of de configuratie klopt dat niet 1 van de componenten
over kill is want zelf heb ik er nou ook weer niet z'n verstand van.
Het spijt me dan in voor het opdringerige gedrag ;)

De systemen die reeds op de Helpmij zijn samengesteld de afgelopen weken zijn meestal uitgebreid besproken en eventuele zwakkere componenten zijn 'eruit' gediscussieerd.

Ok dan is het volgens mij hoe ik alleen denk maar ik had als plan (of ik wou het zo proberen en jullie hulp moet ik ook eigenlijk niet als vanzelfsprekend
zien maar als geluk dat er iemand zijn moeite ergens insteekt om andere te helpen, daarom heb je ook helemaal gelijk dat andere ook moeite moeten
doen om zelf eerst iets te proberen, en ja ik geef ook toe dat ik dat ook niet helemaal gedaan heb.) Maar wat mijn plan nu eigenlijk was is om zelf
een compleet systeem same te stellen bij azerty als die website weer wilt lade op me pc :""") en dan post ik weer een reactie op deze post met wat ik
samengesteld heb en dan vraag ik jullie de configuratie goed bij elkaar kunnen passen. Want ik denk dat iedereen toch net iets andere eisen aan zijn
pc heeft.

alvast erg bedankt voor de hulp die jullie geven hebben en ik zal zelf eens goed aan de slag gaan met zoeken ;)

Groetjes van Sven

Ik denk niet dat er zoveel verschillen zitten in de eisen van mensen die een gamemachine zoeken. Het draait daarbij primair slechts om 2 dingen : de processorkeuze en de videokaartkeuze. De rest is eigenlijk allemaal een beetje bijzaak en één pot nat. (Een leuke processorkoeler zie je ook vaak als dezelfde in dat soort adviezen terugkomen)
Processor en videokaartkeuze worden door het budget bepaald. Op deze 2 componenten moet je keuzes maken, de rest is eigenlijk minder interessant en doet er niet zoveel toe.

Laatst bewerkt:
dan heb ik nog een vraagje, waar kan ik het best op letten als ik een video kaart of processor kies?
want moet ik bij een videokaart kijken naar het aantal GB geheugen of iets anders?
en voor een processor is toch een quad core en dan het aantal GHz?

Bij de processors is het (wat Intel) betreft een kwestie van I5 of I7 (7 kost meer)
Wat de videokaarten betreft kun je momenteel simpelweg naar het versienummer en de prijs kijken. Hier worden per prijsklasse aanbevelingen gedaan.

bedankt voor de tip maar hoe gek het ook klinkt ik denk dat de I5 2500 en de Radeon 6870 voor mij een goede configuratie is vanwege het buget en de prestaties zijn volgens mij ook best goed. ik ga me nu even verdiepen in moederborden om daar wat meer verstand van te krijgen ;) want een beetje verstand lijkt me nogal logisch bij keuze van componenten :P

Voor een gamepc is de keuze van een moederbord niet echt relevant, tenzij je crossfire of SLI wenst. In principe behoort elk moederbord vanaf een tientje of 6 tot een goede keuze.

dus het moederbord wat ik al had gekozen de ASUS P8H61 B3 Revision is gewoon goed genoeg om alles te ondersteunen en dat soort dingen.
het is dus niet dat mijn moederbord de zwakke schakel is in mijn systeem dat de processor of de videokaart niet tot zijn recht laat komen?
en ik had gezien dat dit dual channel DDR3 was dus het is verstandig om dan 2x2 GB DDR 3 geheugen te kopen toch?

ik heb zelf deze samengesteld ik wil deze in de zomer zelf assambleren, en mischien is dit ook een mooi systeempje voor jou;)
ik heb een am3+ moederbord omdat ik later zelf hem wil upgraden met een am3+ buldozer procesor, ik heb een dure omdat hij heel erg in mijn smaak valt je kunt als je wilt die vervangen voor een goedkopere kast en daarvoor een solid state drive als opstart schijf gebruiken geloof me je computer start dan verschrikelijk op.
en een scythe muger procesor voor als je wat wilt overlocken.:thumb:
ik heb helaas geen rekening gehouden met windows want die heb ik zelf nog liggen en assamblage omdat ik het zelf ga doen, je kunt het zelf inelkaar zetten alleen je moet er veel tijd en verdieping insteken om het goed te doen.
ik hoop dat ik je beetje geholpen hebt,
PROCESSOR : AMD Phenom II X6 1090T 150
motherboard : ASUS M5A87 81
Ram : ADATA 4 GB DDR3-1600 Kit 44
Dvd : Plextor PX-L890SA 33.90
Cpu cooler : Scythe Mugen 2 35
Hard disk : Western Digital Caviar Black 1TB (SATA3) 75
Case : NZXT Tempest black 102
Video card : ASASUS ENGTX570 302
Power supply :Cooler Master GX 450W PSU 54

totaal is = 867

gr pcbouw:cool:

een 450watts psu voor een GTX570???
is dat niet erg weinig?
zelfs voor een A-merk psu is dat erg weinig
die videokaart heeft minimaal 550watts psu nodig

hij zal het een tijdje aan kunnen maar niet lang die voeding van jou gaat snel slijten

hij heeft 35amps op de 12v+ lijn
35 x 12 = 420watts voor videokaart en cpu
gtx570 heeft 219W TDP
en een Phenom x6 1090T 125W TDP
is 344watts en dan mag je de rest van het systeem er nog bij zetten

dvd speler/brander 25w
moederbord 25w
Casefans 5w
HDD 10w

kom ik uit op totaal 409wattage als je het volledige systeem bij elkaar zet
en dat is als je hem echt stressed normaal gesproken doet een pc techneut altijd 100watts extra erbij
zo voorkom je versnelde slijtage aan een voeding zeker als deze op vol vermogen moet gaat draaien

Laatst bewerkt:
bedankt voor de tips ;) ik ga eerst een wachten hoe het precies zit met die bulldozer chips want als die tegenvallen of simpelweg te duur zijn blijf ik lekker bij intel ;P

@pcbouw, ik heb al een tijdje zitten zoeken maar nu zit ik toch te twijfelen nu ik jou configuratie eens goed bekeken heb. Jij gebruikt dus AMD terwijl ik van iedereen heb gehoord
dat de I5 2500 perfect is voor gamen en dat je nog niets hebt aan 6 core. waarom heb jij voor de 6 core gekozen of welke voordelen heeft het?

de games van tegen woordig kunnen de 2 extra kernen die de phenom x6 aan bied niet aanspreken

de reden waarom hij die heeft gekozen zal waarschijnlijk zijn omdat deze goedkoper is *bang for buck*
hoewel de BANG in deze processor dus niet echt te horen is als je hem vergelijkt met sandy bridge cpu's

de 2 extra kernen zijn wel nuttig als je bijvoorbeeld aan rendering en video editting doet die houden wel van extra cores

Laatst bewerkt:
hoe ik het nu hoor is voor mijn geval de i5 helemaal goed want ik gebruik het voor gaming, maar kan je dan ook de 6 core gwn kope om future proof te zijn want dat gebruik van de 6 cores met gaming komt vanzelf of is dat alleen in mijn gedachte.

ik heb al snel 2 nieuwe kandidaten gevonden.

MSI H67MS-E23 (B3)
MSI P67S-C43 (B3)

eentje is een P series en bij de andere stond er volgens mij nog een "i" bij kan dat ook?

ga je overklocken of SLI/crossfire gebruiken ga dan voor de P67
anders de H67

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan