Game PC, maximaal 1000 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij ziet het dus niet echt zitten om Windows 7 te downloaden, want dan zou hij dus eerst zijn oude Xp moeten installeren, daarna de beta versie van Windows 7 en daarna het echte Windows 7 kopen en installeren. Zo blijf je partities aanmaken en verwijderen. :confused:

Hij komt nu ook boven zijn budget uit, als je ziet dat een bestuuringssysteem minimaal 80 euro is, en dat zal windows 7 ook zijn. Hij heeft precies 1000 euro en daar moeten verzendkosten ook bij inbegrepen zijn.

Dus Marsmannetje, ik denk dat 't het beste is om er meteen Vista 64-bit bij te doen en dan wat besparen op een onderdeel bijvoorbeeld. (Speakers bijvoorbeeld?)

Jesper.

Vista home premium 64 bit
Bezuinigen op speakers, of de losse processorkoeler eraf.

Bezuinigen op kast kan ook. Voor rond de 60 euro heb je ook erg mooie kasten (met wat minder blingbling)

Budget - €1000,- Niet meer! :)
Doel - Voornamelijk Gamen. Geen zware spellen, want daar gebruikt hij zijn xbox voor. Hij moet in ieder geval 'Runescape HD' zonder enige moeite aan kunnen.

een computer van 1000 euro is juist bedoeld om zware spellen mee te spelen :P

Heb er laatst een van 960 euro gekocht (zonder OS) halfjaartje geleden... Daar speel ik alle zware games aardig hoog op.

Runescape HD is zeker geen probleem!
Hij zou een veel goedkopere PC ook kunnen halen... maar het is wel altijd handig om een goede PC te hebben als hij toch denkt van: ik ga ff crysis enzo doen.

Vista home premium 64 bit
Bezuinigen op speakers, of de losse processorkoeler eraf.

Bezuinigen op kast kan ook. Voor rond de 60 euro heb je ook erg mooie kasten (met wat minder blingbling)

Ik heb de processorkoeler eraf gedaan, maar dan hou ik de kast. Die kan het systeem als het goed is voldoende koelen met een 200mm fan en twee van 120mm.

Welke speakers raad je aan?
Edit: (Hij hoeft maar een 2.0 setje.)

Laatst bewerkt:
Hij heeft toch besloten om zijn oude speakers en toetsenbord te houden. Vind hij jammer om weg te doen. Muis heeft hij wel vervangen qua randapparatuur.

Dit is hem geworden:

Jesper.

oke. Kan ik me voorstellen.
Speakers kan hij altijd nog een keer kopen.

Waarom haalt hij het niet op in eindhoven? Scheelt toch ook weer wat geld en je weet zeker dat er bij het verzenden niets fout gaat (lees: beschadigd raakt)
Zeker als je er zo dichtbij woont zou ik dat liever doen.

oke. Kan ik me voorstellen.
Speakers kan hij altijd nog een keer kopen.

Waarom haalt hij het niet op in eindhoven? Scheelt toch ook weer wat geld en je weet zeker dat er bij het verzenden niets fout gaat (lees: beschadigd raakt)
Zeker als je er zo dichtbij woont zou ik dat liever doen.

Hmm...dat heb ik hem inderdaad al gevraagd, maar zijn ouders moeten de hele week werken en hij was van plan om hem vandaag te bestellen. :D

Hij heeft zelf nog geen rijbewijs.

Jesper.

Hmm...dat heb ik hem inderdaad al gevraagd, maar zijn ouders moeten de hele week werken en hij was van plan om hem vandaag te bestellen. :D

Hij heeft zelf nog geen rijbewijs.

Jesper.
Voordat de computer klaar is ben je wel wat dagen verder. Ze moeten eerst alle artikelen bestellen. Binnenkrijgen. Dan moet het geassembleerd worden. Als ie eind van de week klaar is, dan zou het al snel zijn.

Voordat de computer klaar is ben je wel wat dagen verder. Ze moeten eerst alle artikelen bestellen. Binnenkrijgen. Dan moet het geassembleerd worden. Als ie eind van de week klaar is, dan zou het al snel zijn.

Klopt, maar het is toch redelijk ver rijden. Hij woont dichtbij Weert, maar niet in Weert. Zo'n 15 Km. eraf. Eindhoven is toch minimaal zo'n uurtje rijden.

Hij vertrouwt ze wel. Ze houden er wel rekening mee dat ze een computer vervoeren.
Hij gaat hem nu bestellen!

De onderdelen zijn vorige week besteld, alleen krijgt hij nu 2 mails.

De eerste is:

Beste (...),

U heeft bij ons een bestelling staan voor een Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD4870 512MB DDR5 2xDVI/HDCP.

Op het moment van bestelling werd een levertijd van 1 tot 5 werkdagen aangegeven op onze webshop. Dit was ook het geval, maar dit product is nu eol gemeld bij de leverancier waar dit nu in bestelling staat.

Excuses voor de achteraf niet kloppend blijkende levertijdindicatie.

Ik kan het product echter wel bij een andere, helaas duurdere, leverancier inkopen. Daar is het product € 25,- duurder.

Wilt u blijven wachten op de huidige leverancier of wilt u het bedrag bijbetalen, zodat wij uw bestelling uit voorraad van de tweede leverancier kunnen leveren?

Zoals u kunt zien is de prijs op onze website ook automatisch aangepast.

Ik ontvang graag uw reactie.

...

Hij vroeg hoelang het zou duren om nog op de huidige leverancier te wachten en als 't langer dan een week zou duren dus die €25,- bijbetalen voor een andere leverancier.

Toen schreven ze dit terug:

Beste (...),

U heeft bij ons een bestelling staan voor een Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD4870 512MB DDR5 2xDVI/HDCP.

Mijn collega had u eerder vandaag laten weten dat deze End Of Life was verklaard maar dat er nog 1 leverancier was met voorraad.

Helaas krijg ik zojuist ook van die leverancier de melding dat hij End Of Life is.

Ik kan u dit product dus niet meer leveren. Wilt u switchen naar een ander product?

Excuses voor het ongemak

...

Marsmannetje, zou je me misschien kunnen helpen een andere videokaart uit te zoeken op 4launch wat bij zijn systeem past, alsjeblieft? Hij vind 't niet erg om meer te betalen, want hij kwam op 900 euro terecht met de videokaart die hij eerst gekozen had en zijn budget was €1000,-. :(

Laatst bewerkt:
Wel een beetje jammer....
Maar, is er niemand in de buurt die de pc zelf in elkaar zou kunnen zetten?
Dan zou die de videokaart bij Azerty kunnen halen, en evt. ook de andere producten.

Wel een beetje jammer....
Maar, is er niemand in de buurt die de pc zelf in elkaar zou kunnen zetten?.

Nee.

Dan zou die de videokaart bij Azerty kunnen halen, en evt. ook de andere producten.

Waarom bij een andere zaak bestellen? Hij heeft de keuze gekregen de videokaart te vervangen en daarna bij te betalen. Hij heeft ook geen zin om 2 keer verzendkosten te betalen. (Hij heeft de onderdelen nog niet binnen, wel al besteld en betaald.)

ik kan die keuze dan wel begrijpen.

Ik vind het alleen jammer dat 4launch niet met dit alternatief is gekomen:
https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-066887
of
https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-067680

Hij zou het alsnog kunnen veranderen. Maar als hij inderdaad zijn monitor wil veranderen, dan kan ik de keuze voor de betere HD4890 wel begrijpen. Het is alleen een andere prijscategorie.

Ja, dat vroeg ik me ook af.

Hij wil inderdaad later zijn monitor waarschijnlijk veranderen en hij heeft een trial uitgeprobeerd van 't spel dat ik speel (The Lord of the Rings Online) en dat vond hij geweldig, dus dat gaat hij er ook naast spelen. Dan is de 4890 zeker handig, nog iets beter dan de 4870, maar inderdaad iets duurder. ;)

De voeding die hij heeft zal wel goed zijn, toch? (Als hij later beslist er toch nog een tweede videokaart bij te zetten kan hij die altijd nog vervangen, maar voorlopig is 500W. volgens mij wel genoeg.)

Mijn vriend heeft zijn computer vandaag binnengekregen, maar het beeld doet het niet. Hij heeft hem opgestart en Vista erin gedaan, alleen de monitor blijft "no signal" aangeven en dan valt die weer uit. :confused:

Hij heeft alles goed aangesloten. Weet iemand wat er aan de hand is?

het klikt alsof hij zijn videokaart op de onboard vga heeft aangesloten, ipv op de losse kaart.

Vraag dat eens goed na.

het klikt alsof hij zijn videokaart op de onboard vga heeft aangesloten, ipv op de losse kaart.

Vraag dat eens goed na.

Het enigste wat hij eraan gedaan heeft is een monitor, toetsenbord en speakers aangesloten, dus dat zal niet het geval zijn. De zaak heeft 't geassembleerd.

Hij heeft het scherm intussen op een andere computer getest, maar die deed 't gewoon dus daar kan het niet aan liggen in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan